Защо всичко поскъпва след COVID-19
Всичко поскъпва, навсякъде и причината не само дефицитът на природен газ заради повишеното му търсене в Индия и Китай, има и друг фактор, който кара инфлацията главоломно да расте.
По време на пандемията от COVID-19 много услуги и производства бяха спирани за кратко или по-дълго време. Сега в голяма част от света, където мнозинството от населението вече е ваксинирано срещу коронавируса, всички бизнеси отварят, а крайното потребление бързо расте.
Само че пандемията доведе до намаляване на транспортния капацитет в глобален мащаб и до забавяне на международната търговия. Сега веригите за доставки не могат да смогнат с повишеното потребление. Така, въпреки че производството също расте, стоките стигат много по-бавно до потребителите, което рязко вдига цените на стоковите наличности в складовете, защото хората искат това, за което плащат веднага, а не след месеци.
Натрупването на товарни кораби в най-натоварения пристанищен комплекс в САЩ в Калифорния показва реалния размер на задаващата се криза в глобалната верига на доставки.
С времето веригите за доставки ще се възстановят и ситуацията ще се нормализира, но това няма да стане бързо. Вероятно проблемите ще продължат до следващото лято, пише vesti.bg.
Президентът Джо Байдън вече разпореди разтоварването на корабите да премине в денонощен режим.
Според изпълнителния директор на пристанището в Калифорния обаче тази стратегия е временно решение на кризата в краткосрочен план, но занапред логистиката за доставките, особено на храни и горива в световен мащаб се нуждае от преосмисляне.
Пристанищата на Лонг Бийч и Лос Анджелис са двете най-натоварени в САЩ, оттам минава около 40% от вноса. А вече седмици наред десетки огромни контейнеровози са принудени да чакат на котва в морето. Преминаването на 24 часов работен режим доведе до намаляване на опашката от контейнеровози от 70 на 61.
Забавянията, които ангажират корабите за по-дълго време за курс и недостигът на транспортен капацитет вдигат рязко цените на превозите в световен мащаб. През август 2020 г. стойността на превоза на един контейнер от Китай до САЩ беше средно 3000 долара, а сега вече надхвърля 20 000 долара.
А забавянията се пренасят и по веригите за доставки и производство. Фабриките чакат вносните части и суровини, а това оскъпява целия производствен процес.
Има и друг проблем – недостигът на работна ръка, особено в центровете за обработка на доставките и в транспорта. Служителите в тези сектори обичайно са нископлатени. По време на пандемията много от тях бяха съкратени и не можеха да си плащат наемите, но в САЩ действаше мораториум, който позволяваше просрочването на такива задължения. Сега, за да се върнат отново на работните си места със същите заплати, те са принудени да заплащат хиляди долари. Ето защо много от тях предпочитат да се преместят на друго място и да търсят по-стабилна работа.
Някои големи търговци на дребно в САЩ обмислят да наемат собствени кораби с по-малък обем контейнери, за да могат да разтоварват в по-малки пристанища. Това, обаче, ще оскъпи още повече стоките, заради намалените икономии от мащаба.
Държавата може да направи много малко, за да разреши кризата, а много от логистичните компании не желаят да инвестират в увеличаване на капацитета и да дават по-високи заплати, тъй като виждат проблемите по веригите за доставки като временно явление.
А в глобалния свят тези проблеми не са локални за САЩ, като засягат цените на доставките, стоките и услугите навсякъде.
Публична тайна че САЩ от десетина година е ЗАПАСЯВА с огроми к-ва горива от Нигерия и Близкия изток трупайки с ТАНКЕРИ кат катеричка в огромни складове по р.Мисисипи и крайбрежието на щата Тексас
НЕФТА и ГАЗ НЕ са безкрайни а разработки на нови трасета и находища все по скъпи и нерентабилни
КОВИД19 идва като панацея СТОПИРА едни от най-големите потребители на горива САМОЛЕТИ и транспортни КОРАБИ
С НАБОЦКВАНЕТО на колкото се може повече хора -ваксинацията ЩЕ УСКОРИ смъртността и леталния край на милиарди в близките 5 ГОДИНИ/отключвайки РАК,автоимуни заболявания,левкемии,тромби,миокардити ,инсулти/
ПЛАНА на Бил Гейтс и компания Рокфелер,Блумберг,Сорос,Ротшилд е ПОВЕЧЕ МЪРТВИ по МАЛКО хора по МАЛКО ПОТРЕБЛЕНИЕ на основни енергоносители и енерго-източници повече ТОК ,ГАЗ,ПЕТРОЛ,ЗЛАТО ,ДИАМАНТИ ,дървен материал ,вода за ТЯХ 0,1% ''СВЕТОВЕН ЕЛИТ''
Действа на СТАЛИНския принцип ;''НЯМА ЧОВЕК -НЯМА ПРОБЛЕМ'' или ''ПО МАЛКО ХОРА само 1 милиард население по МАЛКО ПОТРЕБЛЕНИЕ на ГОРИВА ,ТОК и природни ресурси блага''
Плана ''GOLDEN BILION''-''ЗЛАТНИЯ МИЛИРД''-1 милиард души на планета ЗЕМЯ другите 6,5 МИЛИАРДА души трябвало някак си да поумрат,измрат тихо кротко без шум от РАК,Левкемии,инсулти,миокардити,инфаркти ако може 60 год да не доживяват пенсията да бъде мираж -химера
За да стане тихо кротко без военни конфлкти масова ВАКСИНАЦИЯ НАЙ-добрия и доказан метод за депопулация
Всичко е планувано, разиграно и се реализира от глобалистите зад Байдън и демократите. Едни правят милиарди, другите биват занулени и така е постигнато уж естественото намаляване броят световното население и опазване природните ресурси. Ама на оскотелият народ, кой да го обясни този нов световен ред.
Убива ни и и ще ни довърши УМИШЛЕНАТА криминална политика на геноцид и контролирано разрушаване на света провеждана от шепа психопати, които са си въобразили че са му собственици и всички останали трябва да им слугуват и прецениха че раята е вече достатъчно тъпа и заспала за да се хване на тази дяволска ИЗМАМА и да изкопае собствения си гроб. За съжаление, бяха прави, но все пак трябва да се отбележи, в защита на наивните неосведомени, които не проявяват никакъв интелектуален интерес към нищо дори и при наличието на информация, че истината за тази нечовешка конспирация е била жестоко цензурирана и задушавана поне от един век насам. А най-интересното е, че много от тях са религиозни и човек би си помислил, че би трябвало да са чели Стария Завет, написан от въпросните психопати... И докато на протестантите, сравнително скоро в исторически план, е пробутана лъжата за спасение преди настъпването на ужаса, в православието, доколкото ми е известно, такива обещания няма. Освен това, България би трябвало да има пресен спомен от предишния етап на този режим, но деградацията и хипохондрията победиха.