Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

30% скок на цените на колите втора употреба

Ключови думи: цена, автомобил, втора употреба, кола

Колите втора употреба поскъпнаха с 20-30 на сто заради проблема с доставките на чипове за производителите на автомобили. Вносителите на стари коли в България няма откъде да купят стока, а малкото налични автомобили в автокъщите в Западна Европа са твърде скъпи и на твърде много километри. Това обясни за “Труд” Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Производството на автомобили в Западна Европа е ограничено заради забавянето при доставката на части, което наложи пандемията, и почти няма готови нови коли за продажба. Ако някой иска да купи нова кола от производителите, прави заявка и започва да чака.

“Чака се между 6 и 8 месеца, за някои марки дори година. Това пречи да има автомобили втора употреба на пазара”, каза Любомир Доросиев. В резултат автокъщите в Западна Европа вече са вдигнали цените поне с 30%. Липсата на стока наложи повишението на цените, обясни Доросиев.

В резултат повечето внасяни употребявани коли в България влизат в страната с 30% по-висока цена. Която веднага се калкулира и в крайната цена за клиентите. Заради дефицита на пазара повечето автокъщи, които имат налична стока, купена на по-ниски цени, също продават автомобилите поне с 20% по-скъпо. Въпреки поскъпването автокъщите имат добри продажби.

Основната причина за това е, че много хора са се усетили какво предстои с цените и са побързали да купят автомобил, докато на пазара има повече предлагане. Затова автокъщите в страната са имали доста работа. Сега обаче отново е изгодно да се купува, защото ситуацията на пазара на употребявани коли е много по-добра от това, което може да се очаква. В страните от Западна Европа просто няма стари коли за продажба. Някои български търговци ходят до Италия и се връщат без нито един купен автомобил.

Цените там вече са доста по-високи от тези, на които българските търговци продават автомобилите, дори след направеното увеличение. Освен че са по-скъпи, изборът на автомобили в автокъщите в Западна Европа е малък. Може да се намери някой залежал автомобил, но той например е на над 200 хил. км. Такива коли обикновено се нуждаят от ремонт и търговците няма как да гарантират на клиентите, че са в добро състояние.

По отношение на предпочитанията на купувачите в България има разлика между малките и големите градове. В малките населени места купуват предимно много евтини автомобили. А от автокъщите в големите населени места най-често купуват коли в ценовия клас от 10 хил. до 30 хил. лв., каза Любомир Доросиев. По-рядко има сделки с по-скъпи автомобили, но и за тях има търсене на пазара.

3
Коментара по темата
3.
Русенец
18.10.2021 15:02:05
Имам една стара Самара, само за 8900.
Гаражна е. Никой не знае как да я подкара.
2.
Русенец
18.10.2021 14:11:52
Te, жените ни са десета употреба, вие за колите сте се разтревожили.
1.
Аутохаус Факт - столицата
18.10.2021 13:41:03
Има автокъщи, които си имат сервизи (в Италия например) - взимат ударени коли, ремонтират ги там, после на автовоза и в автокъщата директно - гледаш я слиза излизана, лъскава и после като я вземеш, та вземе тя да ти говори с времето и да ти разправя какво и е било и какво са и правили. После защо им викали Автоджамбази.
  Добави Коментар
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
Модерната суперхрана Просото се превърна в последен писък на модата по здравословното хранене Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас Спазвайте временната организация, която ще бъде въведена в района и използвайте обходни маршрути
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември Зрителите ще видят всичко запомнящо се от самия маратон и трудностите, през които премина Цанков Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно Министерството на финансите изтегли напред графика за увеличаване на акциза
Ето кои са първите проститутки в България Мара Мерака и Любо Лагоска са сред емблематичните жрици през онова време Ако си мислиш, че си играч - стани змийски дояч Ето какво може да работи човек, ако е много смел и подготвен 
Смени си зъбите за 160 000 долара Джони Деп ще има чисто нова усмивка в новия филм "Дневен запой" Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то Не се мажат по лицето и не се ядат
Канят пак Зуека за водещ в Капките? Драстично отслабналият Герасим Георгиев – Геро може и да не е водещ през новия сезон Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген Нека видим по-силен Шенген през 2025 г., написа Урсула фон дер Лайен в платформата Х