Журналисти, пиари и студенти нищиха проблемите на публичните комуникации в региона
Кръглата маса е част от програмата по повод 20-годишния юбилей на университета, а нейното провеждане стана възможно благодарение на активното участие на Дружеството на журналистите и кореспондентите в Бургас.
Форумът бе открит от декана на Центъра по
хуманитарни науки доцент Евелина Динева. Тя оповести решението на Националната
агенция по оценяване и акредитация при Министерския съвет от този месец, в
което се дава най-висока оценка на обучението по специалностите „Журналистика”
и „Връзки с обществеността” в БСУ и се легитимира тяхното съществуване за
максималния следващ 6-годишен срок.
Доцент Динева отбеляза, че поредната успешна акредитация е признание за работата на преподавателите и студентите, но и заслуга на съпричастната към университета медийна общественост. Със слово на благодарност и покана за инициативност и сътрудничество между университета, работодателите и бизнеса, медийните и пиар организациите от региона се обърна към присъстващите ректорът на БСУ професор Васил Янков.
Дискусията бе предхождана от демонстрация на специално изработена карта на медиите в Бургаския регион, с която се онагледява покритието на региона с комуникационни услуги. На участниците бе предоставен справочник за медиите и пиар агенциите, който дава отговор на въпроса „Кой кой е в комуникационния бизнес?”
Дебатът бе свързан с обществения престиж на разискваните професии, с етиката, значението на професионалните стандарти, саморегулацията и други. Специален акцент бе поставен върху добрите практики и ползите от развитието на комуникацията между Центъра за хуманитарни науки и потребителите на кадри. Коментирани бяха въпросите свързани с професионалната и моралната компетентност на журналистите и пиарите, с кризата на доверието в медиите, връзката политика – медии, саморегулация на пиара и журналистиката и други.
В рамките на срещата се обмениха разнообразни гледни точки, наблюдения и опит, идеи и намерения, постави се начало на нови контакти и проекти. Очерта се широко поле на сътрудничество и партньорство между Центъра по хуманитарни науки организациите и дейците от областта на публичните комуникации. В центъра на общите ангажименти и действия и занапред ще стоят подготовката и възпитанието на младите журналисти и пиари, иновациите и практически опит, квалификацията на работещите в медиите и пиар агенциите.