Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Кмет и депутати в спор: Вредна ли е комисията „Буджака“

Живко Табаков и Тошко Йорданов влязоха в спор доколко да се внимава с говоренето, а кметът Янакиев попита какво ще произтече от тази комисия
Ключови думи: Иво Прокопиев, Тихомир Янакиев, Тошко Йорданов, Живко Табаков, парламент

Така наречената комисия „Буджака“ в Народното събрание, която фактически беше създадена заради по-висока ограда около къщата на бизнесмена и медиен издател Иво Прокопиев, предизвика концептуален спор сред депутатите. Кметът на община Созопол Тихомир Янакиев, който се яви на последното заседание в сряда, изрази недоумението си какъв е смисълът от тази комисия.

Председателят на парламентарната група на „Има такъв народ“ Тошко Йорданов пък попита кой е допуснал да се строи в 100-метровата ивица от морето, в която това било абсолютно забранено. Експерти му отговориха, че във времето това е било възможно по изключение.

Заради острите думи на Йорданов думата в един момент взе бургаският депутат от „Изправи се БГ! Ние идваме!“ Живко Табаков: “Колеги, лично съм подкрепил създаването на тази комисия и с мое желание членувам, тук обаче виждам пет народни представителя от бургаския регион от шест политически партии, трима от които сме водачи. Целият този дебат, да ви кажа честно, малко започва да ме притеснява, защото, освен да направим лоша реклама на район, който е изключително интересен за инвестиции... И в този ред на мисли бях провокиран да отговоря на г-н Йорданов, защото ясно е написано, че има 390 реализирани постройки там, които са в частни имоти, и доколкото всяка една от тях отговаря (на закона), говорим за малки нарушения. Не съм адвокат на никого, но все пак се притеснявам какво ще произлезе от тази комисия и какъв ще бъде общественият отзвук, защото също като гражданин и като жител в тази област няма как да не се притеснявам как ние в една изключително интересна територия, която сама по себе си е един от силните ни туристически продукти в нашия регион, ние в момента правим малко антиреклама.“

Табаков обясни, че в местността Колокита няма незаконни сгради, а доколкото оградата на Иво Прокопиев не била висока 60 см, а е превишила параметрите, тя трябвало да се отстрани, ако реши българският съд.

„Предполагам, че комисията ще излезе с доклад, моля ви да бъдем малко по-внимателни по тази тема с този регион, защото тя е много чувствителна“, добави депутатът от ИБГНИ: „Беше обявено, че видите ли, това е една територия по българското Черноморие, в която всеки е влизал, строил и правил безобразия. Просто искам да призова бургаските колеги – народни представители, да са много внимателни с тази тема.“

Тошко Йорданов реагира: „Сега, не разбирам какъв е апломбът в това да се кажат неща, които са истина. Туризмът няма да пострада от това. В крайна сметка в хотела на Шарлопов отиват туристи, в къщата на Прокопиев – едва ли. Най-много да ходят негови приятели, но не бих ги нарекъл туристи в смисъла, за който Вие говорите. А това, че има нарушения, не виждам как ще попречи на туристите. Айде сега за всеки един обект, който е извън закона, тъй като ходят туристи, ние да си затваряме очите. Има нарушения и по планините, да не говорим, че на нормална строителна сграда – може да проверите в София, - ако някой си позволи да превиши леко, както Вие се изразявате, плана, ще му извадят душата, да не казвам откъде. Така че, нали сега да си затваряме очите, защото някой е богат... Нека да бъдем еднакви към всички. Туризмът няма да пострада от това, че г-н Прокопиев си е направил по-висока или по-дебела ограда, или г-н Шарлопов си е направил два басейна.“

Живко Табаков отговори: „Г-н Йорданов, с цялото ми уважение, напротив, може би не сте ме разбрали. Аз съм съгласен, че това нещо трябва да излезе пред обществеността. Може би в думата „туризъм“ имам предвид следното: ние в нашия регион нямаме изключителна икономика и да ви кажа честно, инвестициите в нашия регион са от изключителна важност. Т.е. всяка една инвестиция в нашия регион, независимо дали ще е на територията на община Созопол или на всяка една друга територия, е от изключителна важност. Т.е. ние в момента говорим за една територия, за която законово има инвестиционен интерес. Аз не говоря за нарушенията. И това ми беше апелът към всичките колеги – все пак да внимаваме да не опорочим една територия, в която може да се строи и законно.“

Табаков добави: „Вие констатирахте, че в една територия има може би страшно много незаконни обекти. Да, може да има незаконни обекти, но не са всичките незаконни обекти - така, както беше казано. Т.е. в тази територия наистина може да се строи с определени параметри. Ни най-малко не съм искал да вляза в качеството на адвокат на някого, да го защитя, или пък това, което е установено като незаконно, че не трябва да бъде премахнато или да не бъде регулирано.“

Тошко Йорданов попита: „Кога казах, че всички обекти са незаконни?“

А Живко Табаков отговори: „Исках да дам пример, да внимаваме. Това не беше упрек към Вас.“

След това Йорданов отново заяви: „Видимо държавата си е затваряла очите, когато става дума за богати хора, защото това са хора, които имат достатъчно финансови средства.“

И винаги която и да е община пропускала аргумента за стоте метра.

Живко Табаков тук реши да потуши напрежението: „Г-н Йорданов, сега съм абсолютно съгласен с Вас... Преди малко точно за това реагирах... Комисията ни е създадена за установяване на факти дали там има незаконно строителство. И тъй като в момента сме установили, че няма незаконно строителство и аз съм внимателен за в бъдеще, защото това вече е допуснато; казах, че все пак трябва да сме внимателни, защото бедни или богати, - не сме ние контролният орган, кой си платил данъците и кой колко е беден или колко е богат, - има търсене. Но ако решите, в края на тази комисия все пак да оформим някакво решение, примерно, ако трябва, да създадем комисия или да установим кой е разрешил това нещо във времето назад. Аз съм абсолютно съгласен, защото това не е трябвало да бъде допуснато във времето назад...“

Според Табаков, ако е нужно, трябва да се реши да се приемат законови промени, така че вече да е невъзможно подобно застрояване като на Колокита.

Тошко Йорданов обаче бе радикален: „Според мен трябва да проверим с какви законови процедури можем да върнем нещата в законовите им граници, т.е. всичко, построено в 100-метровата граница, да се изрине обратно. Защото за в бъдеще... ние вече сме изпозастроили почти цялото Черноморие. Между Несебър и Равда няма нищо... Така е. Вие сте от Бургас, аз съм от Ямбол. Като бях дете, хващахме влака сутрин, отивахме на дюните в Несебър. Сега там мога да прескачам по покрива от сграда на сграда, за да стигна до Равда. Същото е и в Созопол. Навсякъде ще стане така. За в бъдеще – окей. Но защо да не помислим и за по... или просто хората са твърде богати и ще ни ограничат...“

Както „Флагман“ съобщи, на заседанието представители на Община Созопол изнесоха данни, че от 400 постройки на Колокита няма нито една незаконна. Проблем имало само с 14 огради.

В края на заседанието думата отново взе кметът на Созопол Тихомир Янакиев.

„Аз искрено се надявам, че този административен капацитет тук, който в момента е ангажиран във Ваше лице, в лицето на ДНСК и при нас, не е заради една ограда, която трябвало да бъде 60-сантиметрова, а пък тя е станала 2 метра. Така или иначе, тази ограда ще бъде премахната, ще бъде съборена. Но както и Вие, г-н Чакъров (Джевдет Чакъров, председател на комисията – б.а.), казахте, ние трябва да видим генезиса на проблема и да не допускаме за в бъдеще да се получават подобни неща. Защото вие виждате, че такива подобни бомби цъкат навсякъде. Вие видяхте случая с Алепу.“

Кметът посочи: „Ще има инвестиционна активност в местност „Аркутино“. Там също се предвиждат инвестиции. Там също има частни имоти, там също има одобрени действащи подробни устройствени планове, които предстои да бъдат изградени. Тогава ние ще се чудим ли след време, като започнат инвестициите? Какво ще правим?“

Тихомир Янакиев припомни, че много от местните хора си възстановили земите на Колокита до 1998 – 1999 г. и ги продали на „нищожна стойност“, знаейки, че това е защитена местност и не може да се строи. А през 2001 г. се прави план, с което това изненадващо се променя.

„Бил ли е честен този подход тогава“, попита кметът, но „като гражданин“.

„Добре, ще установим, че има нарушения, ще съборим... Какво ще последва от тази комисия след това?! Аз искам да ми дадете отговор на този въпрос – какво ще стане след това. Установяваме, да, има нарушения, еди-какво си... Искреното ми желание е да не е само говорилня това нещо, а наистина нещо да произтече от тази наша сбирка тука и от всичките заседания, които ще проведете след това“, настоя кметът на Созопол.

 

27
Коментара по темата
27.
*********
01.09.2021 22:22:25
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
26.
*********
01.09.2021 18:59:37
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
25.
*********
30.08.2021 07:42:10
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
24.
*********
30.08.2021 01:59:58
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
23.
*********
29.08.2021 23:37:15
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
22.
До 14
29.08.2021 22:27:40
АбсолЮтни глупости си написал ти!!!Спогодбата Моллов-Кафандатис няма нищо общо с Буджака и най-вече с частта му Колокита(Коренята).Тия с финансовите облаги чрез измама като теб си мислят,че като напишат нещо "умно" и останалите ще им се вържат!!!!А и между другото прадядо ми е именно бежанец след Първата Световна Война и не е ползвал облагите,които си писал,някви измислици-премислици,а земята си е купувал със турски златни монети и то не баш на Коренята!Както и да е!Коментар 3 е прав!Точно за земята,където е Шарлоповото село стана навремето голяма далавера,иначе местните созополии(не тези с бежански произход) нямаше да могат да си продадат собствените земи на Буджака не включваш земята на Коренята!!!Ама Господ има,прибра си го(Шарлопов) в разцвета на "блажения" му живот!!Не можа да се порадва дълго на измамата си!
21.
До 14
29.08.2021 22:04:26
Да съм писал нещо за Бужака???Май халхабер си нямаш кое е Бужака и кое Колокита???
20.
тъпаци
29.08.2021 21:42:03
Ние ве избрахме да спрете корупцията и кражбите да въстановите държавноста и да ни вдигнете стандарта на живот а вие се занимавате с незначителни неща. Ако дойда и замеря вашите имоти ще ви намеря хиляди несъотвествия. Срамота.
19.
*********
29.08.2021 21:06:21
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
18.
За 1 пробит лев
29.08.2021 19:11:46
Кoгато някoй нaпише нeщо вярнo, но не угoдно за Тaбаков, то се изтривa на мoмента зaщото рaзследващите, сaмо в сoбствените си умoве, списвaчи от Флaгман не дaват и кoсъм да пsдне от глaвaта на свoя рeкламодател
17.
До 12
29.08.2021 18:50:21
Караненов ще строи, не ГБС.
Ако само довьрши Знаме на мира - ОК, ама надали...
16.
*********
29.08.2021 18:23:28
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
15.
Няма що
29.08.2021 18:17:36
Празни приказки,
повече няма да подкрепям подобни хора като Табаков
липса на каквато и да е експертиза.
Този човек няма ценз
Съжалявам, че съм гласувала за него
14.
до 3
29.08.2021 18:15:57
Абсолйтни глупости си написал. Пълна некомпетентност. Възстановяване на имотите стана в стари, реолни граници. Т.е. там където са били границите на лозя предимно за Бужака. Тъй като голяма част от имотите са т.нар. бежански ( раздавани от държавата на преселници след Първата Световна война) то е ставало по международна спотодба Моллов-Кафандарис и за тази процедура има КАРТИ !!! Всеки глупак с мнение по всичко ! И затова няма футбол у нас !
13.
333
29.08.2021 18:14:00
Идиотът Тошо-в 100 метровата зона може да се -строи -но % на застрояване е 20% Тошо,до 7 метра- демек 2 етажа .Не е забранено!!!Тъпанар!
Не трябва да се правят сгради по-високи от 7 метра и не в защитени местности и на пясъка.Иначе може- да прочете закона идиота .
12.
Безвъзвратно
29.08.2021 17:55:17
Аркутино беше в резерват, но герберодепесарската измет Рейзи го извади и урбанизира територията. Лъжепатриота Нено Димов също е одобрил. Още тази есен ДС мутрите от главболгарстрой подпукват бетона. Ще отчетат някоя пачка и за тиквоча. Поредното хубаво кътче, където водихме децата си, си отиде. Една малка група другари от библиотекарския разказаха играта на цялото ни черноморие. Безвъзвратно!
11.
*********
29.08.2021 17:55:13
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
10.
*********
29.08.2021 17:54:18
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
9.
*********
29.08.2021 17:44:55
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
8.
Кво се учудвате?
29.08.2021 17:33:42
Избирате го въпреки публикуваната му биография?!?Тоя Живко!Сякаш пиле ви е изпило мозъка,когато пускате бюлетината,драги "суверен"!
7.
Глиган Грудев
29.08.2021 17:29:07
Госин Табаков,
как е положението в Сейнт Влас?
Нека някой го попита, има ли презастрояване, има ли незаконни строежи, кой ги е разрешил?
6.
Глиган Грудев
29.08.2021 17:28:41
Госин Табаков,
как е положението в Сейнт Влас?
Нека някой го попита, има ли презастрояване, има ли незаконни строежи, кой ги е разрешил?
5.
*********
29.08.2021 17:11:46
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
4.
До 2
29.08.2021 17:08:22
Ами прочети му биографията и ще разбереш!С двата крака е в батака от строежи и хотелски бизнес!!!
3.
До Тихо,
29.08.2021 17:05:26
Ама ти вЕрваш ли си,че точно над скалите баш на Колокита е имало частни земи на наследници?!?Или викаш туй били наследниците на траките от могилите,къде Шарлопов бетонира????Кметееее,мноооо добре знаеш ква беше схемата за т.нар. възстановяване на земи чрез свидетели!!!То по тия земи и за пасища не ставаха,бря,съде драки беши!!!
2.
*********
29.08.2021 17:02:38
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
1.
Яснооооо
29.08.2021 16:58:56
И на Аркутино заминааааа дюните!
  Добави Коментар
Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления Пети опит за избор на парламентарен шеф Това ще е рекордният 12 ден на първото заседание на 51-ото Народно събрание
Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция Арестувани са четирима, издирват още двама замесени За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот
5 техники за флирт, с които да накарате мъжа да ви хареса Ето кои са те  Могат ли двама души с една и съща зодия да имат успешен брак? Дали астрологичните прилики са рецепта за вечна любов или вещаят катастрофа
Леля ми прави този вкусен свинско-славянски гювеч, уникален е Ето я нейната рецепта Владимир Путин с извънредно обръщение Говори към руския народ, но и не само
Как можем да отслабнем и да избегнем увисналата кожа Пластичен хирург съветва да си набавяме много вода, докато отслабваме Ще се шокирате какво се твърди за него Животът му е като от филм
След 14 г. издирване: Намериха убиеца на камериерката Роза Мачокова Бездомникът Генчо ръгал 30 пъти с нож жената и я изнасилвал Вдигане на акциза за алкохола е сред мерките за "саниране" на бюджета МФ иска да принуди и по-малките фирми да се регистрират по ДДС