Инж. Христин Илиев: Все повече бургазлии осъзнават ползата от това да се отопляват на парно
"Топлофикация Бургас" отчита ръст на клиентите, които ползват услугите й. За последните 5 години към дружеството са се присъединили няколко стотин абонати. По този начин дружеството се нарежда на челни места сред най-големите топлофикации в страната.", съобщава инж. Христин Илиев, изпълнителен директор на предприятието. По думите му все повече бургазлии осъзнават ползата от това да се отопляват на парно. Той прогнозира, че особено във време на пандемия, хората все повече ще търсят сигурна и качествена услуга на достъпна цена.
"За да се премине към централно отопление, е необходимо решение на Общото събрание на сградата, на което да бъде взето съгласието на собствениците, притежаващи 2/3 от идеалните части в сградата, която обитават. Следващата стъпка е избор на представител на етажната собственост, който да подписва от тяхно име всички необходими документи по присъединяването. Попълва се заявление по образец и към него се прилага протоколът от Общото събрание и копия на актовете за собственост на хората, взели решението. Трябва да има достъп до общо помещение в сутерена на сградата, в което ще е разположена абонатната станция.", разяснява инж. Илиев. Той поясни, че бъдещите клиенти трябва да закупят уреди за измерване на топлинната енергия и да наемат фирма, която да изгради инсталацията от стълбищната площадка до всеки радиатор в апартаментите. "Ние имаме ангажимент да изградим външните топлопроводи и абонатните станции.", допълва инж. Илиев.
Директорът на "Топлофикация Бургас" напомня на всички настоящи и бъдещи клиенти на дружеството, че до 1 януари 2027 г. всички нови топломери и водомери за топла вода трябва да са с дистанционно отчитане. "С монтирането на новите устройства потребителите ще плащат реално консумираната енергия. Не се налага топлинните счетоводители да извършват отчет на индивидуалните уреди след края на всеки отоплителен сезон, с което отпадат и изравнителните сметки. С преминаването на дистанционно се избягва рискът от грешка при въвеждането на показанията, което налага впоследствие абонатите да изпращат възражения за годишните сметки.", посочва инж. Илиев. По думите му преминаването на дистанционен отчет изисква решение на Общо събрание в сградата-етажна собственост при 2/3 съгласие.
Инж. Христин Илиев уточни, че „Топлофикация Бургас“ има лиценз за дейност по дялово разпределение и предоставя услуги и като топлинен счетоводител. "Предлагаме едни от най-конкурентните цени на уреди в Бургас и най-доброто съотношение качество/цена за дялово разпределение. Така или иначе повечето абонати се обръщат към нас с възражение по изравнителните си сметки, но ние не можем да сме им особено полезни, ако ние не сме техен топлинен счетоводител. ", посочва директорът на предприятието. Инж. Илиев заяви, че Топлофикация Бургас предлага на клиентите изключително високо ниво на обслужване. "При нас работят едни от най-опитните експерти, предлагаме висококачествени измервателни уреди и използваме модерен и надежден софтуер за обслужването им. Използваме ефективни модели за защита на потребителите от кражби на топлинна енергия.", споделя инж. Христин Илиев. "Освен това предлагаме съвети за икономично потребление на енергия в домакинството.", допълва още той.
"За улеснение на нашите абонати сме предоставили няколко начина, с които абонатите ни могат да плащат сметките си. Традиционният метод е в нашите касови салони или в клоновете на „Български пощи“ и “Easypay”. Клиентите ни имат възможност и за плащане по банков път, чрез разплащателна сметка в няколко банки, както и чрез системите „E-pay“ и “Транскарт", обяснява инж. Христин Илиев.