Готов е участък от Южната дъга между АМ „Тракия“ и „Младост“
Реконструираният 6 км участък от Южната дъга на Софийския околовръстен път (СОП) между автомагистрала „Тракия“ и жк. „Младост“, е готов, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". За обекта е издаден Акт 15, с изключение на част от довеждащото ел. захранване на уличното осветление и на пешеходните пасарелки в отсечката, което ще завърши до края на октомври.
Следващата стъпка е издаването на Акт 16 и разрешението за ползване на обекта. По договор участъкът трябва да е готов до края на 2021 г., но строително-монтажните работи приключиха по-рано от предвиденото. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС, а средствата са от републиканския бюджет. С разширението на 6,080 км от път II-18 Софийския околовръстен път, в отсечката между АМ „Тракия“ и жк. „Младост“, което стартира през октомври 2019 г., съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, две локални платна с по две ленти за движение и тротоари.
Новото трасе осигурява бърза и сигурна връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, като улеснява транзитния трафик от АМ „Европа“ и пътната комуникация с граничните пунктове с Турция и Гърция. Участъкът започва при 35-ти км – малко след края на пътния възел при пресичането на бул. „Цариградско шосе“ и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-ви км, където завършва реконструираната през 2012 г. отсечка от Южната дъга.
По трасето между АМ „Тракия“ и жк. „Младост“ са изградени 4 пътни възела с преминаване на две нива, с които се осъществява връзката с кв. „Младост“, кв. „Горубляне“, с. Герман и с. Лозен. Това са п.в. „Стар Лозенски път“ при 35-ти км, п. в. „Патриарх Герман“ при 37-ми км, п. в. „Самоковско шосе/Горубляне“ при 39-ти км и п. в. „Младост“ при км 41-ви км. Изградени са две мостови съоръжения над р. Искър и р. Кална.
В отсечката между пътните възли „Стар Лозенски път“ и „Патриарх Герман“ са монтирани три пешеходни пасарелки, които ще обслужват бъдещите спирки на градския транспорт, съгласно одобрения идеен проект на Столична община.
Пешеходните надлези са с нощно осветление, настилка от висококачествен декинг и парапети. Те са покрити и хидроизолирани. С асансьори е осигурен достъпът на майки с детски колички, възрастни хора, хора с увреждания и велосипедисти. На обекта са положени 133 000 тона асфалт, монтирани са 22,3 км парапети и еластични огради, 55,6 км бордюри, 2 480 кв. м шумозащитни стени и т. н.
От съоръженията от инженерната инфраструктура изградената канализационна мрежа е 21,5 км, водопровод - 12,8 км, газопреносна мрежа - 5,1 км, монтирани са 645 стълба за улично осветление и др.
Добави Коментар