Шофьорът на зърновоза-убиец Валентин Вълчанов: Ще говоря само пред моя адвокат
Водачът на тежкотоварния камион с бургаска регистрация, чиято спирачна система прегря и стана причина за кървавата касапница в Айтос на 13 септември, вече се възстановява и от Интензивно отделение е прехвърлен в отделението по травматология и ортопедия на УМБАЛ-Бургас. Той е претърпял за два дни няколко операции – на лява ръка и двата долни крайника, повърхностна интервенция на главата. Извършени са многобройни изследвания на вътрешните му органи, които са показали, че няма сериозни увреждания и ще се възстанови напълно физически.
Наш екип опита да разговаря с него в болничната му стая, но ударихме на камък, тъй като 35-годишният благоевградчанин Валентин Вълчанов, оказа се, знае много добре какво да отговори и очевидно е бил подготвен за евентуалната трагична развръзка от престъпната шофьорска дейност. На въпросите на Флагман какви са взаимоотношенията му с фирмата-собственик на камиона – „Лог Транс БГ“ ЕООД на 41-годишния Данаил Иванов от Равда, има ли трудов договор с тази еднолична фирма или е взел превозното средство под наем, получихме категоричния му отговор: „Не съм говорил с никого досега, няма да отговарям и на вас, ще говоря само пред моя адвокат. Той ще дойде днес следобед. Дотогава не съм длъжен да ви отговарям“.
Припомняме, че през миналата година при аналогична катастрофа по същата ул. „Хаджи Димитър“ в Айтос, на около 500 метра надолу, на 11 септември неговият колега Кольо Иванов (55 г.) отне живота на млада жена, която изгоря жива, прати бременна в реанимация и рани още петима. Кольо Иванов се оказа частен наемател на тежкотоварния камион, претоварен, както и в този случай, с 8 тона зърно. До този момент не е известно да е приключило наказателно производство срещу виновно лице. Междувременно до Флагман достигна трагичната вест, че шофьорът от 11 септември м.г. е получил преди няколко месеца масивен инфаркт и е починал. Въпреки че бе констатирано съдържание на метамфетамини в кръвта му докато е бил зад волана, той дори не беше изпратен в ареста. Получи най-леката мярка за неотклонение – подписка.
Екипът ни днес се осведоми и за състоянието на 17-годишния ученик от Механотехникума Октай Юмер, чиито учители и съученици втори ден даряват кръв – с надеждата, че ще оцелее след удара на 13 септември вечерта. Октай е на командно дишане, непрекъснато се налага да му се прелива кръв, черепно-мозъчната му травма е толкова сериозна, че лекарите не смеят да дадат твърда положителна прогноза.
Очаквайте след малко скандалните разкрития на един от земеделските производители в Добруджа, който се свърза с Флагман вчера, за да ни разкрие какво в действителност се случва в зърнобазите по места, какви са взаимоотношенията на тези, които са отгледали пшеницата и искат да им бъде изкупена продукцията, коя е мафията в товарните превози и държавните служители от АПИ и ДАИ. Дали изобщо са оправдани похарчените десетки милиони от България за въвеждането на ТОЛ системата по пътищата ни – с 30 контролни точки за засичане на претоварени автомобили? Има ли глобен шофьор или собственик на товарен автомобил, превозващ зърно в периода на изкупуване и пренасяне до вътрешните зърнобази и пристанищата за износ?
Това е масово!
При превозите на дърва и инертни материали е същото...
Чл. 98б. Товародателят или лице, което извършва
товаренето, които допуснат масата или натоварването на ос на пътно превозно средство да
надвиши допустимата максимална маса, отразена в свидетелството му за регистрация, се
наказва:
1. при надвишаване с до един тон - с глоба или с имуществена санкция 500 лв.;
2. при надвишаване с повече от един тон до пет тона - с глоба или с имуществена
санкция 1500 лв.;
3. при надвишаване с повече от пет тона - с глоба или с имуществена санкция 5000 лв.
ЗАКОН за пътищата
Чл. 27. Агенция
"Пътна инфраструктура" проучва интензивността на движението и контролира теглото,
осовото натоварване и габаритните размери на пътните превозни средства чрез разполагане на определени места на устройства за отчитане на тези характеристики с оглед
правилната експлоатация на пътищата и предпазването им от разрушаване, като събира
такси при превишаване на допустимите стойности.
(2) На граничните контролно-пропускателни пунктове теглото,
осовото натоварване и габаритните размери на пътните превозни средства се контролират
от длъжностни лица на Агенция "Митници", като при превишаване на допустимите
стойности се събират такси.
https://papagal.bg/eik/204583506/d5e8
Кви адвокати...кви 5 лева..???
Директно на въжето и бащата на момчето да ритне столчето под краката ти.....боклук
По изказ и нахалство нямате равни
по малко едва ли