Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Страшната истина за ДАИ, АПИ и КАТ като преки участици в убийствата от претоварените камиони

Синдикалният лидер от ИААА Александър Иванов предупреди шефовете на транспортни фирми, че шофьорите им масово ги мамят с измислени от тях рушвети за ДАИ-инспекторите
Ключови думи: александър иванов, синдикален лидер, транспортни фирми, инспектори от даи, проблеми, йордан апостолов

Председателят на фирмената синдикална организация на КТ „Подкрепа“ в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ (ИААА) Александър Иванов се свърза с Флагман, за да бъдат чути и реалните проблеми, с които ежедневно се сблъскват инспекторите от ДАИ. Изявлението е по повод интервюто на .зърнопроизводителя Йордан Апостолов /ВИЖ ТУК/, който прояви изключителна гражданска съвест и смелост да даде интервю пред наш репортер след трагедията със загиналите две деца и баща им в Айтос, премазани от претоварен зърновоз. 

Ето и изявението на сндикалния лидер:

Съгласно Закона за автомобилните превози и работодателите също подлежат на санкции, изразяващи се в сериозни парични глоби. Агенцията е на колене, а  трябва директорите да мобилизират екипите си, които по брой са под санитарния минимум, да извършат проверки на всички предприятия, които продават суровини. Да се направят контрапроверки на всички товародатели. Товародателят е лицето, което товари стоката. Конкретно по случая в Айтос от 13 септември, трябва да се види кой е товарил от зърнобазата в Првадия, чия е тя. Отговорност носи и самият товародател. Това е, за което ние ще настояваме.

Проверки трябва да се направят на всички в този процес. Да се отиде на всички пристанища с Икономическа полиция, да се извадят разпечатките на камионите, които са влезли или излезли с какъвто и да е товар. Във всички зърнобази също да се направи такава проверка. И да се санкционират абсолютно всички – и товародателите, и фирмите превозвачи.

 ДАИ е под санитарния минимум по брой на инспектори за целия Европейски съюз. В цяла Европа има ДАИ, навсякъде имат такава служба. Когато през 2005 г. ни обучаваха германците и французите, ние бяхме 280 инспектори. Поискаха, за да ни приемат в ЕС, да станем 500 инспектори. Това беше едно от условията. Чел съм доклада им, който те написаха. Тогава увеличиха щатните бройки. Но какво се получи: Деловодители, изпитващи – всички ги преквалифицираха на книга като инспектори, за да покрием бройката от 500 човека.
Тогава работехме по 8 наредби и два закона. В момента работим по над 40 наредби, директиви и закони. Работата при нас се увеличи 20 пъти, откакто ни приеха в ЕС. Но инспекторите в цяла България в момента са общо 120. Защото по време на управлението на ГЕРБ се направиха две съкращения, даже 3. Бяхме около 250, останахме 120. В момента сме 121 инспектори по щатно разписание. От тях 60 се занимават с административна работа, защото и такава има. Де факто има около 30 екипа на терен в цяла България. 

Знаете ли, че за Пловдив, Пазарджик и Смолян има 3 екипа. За Бургас, Ямбол и Сливен също има 3. Екипите са по двама служители. Нашата основна дейност не е претоварването. Има такава служба, която се занимава само и единствено с това. Те си имат кантари. Но и те са малко – мисля, че са около 6 екипа или 8 за цялата страна. Единственият начин да се спре претоварването е като АПИ съставя първичната документаця и изпраща писмата до нас, за да можем ние да съставяме актове на товародателите. Новата шефка на АПИ е наш бивш служител от ДАИ. Тя трябва да изпраща  до нашия директор и ние да отиваме да създадем актове на базата на тяхните актове. Така голяма част от каменните кариери спряха вече да претоварват. 

Ние нямаме достъп до въпросните 30 точки от ТОЛ системата, които трябва да следят за претоварване по пътищата. Доколкото знам ръководството ни поиска достъп до тях. Предстои да ни раздават таблети по неясна все още за нас програма, за да можем да се закачаме към клетките, но това е в бъдеще време. Още не можем. Нашата основна дейност е свързана с работното време на водачите, защото там също е много голям проблемът; с това да не е нарушена техническата изправност на превозните средства и т.н. КАТ също могат и трябва  да проверяват за претоварване. Защо бягат от отговорност?!

В ЗДвП е записано ясно максимално допустимата маса на МПС-то. Не може да се хвърля постоянно помия само към ДАИ. Многократно съм имал срещи в транспортното министерство по тази тема. На мен ми писна да се говори за корупция. Защото корупцията, която беше в ДАИ, не идваше отдолу, а отгоре. Един от зам.министрите на транспорта в последното правителство на ГЕРБ  върна на поста му човека, който беше "касиер"  на предишните директори. Няма да му назова името, всички знаем кой е той, както и кой бе този зам.министър. 
Искам да ви кажа, че ние работим на максимума, на 6-дневна работна седмица. Имаме страшно много жалби, не можем да ги обработим, малко сме. В ЕС на 10 000 жители има 3.5 до 5 инспектори от ДАИ. При нас това съотношение е 0.5 на 10 000.
Това са основните проблеми.

Не може да има европейски изисквания с африкански методи на заплащането. Нашите заплати са по 800-900 лв., максимум 1000 лв. с извънреден труд. Това е също голям проблем, с който трябва да се ангажира държавната администрация. Работим с 4 камери в автомобилите си и не можем и да си позволим каквото и да е корупционно действие без да се разбере. А в същото време вътрешните ни правила и указания за работа са направени така, че да се обслужват корпоративни интереси. 

Накрая искам да информирам собствениците на превозваческите фирми, че шофьорите им масово ги мамят. Те си правят по 300-400, че и повече лева над заплатите, като прибавят към разходите си уж платени рушвети на инспектори от ДАИ, които са ги спрели за проверка на свръхтовар - за да им "затворят" очите. Направихме наскоро няколко насрещни проверки - оказва се, че на посочените точки по трасето изобщо не е имало проверяващ екип. 


 

15
Коментара по темата
15.
Емил
23.09.2021 08:11:07
Това което казва Синдикалиста е абсолютната Истина!!!Крайно време е Ръководството на ИААА да съди всички Клеветници по адрес на ИААА!!!
14.
Иван
23.09.2021 03:08:06
Пак се хвърля вината върху ДАИ, че товародателя нама съвест ,че водачът и товародотел, е допуснал МПСто да бъде претоварепо и превозвачът също !!! И депотата май си прови пияр кампания на гърба на ДАИ, защо не влезнете да го проверите и ако е претоварвал в рамките на една година назад да му съставита АУАН за всяко претоварване ало ДАИ Варна защо спите стиска ли ви ???? На гърба на трагедията си прави пияр кампания нала зам .министъра на транспорта за който говори този г-н е от неговато партия !!!
13.
55
23.09.2021 00:03:55
Къв е тоя джендър? Тия от Аааа всичките са корумпета... като навсякъде другаде.
12.
Цанев
22.09.2021 23:23:59
Тоя хубавец ходи с една руса от ДАИ Варна от синдикатите и цял ден по телефоните въртят клюки.
11.
PORT BURGAS
22.09.2021 20:44:58
Много странно, защо на пристанището няма дежурни проверяващи от ДАИ, КАТ, ТОЛ? Освен това, защо служителите в пристанището не сигнализират при влизане на претоварен камион? Би трябвало те също да се санкционират, ако допускат нарушители!
10.
Атанас
22.09.2021 19:51:16
Не всички служители са корумпирани. Познавам лично, човека даващ интервюто - Александър Иванов и ви гарантирам, че в това, което казва има 90% истина. Трябва да се търси отговорност, не само в служителите на ДАИ, но и от самите товародатели и превозвачи, които системно карат претоварени.
9.
Бс
22.09.2021 18:03:27
Точно синдикалистите да не се обаждат , защото те са най-големите мош**ници. На хранилка съ към работодателите и властта и само говорат празни приказки на работниците. Чудя се как още има хора, които им плащат членски внос!?
8.
Яяя
22.09.2021 17:07:54
Точно така е. А защо са им повече хора да отидат сто метра преди пристанището и да теглят всички са за там.
7.
Банкянеца
22.09.2021 14:52:40
ДАИ е поредната паразитна структура, в която ГЕРБ/ДПС нацвъкаха шуробаджанашки калинки. Схемата е отработена - големите фирми си плащат на високо ниво и камионите не се проверяват изобщо. Ако закачат рушвет от някоя дребна риба, все файда е.
6.
Шофър
22.09.2021 14:36:48
Шофьорите не плащат на инспекторите щото никой не ги спира.Големите фирми си плащат директно на шефовете и камионите им изобщо не се спират.Обикновеният инспектора може да вземе нещо от някой мълък частник който го е хванал за нещо случайно.
5.
Вучков
22.09.2021 14:26:45
Чантаджиите са навсякъде в администрацията! В МВР най-много.
4.
Атанас
22.09.2021 14:14:09
На пътя проверяват КАТ, ДАИ, Тол, жандармерия, горски стражари, вероятно и други мързеливи и корумпирани държавни служители. Хиляди , десетки хиляди знайни и незнайни войни на мързела и корупцията. Ние данъкоплатците сме много добрички и щедри - купили сме им дрешки, шапки, пистолети, коли, бензин, заплати. Плащаме им осигуровките. Сега този измислен профсъюзен лидер, който нищо не работи, а само приказва и чиято заплата пак плащаме ние чрез вноските от заплатите на синдикалните членове иска да назначим още и още нови мързеливи и крадливи държавни чиновници. Ако половината от тях се уволнят веднага нищо няма да се усети. Живеем в ерата на информационните технологии. На всеки камион има устройство, което предава на държавата on line маршрута му. Просто трябва да се добави и теглото на товара му. ДАИ, ТОЛ, горски да се закрият, а служителите да се уволняват веднага. Контролните проверки за тол, мол, тегло, лицензи ги прави само КАТ. По този начин се удвояват заплатите на пътните полицаи. Останалото го прави софтуера. По тази система работи НАП и няма човешка намеса и грешки.
3.
235880
22.09.2021 14:06:22
Аз беден служител на ДАИ, до сега несъм видял!
2.
ХХ
22.09.2021 13:53:51
еми значи не е трябват пари на тая държава щом са пропуснали да оправят кантавите и да контролират претоварени камиони .
1.
1001 нощ
22.09.2021 13:52:46
Да е. А ония дето го снимаха да си иска пари от един турчин. По скоро вашите инспикторчета си докарват не по една, а по няколко заплатки отгоре. Няма как да не ти писне, че се говори само за корупция когато си отгоре, не най-отгоре, но отгоре.
  Добави Коментар
Работодателите станаха по-щедри: 74% дават коледни бонуси Размерът на сумите по Коледа като цяло се запазва Тони Стораро превзема Би Ти Ви, Цеца ще радва зрителите на Нова тв Тази година един исторически телемост ще ни свърже, не просто с друго място, а с друго време
Цената на маслото покори нови върхове, европейците пестят от печива Продуктът е средно с 19% по-скъп от преди година Киберпрестъпниците обичат Коледа Използвайте здравия си разум, съветват специалисти. Ето и още ценни препоръки
Скопосна или мързелана: Каква домакиня сте според зодията Звездите знаят всичко за вас! Дори и начина, по който чистите и готвите Нидерландските власти виждат реален риск от нови нападения Нидерландските власти запазват второто най-високо равнище на терористична заплаха
Жена получи достъп до личните данни на друга заради грешка на НАП Според адвокати хората, които са потърпевши, могат да потърсят правата си в съда Уникална заливка, с която баклавата ще стане много по-вкусна Гарантираме ви, че направите ли я по този метод, всички ще искат допълнително
Магически японски трик успокоява всяко ревящо бебе Като бонус – направите ли го, то не само ще накарате детето да спре плаче, ами и ще заспи Край на мистерията: Ето как киселото зеле влияе на здравето ни! Нашето тяло съдържа огромен брой бактериални клетки, а повечето от тях се намират в червата
Шолц пристигна на кървавия базар, траур надвисна над града Расте броят на жертвите на нападението Арест за още една българка от лондонската шпионска мрежа Нашенката живее във Виена, разследва се заедно с други шестима сънародници