Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Сигнал до Флагман: Нормално ли е влаковете в европейска България да изглеждат така?

Нашият читател Краси И. ни изпрати фрапиращи снимки от влака Варна-Карнобат, на които се вижда окаяното състояние на мотрисите – и отвън, и отвътре
Ключови думи: влакове, бдж, състояние, мръсотия, мизерия, новини

Мръсотия, мизерия и мирис на старо – така описва нашият читател Краси Иванов. състоянието на пътническите влакове на БДЖ. Той ни изпраща снимки и подробно описание на случващото се по време на пътуване в мотрисите, които по думите му не са ремонтирани от соца. 

Превозното средство прилича повече на нещо, извадено от филм на ужасите, отколкото на редовен пътнически влак в европейска страна. Още отвън мотрисите изглеждат ужасяващо – целите са в ръжда и графити. При качването вътре се усеща веднага неприятната миризма на старо и прогнило. Седалките са с кожа, която вероятно не е сменяна от времето на соца, изтърбушени са, неудобни са и се клатят жестоко. Прозорците и кошчетата са целите в ръжда, а вратата на вагона не спира да скърца и постоянно се отваря. Всичко е наслоено с тонове мръсотия“, пише Иванов., който уточнява, че снимките са направени на 18 септември т.г. във влак между Варна и Карнобат.

Читателят ни описва и друг фрапиращ детайл от пътуването – когато се стъмни във влаковете става „страшно“. От едната страна на мотрисата всички прозорци са замазани с графити, а от другата – зацапани от неизвестна материя и съотвено нищо не се вижда през тях. Това води до невъзможността на пътуващите да се ориентират къде точно се намират по време на пътуването и на всяка спирка „...настава пълен хаос. Всички са притеснени дали ще слязат на правилното място“, пише от Краси Иванов.

Мръсотията е на пластове

Нещо повече. По думите на читателя ни, когато влакът започва да ускорява, вероятно не достига ток до купетата и лампите се изключват.

При ускорение в мотрисите осветлението гасне

Мотрисите са произведени през 60-те години на миналия век. Тогава те вероятно са били последен писък на модата. Сега обаче, след толкова години употреба, те са негодни и дори неизправни. „Трудно спират и трудно тръгват. Не могат да вдигнат добра скорост и влакът редовно закъснява, както и при последното ми пътуване. На Карнобат направихме връзка с влак „Чайка“, който трябваше да изчака пристигането на старата мотриса от Варна до Карнобат.Кой допуска това?! След като нямат читави мотриси, от БДЖ да вземат да пуснат заместващи автобуси, повече ефект ще има...“, казва още Краси Иванов.

Друг свят: Така изглежда влак "Чайка" - нов, чист, удобен. Персоналът е любезен, а пътуването - приятно

Въпреки това обаче той описва и краткото си пътуване във влак „Чайка“. „Сякаш се пренасяш в друго време. Всичко е ново, чисто. Седалките са удобни, персоналът е любезен и на хората се предоставя всичко необходимо за приятно пътуване“, пише той.

31
Коментара по темата
31.
Евросъюзът
23.09.2021 14:03:14
Ни дава близо 100 милиарда лева за следващия 7 годишен период, основно безвъзмездно. С 10-20 милиарда не само подвижния състав ще е нов, а и всички жп линии ще са скоростни. С китайски работници може и за 2-3 години да стане. Но с тези управляващи няма да видим и евроцент от 100-те милиарда!
30.
Как ще ги стигнем
20.09.2021 20:22:33
Американците
https://www.youtube.com/watch?v=SiSu5Ny9hag
29.
Българина
20.09.2021 19:26:55
до големите мрънкачи,
Е то и в българия е пълно с... по-тъмни.

От моите истории: прибирам се една вечер с пътника, 20:40. И - оказва се, че в моето купе се прибира някакъв маангал от чужбина, повикал си и оркертър да му свири. Заговорихме се, понаправил пари, прибирал се за малко и после пак навън. Че почерпи няколко питиета, замезвахме, оркестъра свири каквото му се поръча. Запомнил съм случая...
28.
до големите мрънкачи
20.09.2021 17:41:40
до много разбиращите и мрънкащи дето не са излизали от БургаЗ. Идете в Италия и се повозете там във влак - изглеждат по същия начин. Разликата е че разписанията се спазват. Бонус - пълно е с негри :)
27.
Плъха
20.09.2021 17:10:47
Само този ли всички са такива България е евро държава само на хартия по зле сме от Анадола.
26.
Сигнал до влака :
20.09.2021 16:42:08
Нормално ли е Бургас да е на 17 място по заплати???
..... явно е нормално!!!
25.
Чужденец
20.09.2021 16:00:52
Еми то в България това ви е нормалното.
И заплатите са ви нармални и осигуровките са ви нормални и бизнеса ви е нормален и инвалидният стикер на колата ви е нормален и държавната администрация ви е нормална и съдебната система ви е нормална и корупцията ви е нормална.само аз съм ненормален.
24.
Психиатър
20.09.2021 15:52:41
Български Пощи, БДЖ, БЕХ ... Във всичко, което е останало държавно, се краде на поразия, а качеството на услугите е като през комунизма. Трябва разделяне и разпродаване на активите, приватизация и следприватизационен контрол от държавата.
23.
zapoznat
20.09.2021 15:49:14
Да вземат да го приватизират това БДЖ, че сме за оплакване направо.
22.
няма отърване
20.09.2021 15:36:12
БДЖ - остатък от социализма, заедно с ТЕЦ-а.
21.
Разсипия.
20.09.2021 14:59:41
Да не забравяме че циганите и те допринасят за мизерията. Ядат, викат ,плюят,разливат,пътуват без билети... През седмица начупени стъкла от хвърлени камъни.
Контрол нула.
20.
Ник
20.09.2021 14:58:26
В една Великобритания примерно когато някоя линия на влака е нерентабилна я дават на концесия за 20-30 г. Частника я разработва и държавата пак си я взема вече печеливша !!
19.
ddd
20.09.2021 14:48:49
От днес не са в това състояние чак сега ли се сещате от онова време ама кой да ги обнови пари да се гушнат интереси да има
18.
Селянин
20.09.2021 14:33:17
Съвсем нормално при цялото целенасочено и системно крадене от БДЖ. Сложи кадърни мениджъри, не калинки, дай им свобода да работят и нещата ще се случат за две години.
17.
До 12
20.09.2021 13:14:53
1.5 милиарда на година хахаха. пий си хапчетата. Вагоните и локомотивите са ти най-нищожната част от разходите. Ти имаш ли идея колко струва 1 километър високоскоростна железопътна линия ? А цената по поддръжката след това ?
В Европа средната цена е между 25-50 милиона евро на км. Примерно 400 километра между Бургас-София, дори по 30 милиона евро на километър, аре сметни си ги. Това е за да може да пътуваш примерно със средна скорост 170 км/ч. Аре ся сметни колко време ще избиват тая инвестиция с 30 лв цена на билета. Те ако искат могат да вземат най-луксозните вагони на света с джакузита вътре, никой нормален няма да плаща за да пътува 7 часа, 400 км през 2021 година. Просто сме бедна държава и нямаме пари да си позволим такъв транспорт.
16.
Българина
20.09.2021 13:13:53
Краси Иванов, ти се благодари че го ИМА. И то все още на символични цени. Може би последен остатък от соц-а, но трака по релсите(и вози)...
15.
голяма работа
20.09.2021 12:57:00
голямата работа, колко стар и мръсен бил влака - тук се чувстваш обаче спокоен, в западна европа пък всичко е отвратително скъпо, чудиш се откъде могат да ти дойдат всякакви, това не можеш да правиш там, онова не можеш да правиш там, айде, майната им!
14.
Тука е Евразия, каква Европа
20.09.2021 12:55:06
Ние обичаме Анадола и Русия, а там влаковете са същите, че и по-зле. Туй да се пътува в чисти, осветени и отоплени вагони си е либерастия и еврогейщина. Качи се в български вагон и стани мъж. Още малко ще поискате шосета и улици без дупки. Такова нещо в Евразия няма.
13.
Пресиян
20.09.2021 12:48:02
Влака е убиец. Истински музей на колела и то в движение. Всеки пък когато имам щастието да се кача на него ми е страшен кеф да почувствам атмосферата на дедите ни и как те са преживявали пътуването си. Въобще не ми липсват новите и модерни европейски влакове където не знам в самолет ли съм в гроба ли съм толкова безчувствени. А тук има емоция, гледка, нещо трака, чука, скърца истинска филхармония за ушите заедно с емоцията от друсането акъл на влак да почувствам, че се возя. Кефффф, БДЖ са номер 1. Винаги ползвам само влакове пред нещастните автобуси гробници на Ивкони.
12.
До 1
20.09.2021 12:38:19
Какви 100 лв за билет е глупак, един локомотив струва 50 млн лева, на година в бдж се наливат около 1.5 милиарда (1500 млн лева). Вагоните са по 2 млн за товарен и 3.5 млн пътнически във Трансвагон Бургас. В Чехия има и по евтини. Айде сега сметни годишно колко вагона и локомотива могат да се закупят. Бдж освен от билети има приходи от - наеми на търговски помещения, билети, наеми на инфраструктурата (частни железници), наеми на парцели на НКЖИ. Целия бул. Мария Луиза в Бургас откъм жп релсите е собственост на бдж и плащат наем на тях, а не на общината. Некадърност и умишлен фалит е това
11.
за 800 дни ви разказах играта
20.09.2021 12:24:24
Измисления цар с неговите юпита и те имат голяма вина
10.
Glarus
20.09.2021 12:22:21
Kaква европейска даржава циганска даржава
9.
Вкарайте толупа в затвора!
20.09.2021 12:21:35
Осъдете Бойко! Колко милиарда потънаха в железниците по негово време? А са даже по-зле от преди
8.
Abc
20.09.2021 12:21:10
Оютен е многу :)
7.
Svine
20.09.2021 12:20:04
Ми те и журналята не са толква тъпи и продажни като в бг ама кво да кажеч всичко е навързано обслужвате политически интереси хвалите кчета по цял ден той во плаща за пр изпбщо дроб е работата седнали за влаковете да пишат я вижте себеси и какво причинявате ма страната прасета журналисти
6.
Бойка
20.09.2021 12:17:10
Радев и служебното са виновни. Съсипаха я тая държава за няколко месеца :))))))
5.
Дернев
20.09.2021 12:05:01
Ако преди 30-тина години бяха вкарали няколко шефове на БДЖ и министрите им, сега нямаше да се чудим с какво да пътуваме. В цял свят се лансира ЖП транспорта, а тука го унищожиха за приватизират апетитните дейност и рушвети от автомобилните превозвачи. И като гледам министрите на промяната, такава явно нямада има скоро
4.
Tsatsata
20.09.2021 12:01:26
Този приятел не е съвсем прав ...
Той просто е хванал влака в края на пътуването му между Варна и Карнобат!
А на тръгване от Варна влака си е бил съвсем нов и чист , просто се е движил със закъснение и времето за пътуването му е малко по-дълго ....!
3.
RE-1
20.09.2021 11:55:09
През 60-те този влак наречен "Дундаки" беше с дървени седалки и открито преминаване между вагоните.
Електричките се появиха в началото на 80-те.
2.
S
20.09.2021 11:43:52
Какво е нормално в тази държава ?
1.
клошаро
20.09.2021 11:36:29
Дали ако сменят локомотивите, релсите и вагоните, някой ще е надъхан да плаща по 100 лв за двупосочен билет Бургас-София ?
На българина не му трябва лукс и комфорт, трябва ни мизерия и евтиния, понеже сме клошарска нация.
  Добави Коментар
Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово По случая е образувано досъдебно производство по описа на ТД Митница Бургас Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Има групи, които се бият, носят оръжия – боксове, ножове, каза тя
Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега И все пак британските сухопътни сили имат редица проблеми  Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления
Пети опит за избор на парламентарен шеф Това ще е рекордният 12 ден на първото заседание на 51-ото Народно събрание Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция Арестувани са четирима, издирват още двама замесени
За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот 5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те 
Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта
Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме