Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бензинът 4 лв./л заради Брюксел

Ключови думи: новини, флагман, бургас, бензин, цена на бензина

Цената на бензина ще стане между 3,50 лв. и 4 лв. за литър от началото на 2023 г. Това ще стане, ако страната ни не договори преходен период за влизане в сила на новите изисквания, които подготвя Европейската комисия. За това алармира председателят на Българската петролна и газова асоциация Живодар Терзиев, цитиран от Труд.

Горивата ще поскъпнат заради промени в няколко направления, разработвани от Европейската комисия, които са част от мерките “Готови за цел 55”. Сред тях са по-високи акцизи за горивата, включване на транспорта в схемата за търговия с вредни емисии и нови изисквания за вложения на петролните компании в енергийна ефективност. ЕК разработва пет различни документа, които ще направят традиционните фосилни горива безобразно скъпи, заяви Живодар Терзиев.

Европейската комисия е разработила проект на нова директива за облагане на горивата, която се предвижда да влезе в сила от началото на 2023 г. Тя предвижда акцизът за бензина и дизела да не се плаща за 1000 литра, както е в момента, а на база енергийно съдържание, т. е. на гигаджаул (GJ). Ако предложената ставка на акциза за 1 гигаджаул бензин се обърне в литри, това означава акцизът да нарасне от сегашните 710 лв. на 759 лв. за 1000 л. от 1 януари 2023 г. При дизела увеличението ще бъде от 646 лв. на 801 лв. за 1000 лв. Най-голямо ще бъде увеличението на акциза за метана - от 5 ст. на 76 ст. за кг.

За да няма шоково поскъпване на горивата правителството на България трябва да договори преходен период за достигане на новите минимални нива на акцизите, призоваха от Българската петролна и газова асоциация (БПГА).

Друга съществена промяна, подготвяна от ЕК, е включването на транспорта в схемата за търговия с вредни емисии. Все още не е ясно как точно ще стане това. В началото на тази година цената на емисиите беше 30 евро на тон, а сега вече е 60 евро на тон. Ако транспортът бъде включен в схемата за търговия с емисии, не се знае докъде ще стигне цената им. Но при цена на емисиите от 50-52 евро за тон, това означава повишаване на цената на горивата с 55-65 ст. за литър. Като добавим и ДДС само от промените в такси и налози горивата ще поскъпнат с 1,30-1,40 лв. за л, каза Терзиев. Затова от БПГА настояват правителството на България да защити националния ни интерес и да се обяви срещу включването на транспорта в схемата за търговия с вредни емисии.

Наред с всичко това от ЕК искат да се затворят въглищните електроцентрали и да не се развива ядрената енергетика. Предлаганите промени от ЕК са с цел да бъде ограничено използването на традиционните фосилни горива. Но България има две рафинерии, над 20 склада за съхранение на горива. Инвестирани са няколко милиарда и всичко това може да бъде зачеркнато заради предложенията на ЕК, което е опасно, заяви Живодар Терзиев. Добри Митрев, председател на БСК, призова правителството да каже на хората и бизнеса какви мерки ще влязат в сила и кога, за да преминем през тази трансформация към по-зелена икономика, както и колко работни места ще загубим. Всички искаме децата ни да живеят по-добре, но въпросът е каква е социалната цена, която ще платим, заяви той. Ако изпълним всички изисквания на ЕК цените на горивата ще са твърде високи и може да доведат до социално напрежение, заяви Живодар Терзиев.

25
Коментара по темата
25.
292
08.10.2021 16:05:47
ЕС е като СССР. И единият и другият се управляват от комисари. Вярно, в ЕС евроинтегрираните граждани можеха да щъкат свободно, където си искат, ама напоследък това взе да се променя. В името на икономическия просперитет - като сидят вкъщи ще правят икономия от транспортни разходи, че да могат да си плащат потребената енергия. В СССР бюха помислили за хората. При бензин от 16 корейки за литър, нямаше коли, в които да се налива. И хората пак си седяха вкъщи, като плащаха по 1 копейка за иловатчас. Щото със 100 рубли на месец кое по напред. Друга прилика - и в ЕС, и в СССР комисарите бяха висше общество, над тях небе. В заключение. От трън, та на глог.
24.
Русенец
08.10.2021 15:34:56
Дo 19:
Ами ние точно това искаме - да се махнем от ЕС. Само че, май той не иска да ни изпусне.
23.
Русенец
08.10.2021 15:32:07
Къде идват електричките? В България ли?
Тук 90% от имащите мерак за автомобил си търсят кола до 10 бона.
Коя електричка се вписва в бюджета на тези клиенти?
И ако тези хора останат без коли (понеже няма да имат пари за електрички, а петролките ще са забранени), кой ще налива милиарди лева в петролната ни търговия? От кого ще идват милиардите приходи в застрахователните ни дружества? А милионите от винетки, постъпващи в хазната, кой ще ги плати? Ти ли?
22.
Русенец
08.10.2021 15:25:22
До 11:
Ти си част от ЕС и НАТО, колкото си бил част от тайфата на пи40вете в училище - да им носиш чантите, да им пишеш домашните, и да им намираш цигари.
Осъзнай се, кога те използват и спри да си въобразяваш, че си нещо велико.
21.
Русенец
08.10.2021 15:21:20
До 5:
Тъпо е да се изказват незапознати с проблема.
Вредните емисии от добив на горива, и особено от колите, е капка в морето от смрад, която се излива през комините на химическите фабрики. Да не говорим колко вреди на климата нанесоха пожарите в Тайгата и Амазонка.
Германия иска още въглища от Русия за ТЕЦовете си, а ти си мислиш, че токът бил екологичен?!
Има и по-чисто, и по-евтино, и по достъпно гориво от петрола. Питай бразилците на какво карат. Въпросът е: защо в България още не се кара на такова?
20.
Русенец
08.10.2021 15:15:53
С моята заплата, която не помръдва, мога да отделя 150 лв за гориво на месец. Ако ще и 10 лв/л го правете, аз повече от 150 лв не мога да дам на бензинджията. Ще мина на автобус, ще карам колело, ще ходя пеша, но повече от 150 лв на месец за гориво не мога да отделя.
19.
17 циркаджия
08.10.2021 14:43:30
НАЛИ НЕ ИСКАТЕ ГЕЙОВЕ ?????????
НАЛИ ЕРВО СЪЮЗА ВИ БИЛ ПЕДЕРАСТКИ??????

МИ МАХАЙТЕ СЕ ТОГАВА - ПРОБЛЕМЪТ РЕШЕН
18.
ХХ
08.10.2021 14:29:15
До 8

"... защото компонентите и материалите са по-лоши" - ц. качеството И на компонентите И на материалите се определя от поръчителите. В случая на батериите. Но хората искат ниски цени и затова получават и ниско качество.
И ДА, по-ниските екологични изисквания в Китай до сега бяха една от причините да се произвежда там.
17.
до 16
08.10.2021 13:30:30
Кой си ти, че да ни пъдиш от собствената ни държава бе ?
Никъде няма да ходим !
Ние сме българи и пак ще си отвоюваме България !
Възраждане за България !
16.
15 болгара
08.10.2021 13:05:42
Кой те държи тука заложник ма душицо?

Изчезвай? Ей къде са авторитарните режими на изток, там гейове няма бъди спокоен... и други работи няма смешник
15.
Българин
08.10.2021 13:03:43
Деееба тоя еврогейски съюз дееба....
14.
ТАКА ТРЯБВА
08.10.2021 12:57:27
Който иска да трови природата да си плаща като арабин.

Щете, нещете , електричките идват
13.
Стамат
08.10.2021 12:48:12
Ами то метана и без това е поскъпнал над 100% от началото на годината.
12.
до 11
08.10.2021 12:41:47
Киряк Стефчо също си е лягал и ставал с мисълта за величието на Османската необятна империя.
И е бил щастлив, че българите сме част от нея.
Какво ли не сме надживявали в своята история, та един педера_ки съюз ли няма да надживеем ?
Съюз начело с лидери като Сергей Станишев, Кунева и Кристалина Георгиева вече жънем резултатите, олио, хляб, ток, бензин ....
11.
10 сладура
08.10.2021 12:37:18
Искам да заспиваш с тая мисъл: Ние сме част от Европа и НАТО :)

Казах като не ти харесва МАРШ. Аз съм точно където казах по-горе :))))))))))))
10.
до 7
08.10.2021 12:21:56
Не си член а си най-обикновен евро-атлантически дирник !
Дирникът ви е основна ценност. Прайдове правите в негова чест.
Ей къде е Брюксел. Там са и децата ти.
Там са и не знаещите български внучета.

Много си смел под закрилата на въоръжените американци и изцъклената Мустафа.

Хайде МАРШ от родината ми купен пе_ал с пе_дала ти !
1,5 лв. безнина в Турция тук 4 лв !
9.
Скоро
08.10.2021 12:19:43
Като ги нема фосиловите коли в Европа, Ганъо от къде ще купуваш новите си брички бре?????????

А бензина като стане безумно скъп как ще пестиш за цигари бре??????????????
8.
До 6
08.10.2021 11:36:01
Именно ЗАЩОТО 3/4 от планетата нямат помен сме на тоя хал....затова е нужна промяната към зелени източници.

Колкото до батериите, цената на труда в китай винаги е била по-ниска защото компонентите и материалите са по-лоши не защото ги изработват с въглища. Затова ше има нови чисти заводи, компаниите вече инвестират тежко.

Китай няма да е монопол завинаги.
7.
Русофилчетата
08.10.2021 11:30:25
Що не си съберат багажчето и не отидат в братска Россия, да видите що е то инфлация и беднотия, като не ви отърват евро-атлантическите ценности МАРШ от България.

Ние сме член на Европейския съюз и НАТО ама някои дъртаци още си мислят за чепа на Путин.
6.
До 5
08.10.2021 11:30:24
А знаеш ли защото почти вичко за ел колите и батерийте им се произвежда в Китай??? Защото там го произведат ползвайки въглища за захранване на производството и е по-евтино! Много Екологично викаш....в Европа е екологично ама на 3/4 от планетата няма помен от екология и всичко викаш е наред?!
5.
Олигофрени
08.10.2021 11:08:29
Планетата умира заради климата причинен от добив на изкопаеми горива и коли. Това не е дебат, това е научен консенсус, мнението ви по въпроса е напълно излишо.

Бъдещето са зелени източници на енергия и електричеството. Затова който иска да гори бензин или ще плаща яко или ще мине на по-чисто гориво.

И да ми ревете - неизбежно е, колите с вътрешно горене си отиват до 20г.
4.
ХХ
08.10.2021 10:57:38
Нали за скачААте за евроинтеграция и управление от Брюксел, а не от Москва, црвули неграмотни?! Какво рИвете сега?!
3.
Живял през двата строя
08.10.2021 10:53:11
Taка е в Европа. Ма вие какво си мислихте бе? Че цените ще са като при СССР ли? Бай Тошо целуваше Брежнев навремето и барели безплатен нефт летяха към Народна Република България. Ние им давахме безплатно чушки, домати, мотокари. И сделката беше хубава.
Плащайте сега като ахмаци 4 лв. бензин, да ви дойде акъла в кухите евроатлантически кратуни.
2.
уууу
08.10.2021 10:50:35
ДА ТИ И ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ЗА ЧИЙ ВЛЯЗОХМЕ ВЪТРЕ ПРОСТО СМЕ МНОГО ТЪПИ ЧЕ СМЕ ТУК!!!
1.
Нека се увеличат доходите и ако иска и 5лв да став
08.10.2021 10:40:43
По същата логика можете да напишете:
- Бензина - 100лв през 2068г и да доуточните, че вече никой не кара бензинови и дизелови автомобили.
  Добави Коментар
Изтребват овцете в сливенско село заради огнище на шарка  Резултатите са лабораторно потвърдени и животните подлежат на евтаназия 4 причини за разпад на комуникацията в брака Дълготрайните връзки не могат да просъществуват щастливо и качествено без добро общуване между партньорите
Тези дрехи нямат място в пералнята - НЕ ги перете там Вижте какво не бива да слагате в барабана Видяла Ванга след смъртта й Не ме мислете за луда, някаква сила ме спаси в храма на пророчицата, разказва звездата Мими Иванова
Последен шанс за нещо голямо за 4 зодии Последни дни на ноември носят успех за някои представители на зодиака Рецепта за крем супа от печен чесън Много ароматна и вкусна супа за студените дни
Разкри истината за храната в Игри на волята Професионалният акробат Борисенко напусна шоуто и направи своите анализи и равносметки от представянето си в екстремното риалити Шпионския скандал във Великобритания: Двама от българите се признаха за виновни Това стана ясно по време на днешното заседание срещу групата в централния наказателен съд в Лондон
Настинката може да бъде предизвикана от над 200 вируса – ето как да я преборим При първи симптоми на остра респираторна инфекция специалист препоръча да се направи тест "Величие" прави своя телевизия Медията ще се казва "Свободен глас", фондация ще подготвя партийни кадри
България е на първо място в Европа по смъртност на пътя За сравнение - Швеция е сред страните с най-малък брой жертви на пътя за година - 21 Община Бургас благодари за безкрайната им помощ Доброволците на полумаратона в Бургас получиха грамоти