И последната част от ж.к."Лазур" стана "зелена зона", фирми затапили целия комплекс
Зелената зона в ж.к.“Лазур“ да бъде разширена. Това реши днес Общинският съвет в Бургас. На 25-ото заседание, което се провежда онлайн заради ковид пандемията, местните общински съветници подкрепиха докладната на администрацията с 32 „за“, 7 „против“ и 8 „въздържал се“ след продължителна дискусия.
Зоната обхваща района в карето от Руската гимназия до стадион „Ефбет Арена“ и от бул.“Демокрация“ до ул.“24-ти Черноморски полк“.
Изчисленията са, че там ще се осигурят 773 паркоместа. Зелената зона ще заработи от май 2022 година, а живущите ще могат да извадят стикер за паркиране по местоживеене.
С това решение целият комплекс вече е в периметъра на зоната за платено паркиране.
Разширяват „зелената зона“ в Бургас, вижте кой район от жк „Лазур“ влиза в обхвата й
„Няма да подкрепя тази докладна, защото през последните години се нагледахме на многократно разширение на синята и зелена зона. Проблемът не се решава, защото се получава ефектът на доминото – колите се местят в съседния район и после вкарваме него в зоната за платено паркиране. Смятам, че трябва да се търси друго решение“, аргументира се Георги Спасов от БСП.
Друг опозиционен съветник – Манол Тодоров от Движение „България на гражданите“ също гласува против. Той подчерта, че не е принципен противник на платеното паркиране, подкрепя го, но само за места, където е крайно необходимо, например в централната градска част.
„В мотивите ни ясно ме обяснили причината поради която предлагаме промяната. Това беше породено най-вече от факта, че имаше граждани, които протестираха. Нашите планове не бяха за въвеждане на зелена зона в този участък, но след тяхното изрично желание да бъде регулирано паркирането, взехме това решение. Там ще има достатъчно паркоместа, за да може живеещите в района да паркират по местоживеене. В районите, където е въведена зелената зона това дава своя ефект. Бих казал, че значителна част от хората, които живеят около Руската гимназия, стадион „Ефбет арена“ и хотел „Аква“ желаят паркирането да бъде регулирано. Многократно сме подчертавали, че Бургас има твърде много автомобили. Опитахме се да изградим голям паркинг преди време, харесахме няколко терена, но срещнахме недоволство сред живущите“, каза от своя страна директорът на ОП „Транспорт“ Андрей Рунчев. Той визира многоетажните паркинги. Преди време бяха предложени няколко парцела за строителството им, но бургазлии се противопоставиха на предложението. За ж.к."Лазур" бяха отредени 4 терена, които кардинално щяха да решат проблема.
Георги Митев от СДС, който живее точно в този район, призова да се загърбят политическите пристрастия, а да се помисли прагматично. „Каня общинските съветници, които са против докладната да се разходят по улиците в тази част на Бургас. Да видят дали общественият интерес или този на множеството фирми с десетки автомобили, които затапват тези улици, са по-важни. Истината е, че няма място за паркиране. Абсолютно убеден съм, че паркирането ще е много по-удобно със зелена зона. Има фирми и много офиси, които са с по 10 коли и е невъзможно да спреш заради тях. Благодаря на администрацията, че е инициирала тази докладна и е чула мнението на хората. Паркирането е ужасяващо, уверявам ви!“, каза д-р Митев.
Зам.-кметът по финанси Красимир Стойчев посочи, че приходите от синята и зелена зона за миналата година са 3,14 млн.лева от синята зона и 343 хил.лева от зелената зона. Разходите за двете зони са малко над 1 млн.лева. Над Средствата са целеви и приходите отиват изцяло за поддръжка на улиците.
От администрацията подчертаха, че следващият район - ж.к."Зорница" изобщо не попада в плановете им за платено паркиране и няма как да се стигне до ефекта на доминото. Ж.к."Лазур" има ландшафтни и чисто географски граници, които го разграничават от съседния комплекс.
„Нашите планове не бяха за въвеждане на зелена зона в този участък“ – откровенна лъжа, стандартна практика е да планират голям обхват на зоната, но за да избегнат гражданско недоволство се въвежда в малък район и поетапно се разширява. Има ли хора за които това не е ясно?
„Абсолютно убеден съм, че паркирането ще е много по-удобно със зелена зона.“ – за кой ще е по-удобно? За многото хора, които се нуждаят да паркират но биват изгонени, не следва да се отчитат неудобствата и вредите анализирайки ползата от зоната. Общинския съветник живеещ в Лазур, изразява чисто и просто егоистичната си позиция – разкарайте другите че да има място за мене. Разбира се прави го с оглед удобството на живущите. Нуждата на хората, които идват на работа или по друга причина не следва да се отчитат – ебати наглеците, ще идват в Лазур с кола.
„Има фирми и много офиси, които са с по 10 коли“ – разбира се, че трябва да се ликвидират – слагайте пръта в колелата им, създавайте им повече проблеми – съсипете ги.
„Благодаря на администрацията, че е инициирала тази докладна и е чула мнението на хората.“ – а мнението на хората нежелаещи зоната тактично не е чула.
„От администрацията подчертаха, че следващият район - ж.к."Зорница" изобщо не попада в плановете им“ – блажени са вярващите! Нека да мине малко време от сегашното разширявани и ще следва: „гражданите поискаха, общината се вслуша в желанието им“ .
„бургазлии се противопоставиха на предложението“ – пак избирателно се вслушваме, изнася ни да не правим паркинги – вслушваме се в протестиращите, изнася ни да лапаме от зона – не се отразява факта, че хората не я искат.
Хора, не позволявайте да комерсиализират исконните ви човешки права и да ви набиват в главите че е невероятна привилегия да ги имате. Улиците са си ваши и редно да ги ползвате без някой избирателно да ви продава правото за това. Всички плащате данъци, не ги ползвате безплатно. Противопоставяйте са на тази политика на издевателство над хората.
Славейков, Зорница, Изгрев.
Останалата част от Бургас си плаща, за да паркира, с изключение на 3 пресечки в Бр.Миладинови и Възраждане до жп линията, но и тяхното време наближава. И пак няма места за паркиране... Проблемът не се решава, само ставате по-бедни. Няма икономика и жулят такси паркинг от гражданите, защото пари в общината трябва да влизат отнякъде - от вас. Елементарна схема за доход на разграбената общинка. "Всеки кара кола, ако от всеки вземем толкова, мхм, значи толкова, хоп 2 и 2, заплатки на жилетките, накрая толкова, действаме. Айде плащайте, че паяците и скобите идват". И да - преместих се във Варна. Писна ми от тая странджанска селяния в Бургас. И без това нямам с кой да излизам вече, всички се емигрираха. Във Варна паркирам където си искам в целия квартал "Чайка" срещу морската, няма нито зелена нито синя зона. Там са панелки с големи паркинги, тротоари за майки с колички, чуват се птички, подлези към морската. А като си дойда в БС - за да видя родителите ми и двете ми баби, трябва да паркирам на МЕТРО, защото целия град е опасан в зони. Да ви е честита на тези, които и се радват, ползвайте си я със здраве, а аз все така ще смятам за добро решението, че след като повечето ми приятели се изнесоха от града, най-накрая и аз се махнах.
Преди време имаше проекти за паркинги във Възраждане, но местните не бяха съгласни. Това е проблемът - всеки селянин, разбрал, недоразбрал - пише глупости и се мисли за велик. Този чат заприлича на селска кръчма - все разбирачи и политикани. ГЕРБ, СДС, БСП ... всички са Ви виновни.
На мен ми е омръзнало от автомобили пред блока ни, които седят за украса. Имам един съсед, който използва автомобилите за частен бизнес. Три са, а в семейството са двама шофьори. Нормално ли е? Друго семейство е с микробус и лек автомобил, но само мъжът е шофьор.
Аз съм готов да си плащам за гарантирано парко място, но общината не иска да реши проблема по този начин.
До 55, е тогава ще се почне една междусъседска война...
В случая плащаш за съвсем различна услуга.
Време е Бургас да последва примера на Пловдив - да почне да отдава под наем паркоместа. Така наистина ще знаеш, че като си плащаш, ще имаш гарантирано място за паркиране. Сега си плащаш стикера за зоната, но нямаш гаранция, че можеш да паркираш в района, където живееш.
То каквито иска зони да прави места за паркиране пак няма. Скоро ще се изнасяме и паркираме на платформи в морето!!
Ако някой от Вас е ходил в Лондон сигурно е наясно, че само да влезеш с кола в централната зона се плаща. Отделно се плаща и за паркирането, а там няма гербаджии...
Логиката е съвсем нормална - не можеш да въртиш бизнес като караш държавата/Общината да ти поема разходи. Имаш средство за извършване на дейност - съответно трябва да си плащаш за него и възникващите за него разходи. Един дърводелец си наема помещение за машините си, а защо превозвачите не трябва да си плащат наема? Или трябва да се разреши на всички частници да си извадят машините на улиците?
Метода много прилича на "укрепване на рушаща се сграда чрез събаряне"!
Някой прави ли разлика между жилищна и индустриална зона?
От Наредбата за обществения ред
Чл. 8. (1) Забранява се:
5. (изм. Протокол №34/31.03.2006 г.) домуването на товарни автомобили , автоцистерни, автобуси, строителни машини и техника по улици, площади и в близост до жилищни сгради. Със заповед на Кмета на Община Бургас могат да се определят места за домуването им;
От ЗДП:
§ 6. По смисъла на този закон:
12. "Автомобил" е недвуколесно безрелсово моторно превозно средство, което се използва за превозване на пътници и товари или за теглене на други пътни превозни средства. Към автомобилите се приравняват и тролейбусите. В зависимост от предназначението си автомобилите биват:
а) леки - за превозване на пътници, в които броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 8;
б) товарни - за превозване на товари и/или за теглене на ремарке;
Това е - спирането на товарни микробуси е забранено в комплексите! Факт! От тук нататък Общината да си изпълнява Наредбата и да ги разкара. Ще се освободят поне 15-20% от паркоместата.
Къде се дяват тези автомобили?
В гаражите не се правят среднощни купони! Има вентилации, има обезшумителни прегради !
Ще има повече свободни места по улиците...!
Това означава ли, че до сега сте я карали по план?
Сега...това не е вярно и идеята живеещите да мога да паркират по местоживеене никога май не е била целта на синята и зелена зона. Пазя едно копие на отговор на въпросния директор по жалба на гражданин, от който отговор става ясно че в конкретна подзона на синята зона има 240 места за платено паркиране и толкова издадени стикера към онзи момент по местоживеене и ако не можеш да се наместиш в зоната си и спреш в друга,то трябва да се таксуваш. С други думи, плащането по местоживеене не ти дава предимство при паркиране.
На паркинга на Гурко, чиято такса от началото на 2021 г. стана 90 лева?! не можеш през лятото да намериш свободно място за паркиране!
Даваме им пари, а услугата я няма!
Те "не били искали", ама видиш ли "хората искали" и те като добрите самаряни направили каквото искали хората.......Лелелел ще умра от смях..Абе, 10 човека само в тоя Общински съвет ти казаха, че става ефекта на доминото....като гледа тоя от отсрещната страна на улицата, че на съседа му е празен паркинга, а неговият е пълен защото е граница на зоната, а места за паркиране НЯМА!!!! Какво да си каже тоя човек???? Мисля, че е близко до ума!!! "И АЗ ИСКАМ ЗОНА"
Търсете решение на проблема, а не касичка на Общината!!! То е ясно, че изпапахте всичко и пари няма, ама не е това начинът да въвеждате нови данъци!!!
А, и към другите, които кажат, че никой не ми бил длъжен!!! Ами не е, но да променят ЗУТ и да задължат "бизнесмените" с по 1 кооперация да продават и паркоместата към апартаментите(обща цена), а не отделно и комшията през 5 кооперация да си паркира колата в "моята кооперация".
Няма да се Накрадат!