Сигнал до Флагман: Нормално ли е влаковете в европейска България да изглеждат така?
Мръсотия, мизерия и мирис на старо – така описва нашият читател Краси Иванов. състоянието на пътническите влакове на БДЖ. Той ни изпраща снимки и подробно описание на случващото се по време на пътуване в мотрисите, които по думите му не са ремонтирани от соца.
Превозното средство прилича повече на нещо, извадено от филм на ужасите, отколкото на редовен пътнически влак в европейска страна. Още отвън мотрисите изглеждат ужасяващо – целите са в ръжда и графити. При качването вътре се усеща веднага неприятната миризма на старо и прогнило. Седалките са с кожа, която вероятно не е сменяна от времето на соца, изтърбушени са, неудобни са и се клатят жестоко. Прозорците и кошчетата са целите в ръжда, а вратата на вагона не спира да скърца и постоянно се отваря. Всичко е наслоено с тонове мръсотия“, пише Иванов., който уточнява, че снимките са направени на 18 септември т.г. във влак между Варна и Карнобат.
Читателят ни описва и друг фрапиращ детайл от пътуването – когато се стъмни във влаковете става „страшно“. От едната страна на мотрисата всички прозорци са замазани с графити, а от другата – зацапани от неизвестна материя и съотвено нищо не се вижда през тях. Това води до невъзможността на пътуващите да се ориентират къде точно се намират по време на пътуването и на всяка спирка „...настава пълен хаос. Всички са притеснени дали ще слязат на правилното място“, пише от Краси Иванов.
Нещо повече. По думите на читателя ни, когато влакът започва да ускорява, вероятно не достига ток до купетата и лампите се изключват.
Мотрисите са произведени през 60-те години на миналия век. Тогава те вероятно са били последен писък на модата. Сега обаче, след толкова години употреба, те са негодни и дори неизправни. „Трудно спират и трудно тръгват. Не могат да вдигнат добра скорост и влакът редовно закъснява, както и при последното ми пътуване. На Карнобат направихме връзка с влак „Чайка“, който трябваше да изчака пристигането на старата мотриса от Варна до Карнобат.Кой допуска това?! След като нямат читави мотриси, от БДЖ да вземат да пуснат заместващи автобуси, повече ефект ще има...“, казва още Краси Иванов.
Въпреки това обаче той описва и краткото си пътуване във влак „Чайка“. „Сякаш се пренасяш в друго време. Всичко е ново, чисто. Седалките са удобни, персоналът е любезен и на хората се предоставя всичко необходимо за приятно пътуване“, пише той.
https://www.youtube.com/watch?v=SiSu5Ny9hag
Е то и в българия е пълно с... по-тъмни.
От моите истории: прибирам се една вечер с пътника, 20:40. И - оказва се, че в моето купе се прибира някакъв маангал от чужбина, повикал си и оркертър да му свири. Заговорихме се, понаправил пари, прибирал се за малко и после пак навън. Че почерпи няколко питиета, замезвахме, оркестъра свири каквото му се поръча. Запомнил съм случая...
..... явно е нормално!!!
И заплатите са ви нармални и осигуровките са ви нормални и бизнеса ви е нормален и инвалидният стикер на колата ви е нормален и държавната администрация ви е нормална и съдебната система ви е нормална и корупцията ви е нормална.само аз съм ненормален.
Контрол нула.
В Европа средната цена е между 25-50 милиона евро на км. Примерно 400 километра между Бургас-София, дори по 30 милиона евро на километър, аре сметни си ги. Това е за да може да пътуваш примерно със средна скорост 170 км/ч. Аре ся сметни колко време ще избиват тая инвестиция с 30 лв цена на билета. Те ако искат могат да вземат най-луксозните вагони на света с джакузита вътре, никой нормален няма да плаща за да пътува 7 часа, 400 км през 2021 година. Просто сме бедна държава и нямаме пари да си позволим такъв транспорт.
Той просто е хванал влака в края на пътуването му между Варна и Карнобат!
А на тръгване от Варна влака си е бил съвсем нов и чист , просто се е движил със закъснение и времето за пътуването му е малко по-дълго ....!
Електричките се появиха в началото на 80-те.
На българина не му трябва лукс и комфорт, трябва ни мизерия и евтиния, понеже сме клошарска нация.