Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

30% скок на цените на колите втора употреба

Ключови думи: цена, автомобил, втора употреба, кола

Колите втора употреба поскъпнаха с 20-30 на сто заради проблема с доставките на чипове за производителите на автомобили. Вносителите на стари коли в България няма откъде да купят стока, а малкото налични автомобили в автокъщите в Западна Европа са твърде скъпи и на твърде много километри. Това обясни за “Труд” Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Производството на автомобили в Западна Европа е ограничено заради забавянето при доставката на части, което наложи пандемията, и почти няма готови нови коли за продажба. Ако някой иска да купи нова кола от производителите, прави заявка и започва да чака.

“Чака се между 6 и 8 месеца, за някои марки дори година. Това пречи да има автомобили втора употреба на пазара”, каза Любомир Доросиев. В резултат автокъщите в Западна Европа вече са вдигнали цените поне с 30%. Липсата на стока наложи повишението на цените, обясни Доросиев.

В резултат повечето внасяни употребявани коли в България влизат в страната с 30% по-висока цена. Която веднага се калкулира и в крайната цена за клиентите. Заради дефицита на пазара повечето автокъщи, които имат налична стока, купена на по-ниски цени, също продават автомобилите поне с 20% по-скъпо. Въпреки поскъпването автокъщите имат добри продажби.

Основната причина за това е, че много хора са се усетили какво предстои с цените и са побързали да купят автомобил, докато на пазара има повече предлагане. Затова автокъщите в страната са имали доста работа. Сега обаче отново е изгодно да се купува, защото ситуацията на пазара на употребявани коли е много по-добра от това, което може да се очаква. В страните от Западна Европа просто няма стари коли за продажба. Някои български търговци ходят до Италия и се връщат без нито един купен автомобил.

Цените там вече са доста по-високи от тези, на които българските търговци продават автомобилите, дори след направеното увеличение. Освен че са по-скъпи, изборът на автомобили в автокъщите в Западна Европа е малък. Може да се намери някой залежал автомобил, но той например е на над 200 хил. км. Такива коли обикновено се нуждаят от ремонт и търговците няма как да гарантират на клиентите, че са в добро състояние.

По отношение на предпочитанията на купувачите в България има разлика между малките и големите градове. В малките населени места купуват предимно много евтини автомобили. А от автокъщите в големите населени места най-често купуват коли в ценовия клас от 10 хил. до 30 хил. лв., каза Любомир Доросиев. По-рядко има сделки с по-скъпи автомобили, но и за тях има търсене на пазара.

3
Коментара по темата
3.
Русенец
18.10.2021 15:02:05
Имам една стара Самара, само за 8900.
Гаражна е. Никой не знае как да я подкара.
2.
Русенец
18.10.2021 14:11:52
Te, жените ни са десета употреба, вие за колите сте се разтревожили.
1.
Аутохаус Факт - столицата
18.10.2021 13:41:03
Има автокъщи, които си имат сервизи (в Италия например) - взимат ударени коли, ремонтират ги там, после на автовоза и в автокъщата директно - гледаш я слиза излизана, лъскава и после като я вземеш, та вземе тя да ти говори с времето и да ти разправя какво и е било и какво са и правили. После защо им викали Автоджамбази.
  Добави Коментар
Струва 170 бона Някои котета са само за богаташи Сложи край на любовна приказка 27-годишната Синди е сама
Не отиде на погребението на бившата си жена Дейвид Хаселхоф може би не се разбира с близки на Памела Бах Разплака се, защото... Трябваше да снима неприятна за нея сцена
Направи скандално признание Чаровна дама си има приятели с екстри  Медведев се подигра със Зеленски и Фон дер Лайен Твърди, че европейските елити "избират смъртта"
PR експерт: Тандемът Борисов-Пеевски ще реши колко дълго да ни управлява кабинета „Желязков” Трябва да изминем пътя към еврозоната, за да затворим тази врата към големия съветски брат, който ни чака оттатък Черно море, каза Диана Дамянова Твърди, че е била опипвана от... Полицайка
Прави сензационен ход? Роналдо се завръща в Реал? Неочаквано високи температури в... Англия
Почина млад футболист Трагедия до България Неприятна случка с Гришо Димитров е любимец на много фенове по света, но има и недоброжелатели