Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Онлайн покупки - всяка пета в страната се оказва менте

Ключови думи: онлайн покупка, онлайн търговия, менте

За последните три години в страната всяка пета онлайн покупка се оказва менте, показва анализ на "Активни потребители" в електронния регистър с актовете на Комисията за защита на потребителите (КЗП) относно нелоялни търговски практики, влезли в сила през 2018, 2019 и 2020 г. Техният общ брой е 167, като се разделят в три основни икономически сектора, предава "Монитор".

Оказва се, че делът на оплакванията през 2018 г. достига до 71,26%. През следващите две години жалбите намаляват значително - 18,56 на сто през 2019 г., и 10,18% през 2020 г. Според експерти от "Активни потребители" спадът на сигналите се обяснява с дългия процес на влизане в сила на актовете - от 1 до 3 години.

В рамките на анализираните 3 години в икономическия сектор "услуги, свързани с почивка" са установени 75 случая на нелоялни търговски практики, или 44,91% от всички за периода 2018-2020 г. Преобладават сигналите, свързани с хотели, мотели и къщи за гости - 58 следвани от тези в ресторанти и барове - 10.

При "Потребителски стоки" са регистрирани 58 нарушения, или 34,73% от всички за разглеждания период, а при телекомуникационни услуги - 22 случая на нелоялни търговски практики. Най-честите оплаквания се отнасят за подсектор "Осигуряване на стоки в търговския обект" - 41, при електронната търговия те са 13, или 22,4 на сто от влезлите в сила актове в целия сектор.

Докато в първите два сектора обикновено зад всяка нелоялна практика стои различен извършител. В сектор "Електронна комуникация" установените нелоялни практики се отнасят основно до трите мобилни оператора Според един от сигналите доставчик на телекомуникационни услуги спира достъпа на клиент до действащ договор, по който потребителят няма никакви задължения, за да го принуди да заплати спорно задължение по друг договор.

"Трите мобилни оператора са най-санкционираните за нелоялни търговски практики. Само за последните 3 години имат над 30 глоби за нарушения. Те обаче са малки и не ги стряскат. По закон трябва да бъдат от 1000 до 30 000 лв., но най-често налаганите са 5-6 хиляди лева средно и тя не е проблем за тях", коментира председателят на "Активни потребители" Богомил Николов пред БНР.

Анализът обобщава, че съществуват два вида нелоялни търговски практики - заблуждаващи и агресивни. Най-честите нарушения са свързани с невярна информация за стоките и услугите, премълчаване или прикриване на важна за потребителите информация, а също и отнемане на свободата на избор за потребителя.

2
Коментара по темата
2.
Не е баш тъй
30.08.2021 13:45:21
Не е баш тъй, но със сигурност от лобито на разните му там трии, молове, титайски молове и т.н. не са ок, че хората ги заобикалят и си пазаруват по-евтини и по-качествени стоки от нета
1.
Тук всичко е менте,
30.08.2021 12:50:54
независимо къде го купуваш! Хем по-скъпо отколкото в други държави, хем пълен боклук!
  Добави Коментар
Дългогодишен брак се разпадна, защото жена сподели, че... Деликатна ситуация в САЩ Иска да се пенсионира Кейт Бланшет е милионерка, желае да й остава повече свободно време
От АПИ с важна информация за "Хемус" Утре за ремонт на асфалтовата настилка последователно ще се ограничи движението за всички автомобили в двете посоки от 30-ти до 47-ми км на магистралата Съседи със страхотен рекорд Партизан Белград с невероятен хеттрик, феновете на "гробарите" обичат много клуба и баскетбола
Агресивен мъж счупи носа на шофьор на автобус В област Кюстендил Разкри защо не говори на български Ситуацията с Фарниев е деликатна
Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Малчуганът се "похвалил" на приятели какво ще стори Нагло престъпление в Пловдив 19-годишен открадна телефона на жена в автобус
Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Ванс с остър коментар Каза за скандала с езика Новиков счита, че някои борци на България са тормозени
Чужденец с шокиращо провинение край Варна Шофьор на товарен автомобил се напи жестоко Голям рев в "Ергенът" Емоционални срещи в предаването тази вечер