Теленор e eмоция, предизвикателство, постоянно учене
Пламен Николов е регионален мениджър продажби на едро в Теленор България и заедно със своя екип отговаря за продажбите на предплатените услуги. Неговата история с компанията започва преди 16 години.
Кандидатства за позицията “търговски представител корпоративни клиенти” с ясното съзнание, че магистърската му степен по маркетинг от Бургаския свободен университет и опитът му от предишната компания са само основата, на която предстои да докаже уменията си в продажбите.
Отива на интервю с нагласата, че ще дискутират същата позиция, но му предлагат друг отдел в компанията. Интервюто минава успешно и така той започва работа в отдел “Индиректни продажби” като търговски представител дистрибуторска мрежа. Първият колега, с когото се запознава, му прави впечатление с това, че много се усмихва, и това го зарежда с много позитивизъм. Приема това като израз на различна корпоративна култура, която му харесва и възприема.
Днес 47-годишният Пламен Николов си спомня и любопитството и интереса в първия си работен ден в компанията. Да работи за мобилен оператор за него наистина било интригуващо, но най-важното било да отговори на очакванията.
В адаптацията към новата среда му помага пряката му ръководителка, която дава старт на развитието му в компанията и го подкрепя в изграждането му като служител. От самото начало Пламен се утвърждава като човек, на когото може да се има доверие. Гледайки от днешна перспектива, за най-важния си успех счита именно изграденото доверие в него от страна на ръководството, на колегите и екипа му.
През годините сменя позициите - тийм лидер, началник-отдел, сега - регионален мениджър. Работи директно с търговците на едро, а през 2009 г. се създава екипът по предплатените услуги, на който е начело и до този момент. Като мениджър всеки ден трябва да преодолее купчина имейли, да анализира отчети, да участва в множество срещи и накрая на деня да проведе задължителната онлайн среща с екипа си.
“Разчитам изключително много на екипната работа, колкото и тривиално да звучи в тези дни. Овластяването на екипа да взима самостоятелно решения в рамките на компетентностите си е правилният начин за мен. Това е част от ценностите на компанията, които следваме през годините.”
Когато се налага бързо решение и няма време за дискусии, раздава директно задачи, но винаги се обосновава защо е взел точно това решение. Затова Пламен определя стила си на работа като диалогичен: “Старият “аз”-метод на работа се изчерпа. Нужно е да имаш доверието на хоратата си и да ги окуражаваш те сами да се пробват да намират решения и да управляват своята работа”, казва Пламен, чието най-силно качество е, че не се предава в трудни моменти и вярва, че заедно с екипа си може да се справи с всичко.
Пламен Николов казва, че винаги е усещал подкрепата на компанията като работодател: “Теленор дава възможност на всеки един служител да покаже своя потенциал, да бъде видян и да бъде подкрепен в развитието си. Open Mind програмата също е нещо уникално за България. Да дадеш възможност за кариерно развитие на хора с увреждания, е нещо страхотно… Затова да работя за тази компания, за мен означава да продължавам предизвикателството Теленор да е лидер на българския пазар.”
Пламен не само приема динамиката и постоянното учене като част от работата в иновативна компания като Теленор, но и успява да предаде това убеждение на своя син. Двадесетгодишният студент по своя инициатива кандидатства в кол центъра на компанията и отзивите на колегите на Пламен са много позитивни. “Сякаш и двамата издържахме изпит”, смее се Пламен.