Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Еластична ограда причина за трагедиите край Боснек и Своге?

Отсъствието на магистрално осветление е единият фактор, довел до трагедията край Боснек, коментира инж. Владимир Жиянски
Ключови думи: Владимир Жиянски, трагедия Босняк, трагедия Своге, магистрала Струма, Красимир Георгиев, Николай Иванов

Има два фактора, довели до трагедията край Боснек. Единият е отсъствието на магистрално осветление. Това е национален проблем. Втората причина е т.нар. „еластична ограда”. Доказано е, че тя е вредна, каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия пътният експерт и проектант инж. Владимир Жиянски.

„Това е причината за трагедията в Своге. Тогава загинаха 20 души, а сега са 45. Причината е същата”, добави той. 

Според него, трябва да бъде направен одит на цялата пътна мрежа.

Сред жертвите на магистрала „Струма“ има 11 деца, а общият брой на загиналите при пожара в автобуса все още не е уточнен, защото не е изяснено напълно колко души са били в превозното средство в момента на инцидента. 

„На този етап е трудно да се каже каква е причината за тази трагедия, но най-вероятно ще се окаже, че тя не е само една. Има комплекс от причини – от безхаберието не само от страна на нашата държава, а и от цялата обстановка що се касае до пътна безопасност, обучение на шофьори, изпити и всичко останало”, заяви Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

„Ако на мястото на инцидента имаше ясна правилно поставена и отговаряща на българките и европейските стандарти маркировка с насочващи стрелки най-вероятно водачът нямаше да се заблуди, че най-дясната лента продължава вдясно”, каза още той.

„Трябва всички да си направим изводите как да не се стига до подобни инциденти. На първо място безопасността в инфраструктурата трябва да бъде изведена като основен приоритет. Освен това трябва да има планиране и финансиране. Пътното поддържане е основният фактор, касаещ безопасността”, каза пък председателят на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“ Николай Иванов.

Според него „Струма“ не отговаря на изискванията да е магистрала.

1
Коментара по темата
1.
neni
24.11.2021 10:16:23
Че коя магистрала отговаря на европейските изисквания? Нито една- всички са вълнообразни, отвсякъде те дебнат изненади... Не знам, с какви и колко пари пари са построени, но това което се чува и вижда през изминалите години е, че повече пари са отивали за комисионни и завишени цени, отколкото за самия път!
  Добави Коментар
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи Светият отец не успя да падне, сътрудници му се притекоха на помощ Ще има ли мир скоро между Москва и Киев? Тагарев с коментар
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение Фаталният екшън стана в Пакистан Напусна ни Румяна Карадимчева Тя беше обичан радиоводещ
Мъж застеля украински военен Атаките срещу службите за набиране на войници са редки, но се случват в Украйна Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен" Швеция и Латвия започнаха разследване в неделя за предполагаем саботаж на кабел, свързващ двете страни
Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България? Ето какво написа Десислава Иванчева пак опитва да излезе от затвора, за да се лекува Бившата кметица страда от астма
Почина известен бизнесмен Той помагаше на "Пирин" Как се отрази по-високото ДДС на ресторанти и заплати Цените вече са нагоре
Четирима загинали при атака на руска ракета по жилищна сграда в Полтава Бараж от ракети беше изстрелян срещу различни части на Украйна Горските пожари в Лос Анджелис са напълно овладени, след като горяха три седмици В началото на януари в района на Лос Анджелис избухнаха множество горски пожари, подхранвани от силните ветрове и изключително сухото време