Ето истинската причина за отнетите 3 човешки живота от зърновоза на равденеца Данаил Иванов
Камионът, който се преобърна и уби 2 деца и баща им в Айтос, е бил претоварен и това е причина за отказа на спирачната му система, категоричен е бургаският бизнесмен Илчо Дуганов, мажоритарен собственик и управител на „Товарни превози 1“ АД.
На базата на 30-годишния си опит в транспортния сектор и пряк анализ върху инцидента, той е убеден, че композицията с товара е тежала между 55 и 60 тона, при максимално допустими брутни стойности (тежест на товара плюс тежестта на камиона) до 40 тона.
„Самият главен път от Провадия към Айтос е по наклон, който при навлизане в самия град, по ул. "Хаджи Димитър" – до кръговото кръстовище, става 8 и 10%. Спирачната система не е предвидена да издържи този тонаж. Инцидентът е неизбежен, защото става въпрос за изминаване, с крак върху педала на скоростта, поне на 5-6 км. Спирачките загряват и това ги е направило неизползваеми“, посочи Илчо Дуганов.
По думите му 90% от камионите, превозващи зърно, пътуват претоварени, а контрол липсва, защото в Държавната агенция „Автомобилна администрация“ в Бургас са останали едва 4-5 инспектори. Превозвачите се възползвали и возели с до 30% повече товар при всеки курс, с което е въведена крайно порочна схема, съсипваща от една страна бранша, а от друга – нанасяща сериозни щети върху инфраструктурата.
Транспортната база на Дуганов е в непосредствена близост до един от приемните зърнопунктове до основното пристанище за зърнотовари и всеки ден вижда лично каква е реалната картина с трафика от тирове. Имало и случаи, когато кантарът на пристанището, който е до 60 тона, не може да поеме свръхтовара, за да се издаде приемо-предавателен документ.
Вижте поредния претоварен камион, влизащ в пристаището. Видеото е заснето днес, около 13 часа:
Бизнесменът, който бе депутат в 39-ото Народно събрание, предлага да се постави кантар пред всяко пристанище, обработващо зърнотовари и да задължи камионите да се претеглят преди да разтоварят. Нарушителите да бъдат глобявани. Един такъв контролен кантар струва между 15 и 20 хиляди евро.
Той предлага и законодателни промени, които следващото Народно събрание да обмисли – завишаването на санкциите за нарушители. При установено претоварване с до 5 тона – глоба до 5 хил.лева, а над 5 тона – сваляне на номерата на камиона за три месеца.
„Да видим тогава дали ще се нарушава законът. Явно са необходими рестриктивни мерки, които да подействат шоково на целия бранш. В Европа никой не може да си помисли да излезе на пътя претоварен, но тук е национален спорт. Призовах колегите да седнем, да се разберем и да се сложи край на тази порочна практика. Товарният транспорт е един от секторите, които формират съществена част от смъртността на пътя. Нужна е ясна политика, каквато за съжаление липсва. Чудя се какво се случва и с тол системата. Под техните съоръжения, които всички виждаме на пътищата уж има датчици, които трябва да отчитат претоварените камиони, но това явно не се случва или ако се случва данните само се приемат за сведение, без да има последствия“, допълни Илчо Дуганов.
Флагман узна, че зърното е натоварено от база в Провадия, водач на камиона с ремарке тип гондола е 33-годишният Валентин Вълчанов, родом от Благоевград, живеещ в Бургас. Собственик на камиона с бургаска регистрация е едноличната фирма на 41-годишния Данаил Иванов от с.Равда – "Логтранс"ЕООД. По принцип търговците, които изкупуват пшенцата от производителите, сключват договори с превозвача и отговорността за претоварването би трябвало да е у водача на камиона. Той присъства при пълненето на камиона и вижда тонажа, с който потегля, но стремежът на работодателя му е да направи по-малко курсове, за да поделят по-голяма печалба.
Очаквайте интервю с Илчо Дуганов във Флагман.бг!
Всеки е велик,всеки е разбирач и няма закони!
Регистрирани ли са те в една община?
Прозира ли зад тях неявно участие на общински съветник в тази община?
Покрит ли беше предния инцидент и спомена ли се въобще публично името на фирмата собственик на камиона?
Имаше ли камиони на една друга голяма фирма, които се движеха в жегите въпреки забраните?
"Ханкобрат" първо да научи кокво е TIR после да се заеме с писането на романи.
Капитализмът те принуждава да си такъв, иначе не си конкурентен и загиваш. И да искаш нещо друго, ставаш такъв. Жив и глупав, отколкото мъртъв и умен...
Капитализмът винаги накрая катастрофира, поради натрупване на критична маса глупост.
Относно ФЛАГМАН. Ви как разбрахте, че камиона е претоварен. Да имате някакъв онлайн кантар? Смешни сте да знаете. Някой видя ли как е натоварен камиона? Отпреде към кабината ремаркето е наполовина пълно, а отзад е до горе. И какво се случва да ви питам. Еми да ви кажа тогава. Ремаркето контролира влекача , защото товара е отзад. Това е истината. Пример: сложете в багажника на кола два бордюра и карайте. Еми не можете да контролирате нищо. Обаче за следващия претоварен камион ИЗБИХТЕ РИБАТА С ТЪПОТИЯТА СИ
Колко ще издържи мислиш моторът на 2-3 та с 40 тона на гърба? Затова използва спирачките. На всеки километър има огромни табели за опасен наклон и преминаване на по-ниска предавка. Не си мисли, че не е опитал да овладее камиона. Просто вече са му се стопили всички системи и се е надявал на чудо. Просто като е видял ужаса, вече е било късно да мисли
Щом Илчо е от 30 години в транспорта би трябвало да знае това !
Само отговорните за това институции нехаят и прибират т.н. десятък!
Алчност от страна на логистичната фирма (високо вероятно,но не мога да го заявя на 100%)
Олигофрения от страна на шофьора да кара с над 40 в този участък
И пълно абдикиране и неебателност от страна на тази държава
+
Бонус
Потресаваща съдебна система с неадекватни наказания което подтиква всеки да си прави каквото си иска