„Топлофикация Бургас“: Препоръчваме на клиентите да проверят топломерите и водомерите. При угаснал дисплей, нека се обърнат към своя топлинен счетоводител
„Топлофикация Бургас“ извършва профилактика на абонатните станции и топлопреносната мрежата. През целия летен сезон дружеството прави нужната рехабилитация на мощностите и пречистващите им съоръжения. "Имаше амортизирани участъци в инсталациите, както и в основните съоръжения, където се наложи ремонт. По предварително разписания график успяхме да отстраним амортизираните участъци, които след време биха били причина за авария. Основната цел на профилактиката и планираните ремонтни дейности е клиентите да получат сигурно отопление през зимата.", заяви инж. Христин Илиев, директор на дружеството. Той изрази надежда, че отоплителен сезон 2021-2022 г. ще бъде успешен и ще премине без аварии.
Директорът на предприятието напомни, че преди старта на сезона, клиентите трябва да проверят дали са в изправност индивидуалните уреди за дялово разпределение. "Съветвам да се прегледа дисплеят и цифрите. Ако се забележи, че започват да избледняват или липсват, или се появява батерия, трябва да се информира фирмата за дялово разпределение. При друг проблем, също трябва да сигнализират, за да бъде отстранен навреме. Ремонти на вътрешно отоплителната инсталация се извършват преди да бъде пуснато парното и са отговорност на собствениците на сградата. Необходимо е клиентите да приключат с извършването на дейности по отоплителните инсталации преди началото на сезона, за да се избегнат течове и наводнения.", заяви инж. Илиев. По думите му топломерите и водомерите за топла вода, както всяко едно устройство, имат срок на годност и могат да се повредят. "За сигурно отчитане и спокойствие на потребителите устройствата подлежат на подмяна или на метрологична проверка в лаборатория през определено време. Обичайно периодът при водомерите в домовете е на 10, а при топломерите е на 5 години", допълни още директорът на дружеството.
Инж. Илиев посочи, че ако не бъдат ремонтирани или изцяло подменени уредите, след изтичането на годността им, нито те в качеството си на и топлинен счетоводител, нито фирмите за дялово разпределение могат да дадат гаранция за точността на отчитанена уредите. "Друг често срещан проблем в една етажна собствено са течове по вътрешната инсталация. Необходимо е в кратки срокове да бъдат отстранени, за да не са причина за по-сериозни аварии след това. Потребителите, планирали ремонт, трябва да информират както съседите, така и нас.", допълва инж. Илиев. Той посъветва клиентите да не чакат последния момент, защото някои ремонти изискват време. "За качествено пускане на отоплението е необходимо регулиращите вентили на радиаторите да бъдат отворени на максимум. Това ще позволи ефективно обезвъздушаване на отоплителните тела и по-качествено отопление, а едва след това може да започне регулиране на степента на загряване.", отбелязва инж. Илиев.
"Напомням на всички клиенти, че вследствие на приетите изменения в Закона за енергетиката, индивидуалните измервателни уреди трябва да бъдат с възможност за дистанционен отчет. Това са устройства, които позволяват показанията да се отчитат от разстояние, без посещение на място от отчетник. Дистанционното замерване на консумираната енергия предоставя редица предимства. Снемането на показанията се извършва независимо от почивни и празнични дни, както вече споменах, след края на сезона не е необходимо инкасаторите да засичат уредите. Клиентите заплащат реално потребената енергия. Няма прогнозни сметки. Намалява се възможността от субективна грешка при отчитане.", заяви инж. Илиев. "Решението за преминаването към дистанционен отчет се взима на Общо събрание на етажната собственост с мнозинство от 2/3 от собствеността на сградата, след което протоколът с решението се представя в нашия клиентски център.", обяснява инж. Илиев.