Из Бургас се движат автобуси втора употреба. Докога?
Ключови думи:
Петко Драгнев, Джаспърс, автобуси, Бургас, Бургасбус, Ваклин Стойновски, криктика, Общински съвет
- Инж.Драгнев, общинският съветник Ваклин Стойновски много остро критикува общинската администрация, че е направила конкурс за вноса на новите градски автобуси в услуга на точно определена фирма, кажете така ли е, защото Вие би трябвало да сте най-добре запознат?
- Аз съм управител на „Бургасбус“ от ноември 1995 г., и относно всякаква корупция съм проверяван ен пъти – ревизии, одиторски доклади и т.н., ако имаше някакви нередности, отдавна да не съм тук.
- Защо трябва да похарчим над 46 млн.лв. за нови 67 автобуса, които бургаските данъкоплатци ще изплащат години наред, след като от доста време няма оплаквания от ритмичността на градския транспорт и условията в неговите превозни средства?
- Ние сме в ЕС и затова се стараем да повишим качеството, имаме слабости но се стараем да ги отстраняваме. Но как ги отстраняваме – като купуваме автобуси втора употреба, те генерират много повече разходи за поддръжка, повечето са над 12-годишни. Имаше възможност да кандидатстваме по пилотен проект, Бургас бе избран от консултантите на „Джаспърс“, защото те получиха максимална информация за пътникопотока и спецификата на транспорта в този град, още повече, че ние сме 100 % общинска фирма и парите ще бъдат изхарчени прозрачно, няма да потънат в частни джобове.
- Но защо се подава в заданието точно определена височина на автобуса, което навежда на мисълта, че трябва да спечели точно определена фирма, че е предрешено състезанието?
- За всяка обществена поръчка се прави подробна техническа документация, в случая ние сме дали не само фискирана височина, но още широчина, дължина, три врати и т.н.. Извадихме параметрите от съответните проспекти.
- Да, но тези параметри отговарят само на две марки.
- Твърдя, че над 50% от фирмите отговарят на тези параметри, знам само две фирми, които не отговарят, но не е нормално да ги цитирам, гледал съм 15 марки.
- И защо с 3 врати?
- За да може в максимално кратко време да се слиза и качва на спирките. С новите 67 автобуса, десетте метанови и двата „Мерцедес“-а, които имаме, ще можем да гарантираме 100% комфорта и бързината на обслужване. Целта ни е да ограничим ползването на лични автомобили на хората. Проектът предвижда да се минимализира дублирането на различни линии, по бул.“Хр.Ботев“ минават почти всички линии, ще станат не десет, а пет, ще намалеят и вредните газове, ще увеличим и тролейбусните линии – вече имаме три възможности за обезпечаване на градския трансрорт – на дизел, метан и електричество.
- Ще вдигнете ли цената на билетчето – левчето и сега идва в повече за някои граждани?
- Тази услуга в ЕС е за 1 евро и 50 цента, ние сме три пъти по-долу, на този етап се справяме, не сме говорили за повишение.
4
Коментара по темата
4.
Опсс
27.04.2011 08:19:52
Опааа, Е1.50 билета, но на Е3500 заплата. Тук три пъти по-евтино, на 10-пъти по-ниска заплата.
3.
Опсс
27.04.2011 08:19:52
Опааа, Е1.50 билета, но на Е3500 заплата. Тук три пъти по-евтино, на 10-пъти по-ниска заплата.
2.
omg
26.04.2011 21:36:41
ей мухлясал чиновник, за евро и петдесет знаеш ли че автобусите се чистят, имат и разписание и идват на минутата??? ай стига си се правил на морализатор! а, и в ЕС сме от 2007-ма - можеш ли да смяташ????
1.
НИКОДИМ
25.04.2011 15:08:58
и пак ще висим по спирките като изпразнени чепове