Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ето истинската причина за отнетите 3 човешки живота от зърновоза на равденеца Данаил Иванов

Илчо Дуганов е убеден, че зърновозът в Айтос е бил сериозно претоварен - между 55 и 60 тона при максимално допустими брутни стойности до 40 тона
Ключови думи: Илчо Дуганов, новини, Флагман, Айтос, катастрофа, претоварени камиони, новини

Камионът, който се преобърна и уби 2 деца и баща им в Айтос, е бил претоварен и това е причина за отказа на спирачната му система, категоричен е бургаският бизнесмен Илчо Дуганов, мажоритарен собственик и управител на „Товарни превози 1“ АД.

На базата на 30-годишния си опит в транспортния сектор и пряк анализ върху инцидента, той е убеден, че композицията с товара е тежала между 55 и 60 тона, при максимално допустими брутни стойности (тежест на товара плюс тежестта на камиона) до 40 тона.

„Самият главен път от Провадия към Айтос е по наклон, който при навлизане в самия град, по ул. "Хаджи Димитър" – до кръговото кръстовище, става  8 и 10%. Спирачната система не е предвидена да издържи този тонаж. Инцидентът е неизбежен, защото става въпрос за изминаване, с крак върху педала на скоростта,  поне на 5-6 км. Спирачките загряват и това ги е направило неизползваеми“, посочи Илчо Дуганов.

По думите му 90% от камионите, превозващи зърно, пътуват претоварени, а контрол липсва, защото в Държавната агенция „Автомобилна администрация“ в Бургас са останали едва 4-5 инспектори. Превозвачите се възползвали и возели с до 30% повече товар при всеки курс, с което е въведена крайно порочна схема, съсипваща от една страна бранша, а от друга – нанасяща сериозни щети върху инфраструктурата.

Транспортната база на Дуганов е в непосредствена близост до един от приемните зърнопунктове до основното пристанище за зърнотовари и всеки ден вижда лично каква е реалната картина с трафика от тирове. Имало и случаи, когато кантарът на пристанището, който е до 60 тона, не може да поеме свръхтовара, за да се издаде приемо-предавателен документ.

Вижте поредния претоварен камион, влизащ в пристаището. Видеото е заснето днес, около 13 часа:

Бизнесменът, който бе депутат в 39-ото Народно събрание, предлага да се постави кантар пред всяко пристанище, обработващо зърнотовари и да задължи камионите да се претеглят преди да разтоварят. Нарушителите да бъдат глобявани. Един такъв контролен кантар струва между 15 и 20 хиляди евро.

Той предлага и законодателни промени, които следващото Народно събрание да обмисли – завишаването на санкциите за нарушители. При установено претоварване с до 5 тона – глоба до 5 хил.лева, а над 5 тона – сваляне на номерата на камиона за три месеца.

„Да видим тогава дали ще се нарушава законът. Явно са необходими рестриктивни мерки, които да подействат шоково на целия бранш. В Европа никой не може да си помисли да излезе на пътя претоварен, но тук е национален спорт. Призовах колегите да седнем, да се разберем и да се сложи край на тази порочна практика. Товарният транспорт е един от секторите, които формират съществена част от смъртността на пътя. Нужна е ясна политика, каквато за съжаление липсва. Чудя се какво се случва и с тол системата. Под техните съоръжения, които всички виждаме на пътищата уж има датчици, които трябва да отчитат претоварените камиони, но това явно не се случва или ако се случва данните само се приемат за сведение, без да има последствия“, допълни Илчо Дуганов.

Флагман узна, че зърното е натоварено от база в Провадия, водач на камиона с ремарке тип гондола е 33-годишният Валентин Вълчанов, родом от Благоевград, живеещ в Бургас. Собственик на камиона с бургаска регистрация е едноличната фирма на 41-годишния Данаил Иванов от с.Равда – "Логтранс"ЕООД. По принцип търговците, които изкупуват пшенцата от производителите, сключват договори с превозвача и отговорността за претоварването би трябвало да е у водача на камиона. Той присъства при пълненето на камиона и вижда тонажа, с който потегля, но стремежът на работодателя му е да направи по-малко курсове, за да поделят по-голяма печалба.

Очаквайте интервю с Илчо Дуганов във Флагман.бг!

60
Коментара по темата
60.
Йовчев
18.09.2021 17:08:37
Да попитам само. Кой в република България ще поеме отговорност, кой ще се извини на почерненото семейство,? В една правова държава още на другия ден оставка биха подали министъра на транспорта и на вътрешните работи, началника на ДАИ и управителя на АПИ. Защото те са пряко отговорни за политиката по транспорта и безопасността на движението в държавата. В ареста трябваше да бъдат освен водача на автомобила и собственикът на транспортната фирма, както и изпращача натоварил свръх норма. камиона и дал товарителницата и кантарната бележка. На фирмата износител моментално щеше да е отнет лиценза.
59.
Г.А.
17.09.2021 22:02:56
Поредно претоварения даже не спря на знак СТОП !
58.
ЕШК
17.09.2021 16:01:05
За това претоварване в ЕВРОПА освен глоба има и ЗАТВОР.
57.
Рон Бургунди
17.09.2021 07:57:25
Решението е кантари с инспектори по магистралите и по разрешените за камиони пътища. Задължително спиране и теглене на камиона. Такава е практиката в сащ......
56.
Стоян
16.09.2021 21:37:21
Жалко за младото семейство. Станахме много лоши, озлобени и алчни. Дано да се промени този ужас по пътищата в България.
55.
Хах
16.09.2021 15:04:49
Всички камиони карат претоварени и служба ДАИ(ДАЙ), перфектно си изпълняват задълженията.
54.
N
16.09.2021 11:23:57
а, този на снимката много остарял
53.
Любомир
16.09.2021 09:33:38
Шофьорът на камиона казва че не видял легналия полицаи ,там камиона е подскочил и ужасна катастрофа. Как този камион е стигнал до там без инцидент?...!
52.
Любомир
16.09.2021 09:32:25
Шофьорът на камиона казва че не видял легналия полицаи ,там камиона е подскочил и ужасна катастрофа. Как този камион е стигнал до там без инцидент?...!
51.
Боби
16.09.2021 09:12:44
Много добре написана статия.Всичко е вярно,но какво да се прави това е Булгаристан!.
Всеки е велик,всеки е разбирач и няма закони!
50.
Един
16.09.2021 07:13:29
Не знам празен ли е отпреде и дали е тежък тоя камион на видеото , но че премина с 30-40 км в час на знак СТОП се вижда с просто око без очила и кантар
49.
Спорт
16.09.2021 06:57:56
На околовръстен път на Сливен изравих скоростта на камион за превоз на зърно 160 км/ч. От Карнобат до Бургас по магистралата карахме със 120 км/ч. В Бургас камиона паркира в локалната до магазин Метро при останалите.
48.
Янко
16.09.2021 00:17:57
Много бързо и лесно може да се спре тази КАСАПНИЦА по пътищата, НО... няма да има пълни чекмеджета. Много маймуни има наредени на клона.
47.
До 42
15.09.2021 23:59:44
Нищо не могат да искарат под 0.5 а и си има правилник за движение
46.
Чул Кун Дур
15.09.2021 23:48:56
Имат ли нещо общо фирмите , стоящи зад камионите-убийци при двата пътни инцидента в Айтос?
Регистрирани ли са те в една община?
Прозира ли зад тях неявно участие на общински съветник в тази община?
Покрит ли беше предния инцидент и спомена ли се въобще публично името на фирмата собственик на камиона?
Имаше ли камиони на една друга голяма фирма, които се движеха в жегите въпреки забраните?
45.
Флагман, коя е фирмата?
15.09.2021 23:23:51
По новините казах, че Фатме е карала. Казаха също, че нейната проба е 0,3 промила. Аз не вярвам, но пък е изгодно за фирмата с камиона.
44.
Коментар
15.09.2021 23:10:05
Нури , защо возиш две невръстни деца пил?
43.
Manol
15.09.2021 23:09:37
Появата на БОКО Борисов на дадено място носи само лош късмет СМЪРТ и ужаси броени дни след визитата му.Наскоро беше в АЙТОС и се хвалеше с ПЪТища ./магистрали на АДА/.
42.
Афера за 0,33 промила
15.09.2021 22:59:59
Днес по новините дичух, че майката е шофирала и пробата и за алкохол била 0,33 промила. Шофьорът на тира бил чист, чакали пробата му за наркотици. На мен ми изглежда като нагласено и в полза на фирмата с камиона убиец. Тия 0,33 промила са нищожно малко и може и да не са реални, но ще изкарат виновна за катастрофата майката на двете дечица, а фирмата с камиона убиец ще си получи застраховката.
41.
1111
15.09.2021 22:51:39
Защо трябва водача да е виновен в цял свят акта е на фирмата превозвач или на фирмата където се товари само в бг мишките са виновни
40.
до Хан Кур Бан
15.09.2021 22:46:31
Правят се на интересни, нищо не са разбрали. Даже не разбират от материята. Този тир, който са снимали си е в норми. То се вижда от оставеното празно място. Сега всички са инструктирани да карат в норми докато затихнат страстите
39.
Гаааа
15.09.2021 22:30:55
Тази статия лъска имидж.Но комент!
38.
До28
15.09.2021 22:27:06
Ти си всичко друго но не и шофьор.Толкоз тъп коментар.Ама тъп ,че дрънка.Глупак си на квадрат ,нямаам думи келеш мръсен .Как разбра че ретардера не работи н магнит и какво общо им цялата рбот с магнита Чул той от някъде ,че н едно циганче дядо му ял сламам и казало на другото че бил много вкусен.
37.
Бургазлия
15.09.2021 22:17:02
Флагман трият коментарите с името на фирмата. Иначе защитават уж правдата.
36.
Сикишев
15.09.2021 22:10:38
Много разбирачи и всичките умствено увредени.Само като прочета тираджии ,тира ,или нещо като тир и ми става ясно колко сте в час.TIR е разрешително за международен превоз.TIR не е нито товарен автомобил нито провесия "ШиФОООООООР" ако искате да знаете слабоумни капутчета.
"Ханкобрат" първо да научи кокво е TIR после да се заеме с писането на романи.
35.
Стоян Желязков
15.09.2021 22:05:36
Я си представете, че височината на това ремарке е на половината от реалния му размер! Ще може ли алчния идиот да го претоварв! Производителите и вносителите са за бой, никой друг!
34.
До 27
15.09.2021 21:52:02
Знам ,че има кантар на входа на порта. Ама не е на ДАИ този кантар и неговите показания няма как да се ползват за съставяне на акт от ДАИ.
33.
Ханкобрат
15.09.2021 21:35:34
Карам същия ханко не ми давай наклон,че мога да напиша книга за тираджийските неволи,кучешки живот...
32.
Хан Кур Бан до 28.
15.09.2021 21:33:02
2007ма не може да е евро5. Евро4.
31.
До 30
15.09.2021 21:27:21
Същия джуджак дето като се отваря и тръгнат да го бият вади патлака и му расте дъртата пишка
30.
BOG
15.09.2021 21:24:36
Кой е този Илчо Дуганов?Този на снимката ли е?
29.
Добри Божилов
15.09.2021 21:22:21
Проблемът не е само в камиона, и в претоварването, а в КАПИТАЛИЗМА. Той е система, насочена към краткосрочни печалби, и който не се стреми към тях, загива. Същото е навсякъде. От 15 лв. за кило сирене, 5 отиват у производителя. Останалото - търговци. Камионите са за 40 тона, товарят 60. Това съм чувал дори да се хвалят. Плащаш 10 милиона за километър магистрала, от тях 8 милиона отиват у чиновници, а 2 милиона у строители. Плащаш 25 ст. за ток, от тях в централата отиват 5 ст. Останалото - емисии, търговци, зелени енергетици и пр.
Капитализмът те принуждава да си такъв, иначе не си конкурентен и загиваш. И да искаш нещо друго, ставаш такъв. Жив и глупав, отколкото мъртъв и умен...
Капитализмът винаги накрая катастрофира, поради натрупване на критична маса глупост.
28.
Ставри
15.09.2021 21:19:35
Според мен е карал на магнит,това е евро 5 2007ма волво с металния датчик на скоростната кутия който търпи манипулация,времето му е свършило някъде по прохода и е сложил магнита за да не спи на пътя,при сложен магнит не работи РЕТАРДЕРА и е запалил спирачките...
27.
До 1
15.09.2021 20:55:11
Има кантар на входа на порта
26.
До Флагман
15.09.2021 20:53:41
Много ми е интересно,как решихте,че този камион който сте снимали е претоварен ?
25.
аха
15.09.2021 20:48:59
Скрита реклама на Илчо!
24.
R
15.09.2021 20:44:43
Тук има много ама много разбирачи. Включително и ФЛАГМАН. И аз съм шофьор ама не искам да чуя да карам в БГ. На тези колеги им се плаща на тон километър. Т.е колеги колто повече км, толкова повече и пари. И Илчо така плаща. Понеже разстоянието е късо трябва да преговарят камиона за компенсация на км. Те не си използват почивката за спане. Ползват я докато чакат кораба, ама спят с едно око, защото заспат ли ще бъдат изпреварени. Така е и по задръсванията по границите. Всички така карат, включително и кнюпелите които отиват към Дебелт. Слага се едно магнитче на опашката на скоросттна кутия и си караш с колкото искаш км в час, а тахографа отчита пауза.
Относно ФЛАГМАН. Ви как разбрахте, че камиона е претоварен. Да имате някакъв онлайн кантар? Смешни сте да знаете. Някой видя ли как е натоварен камиона? Отпреде към кабината ремаркето е наполовина пълно, а отзад е до горе. И какво се случва да ви питам. Еми да ви кажа тогава. Ремаркето контролира влекача , защото товара е отзад. Това е истината. Пример: сложете в багажника на кола два бордюра и карайте. Еми не можете да контролирате нищо. Обаче за следващия претоварен камион ИЗБИХТЕ РИБАТА С ТЪПОТИЯТА СИ
23.
Били хлапето
15.09.2021 20:30:50
Днес лично видях, на Бат илчо Дуганов претоварен камион, във първомай.... Имам и снимки от кантара, Бат илчо
22.
од ДА"АИ"
15.09.2021 20:24:08
Всички ТИРове натоварени с дърва от Странджата са по 60 тона всеки. Ако се съмнявате в приказките ми, погледнете асвалта на какво прилича, защото производителя е предвидил да поема товар до 40 тона в едно товар и тегло на автомобила.
21.
Сйряна
15.09.2021 20:14:35
Докато закона не бъде равен с този в Европа глобите да са за сметка на управителя на фирмата ще се движат претоварени камиони ,камиони с магнити ,с по 2-3 карти и т.н.
20.
Пю
15.09.2021 20:13:30
Спрете сега в сезона един шофьор на камион превозваш зърно.Като полтъргайст е.Некъпан от една седмица,очите му кървясали,храни се в движение ,управлява камиона от тъмно до тъмно и какво е виновен Алчните работодали го натискат да кара,когато спре дори и да пикае ну звънят ,защо е спрял.Мислите ли кой знае какво му плащат.ИЗРОДИ .
19.
Пешо кура
15.09.2021 20:12:10
Да питам Илчо келепира неговите гондоли като вървят претоварени някой нещо казали му ,а когато неговия камион тръгна самостоятелно пред Кроношпан и влезе в кафенето защото нямаше спирачки и на КОЛКО ХОРА НЕ Е ПЛАТИЛ ТОЯ ПЕДАЛ
18.
Аз
15.09.2021 20:10:09
Дуганов, точно ти ли говориш за закони и спазването им, как го придоби тоя 35 годишен опит? Арменеца не ти даде пари или работа че се изказваш неподготвен ?
17.
Бургас
15.09.2021 20:08:45
Днес минах през мястото на инцидента,спирачки имаше само на легналия полицай.Надолнището е доста коварно и много хора го подценяват,доста камиони си карат с 90.Ако е бил претоварен,в което не се съмнявам,няма как да го спеш на това надолнище. Има и още нещо,часовете на шофьорите недостигат,хората карат като луди за да им стигне времето,претоварени камиони,защото на Чорбаджията не му се плаща за 2 курса.От претоварване,за това са ни на този хал,МАГИСТРАЛИТЕ.
16.
До 14
15.09.2021 19:59:47
Това да не ти е Бенве 5 серия ръчка?
Колко ще издържи мислиш моторът на 2-3 та с 40 тона на гърба? Затова използва спирачките. На всеки километър има огромни табели за опасен наклон и преминаване на по-ниска предавка. Не си мисли, че не е опитал да овладее камиона. Просто вече са му се стопили всички системи и се е надявал на чудо. Просто като е видял ужаса, вече е било късно да мисли
15.
Бетеро
15.09.2021 19:30:44
Никаде в Европа шофьора не носи наказателна отговорност за техническа неизправност или за претоварване.!!! Носи отговорност само за лични нарушения по здп и нормите за работно време.Тъпите БГ закони не са променяни от времето на соца.Затова сега шофьора е в конфликт с шефа.Глобата е за шофьора и шефа го боли една работа. Ако обаче натовари 40 тотал цената не излиза. Бате Илчо е прав за едно,няма контрол масово се претоварва което не в интерес на превозвача. Повярвайте от цялата работа лапат прекупвача този плаща в ДАИ и хората си трошат камионите.Според мен имам опит на35 години в бранша причината е слаба квалификация не дооценка на ситуацията.Претоварване дори с20 тона при тези камиони нови с опитен водач не би станало това чудо
14.
Когато
15.09.2021 18:46:45
товарен автомобил се спуска натоварен по наклон не се ползват спирачките , а т.н. моторна спирачка....самият двигател служи за спирачна система!
Щом Илчо е от 30 години в транспорта би трябвало да знае това !
13.
111
15.09.2021 18:45:56
Бившият овчар, не е много сигурно дали е бивш, но от наказателни закони нишо не разбира. Наказателната отговорност е лична. Коментарите за министри и собственици на фирми са тотално несъстоятелни. Шофьорът ще отиде в затвора за 10 години. Ще има кръвнина по 300 000 за смъртта на всеки от тримата. А е хубаво преживялата още сега да поиска запор на цялото имущество на шофьора, за да не го разкачи. Та, фантазиите и мненията на хората от мегдана са вдно, а правото друго. То затова ТИР-аджията е шофьор, а прокурора и съдията юристи. Коментирайте си колкото щете, мо внимавайте когато шофирате, че попаднете ли в тази ситуация, коментарите ви ще са без значение.
12.
Пандизчия
15.09.2021 18:30:46
Това с претоварването го знаят всички, дори и децата от предучилищна възраст!
Само отговорните за това институции нехаят и прибират т.н. десятък!
11.
Бивш овчар, горд тираЖия
15.09.2021 18:30:12
Единствената вина на шофьора е, че изобщо тръгва от товарния пункт като знае, че е претоварен и извън закона. Вината е само и единствено негова. Не е виновен, както пишат овчарите, че вината му била защото не можел са борави със спирачната система, която дори не е пригодена за тонаж от по 50-60 тона. Тия сини сектори и ретарди ги обяснете на инженерите от завода производител тъпанари. Вие изобщо не сте за камиони. Да не говорим, че повечето сте бивши или бъдещи пациенти на психиатриите
10.
ПЪЛНА ПАРОДИЯ
15.09.2021 18:22:20
Жалка пародия на държава. Толкова бързо и лесно решение предлага И. Доганов. Дано да има мислещи управляващи, които да се вслушат и да спре тази черна статистика. Стига сте пълнили джобовете си с пари, за сметка на човешки жертви!
9.
Малоумникът
15.09.2021 18:17:07
Причините

Алчност от страна на логистичната фирма (високо вероятно,но не мога да го заявя на 100%)

Олигофрения от страна на шофьора да кара с над 40 в този участък

И пълно абдикиране и неебателност от страна на тази държава

+

Бонус

Потресаваща съдебна система с неадекватни наказания което подтиква всеки да си прави каквото си иска
8.
Отново
15.09.2021 18:08:17
става въпрос за човешка алчност. И както виждаме, алчността не е нещо дребно и отнасящо се само до самия индивид, а е зло, което погубва чужди животи. От години арендаторите ограбват собствениците на земя с малки ренти, запазвайки голямата печалба за себе си като старовремски чорбаджии изедници. Ролите абсурдно се размениха. Търговците на зърно пък спестяват от курсовете и създават катастрофи по пътищата. И всичко това в името на материалното обогатяване на една селска прослойка от синове на бивши председатели на ТКЗС, които заграбиха машинния парк и забогатяха на чужд гръб.
7.
Бургас
15.09.2021 18:07:37
НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!!!
6.
Гост
15.09.2021 18:06:35
Така , 1 во , от АПИ , не поставен знак с означение колко е % е наклона на надолнището , 2 ро слаб контрол по пътищата за общо и осово натоварване, 3 то - и може би най-важното , неправилно използване на спирачните системи от водача, което ще рече слаба квалификация . Не може ти да знаеш че си претоварен , да знаеш че имаш спускане и да не предвидиш че трябва много вниманително и правилно използване на спирачните системи .
5.
Докер
15.09.2021 18:03:09
Работил съм на зърнен терминал. 90 % от камионите са претоварени. Определени фирми са с чадър всички по пристанищата ги знаят. Просто вземете тетрадката от кантара на пристанището и ще видите че те карат колкото могат да поберат. На кантара има записан всеки камион който влиза.
4.
Хан Кур Бан
15.09.2021 18:01:20
И как разбрахте, че камионът от видеото е претоварен? Сигурно телефонът, с който снимате, освен камера и калкулатор, има и кантарче!
3.
Кую
15.09.2021 17:52:49
Съберете го, изтеглете го и всичко ще се изясни. Не си играйте на тука има, тука няма. Чешене на езици. b99
2.
2
15.09.2021 17:51:59
Иначе всяка година им увеличаваме с 10% заплатите на тия корумпирани държавни търтеи, нали.
1.
Верно ли?
15.09.2021 17:47:32
Е верно ли никой не се сети да изпрати екип на ДАИ с мобилен кантар да дежури пред входа на пристанището?!? Докато тече износа на зърно да има денонощен контрол на камионите на входа на пристанището. Като научат ,че мобилния кантар е там ,дали ще претоварват пак по този начин?
  Добави Коментар
Удар по джоба ни точно преди празниците Вижте данните от тазседмичния бюлетин на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата Медицински хеликоптер се разби в болница в Турция (ВИДЕО) Съобщава се за загинали
Падна голямата й тайна Въпреки че е майка на три деца и има натоварен график в националната телевизия, Ева винаги намира време за тренировки Мистериозна болест вкара министър на Главчев в "Пирогов" Сега ми предстои - убеден съм - бързо възстановяване и скоро ще съм отново във въртележката, макар и малко по-внимателно, написа Найден Тодоров
Как зодиите празнуват Коледа Овните са лидери във всичко, и особено на Коледа Взех акъла на всички с това чудно ястие - крехко месо под кашкавалова коричка Супер идея за бърза и ефектна вечеря
Хеликоптер се включи в издирването на 13-годишния Николай На място са доброволци и екипи на полицията и жандармерията Тръмп заплаши да върне Панамския канал под контрола на САЩ Той обвини местните власти, че събират прекомерни такси за използване на съоръжението
Топ синоптик предупреди! Нещо ще се случи на 28 декември Той прогнозира още сняг, но предупреди скиорите да внимават Екшън: Маскиран с качулка мъж нахлу в бензиностанция, задигна целия оборот Той е подал празна чанта на служителя и го е заплашил
Всички жени са луди по него, а той е яростен противник на брака Турският актьор е машинен инженер, който мечтае за кариера в Холивуд Упоени и изнасилени жени: Защо в Телеграм се хвалят с това Изнасилванията се предизвестявали, след което се разпространявали и съответните записи