"Топлофикация Бургас": Остават седмица до крайния срок за възражения по изравнителните сметки
"Топлофикация Бургас" напомня на своите клиенти, че съгласно Наредбата за топлоснабдяване, възражения по изравнителните сметки могат да бъдат подавани до 31.08.2021 г. След тази дата повече няма да се прави преизчисляване на изравнителните сметки. ", съобщават от дружеството.
"В случай, че все още има клиенти, които не са осигурили достъп на топлинните счетоводители до домовете им, за да засекат показанията на индивидуалните уреди, то преди 31 август трябва да се свържат с фирмата за дялово разпределение. Необходимо е да се насрочи допълнителна дата за отчет и проверка на изправността на устройствата. Напомняме, че дори да не се използва парно и топла вода в имота, уредите трябва да бъдат отчетени. Ако това не бъде направено, според нормативната уредба, на клиентите ще бъде начислена енергия по максимален специфичен разход на сградата", обясняват от "Топлофикация Бургас".
Изчисленията в изравнителните сметки са извършени с определената от КЕВР цена на топлинната енергия. Сумите за доплащане или възстановяване са изрично посочени.
Сума за възстановяване има в случай, че потребената и отчетена топлинна енергия е по-малко от прогнозно начислената и заплатена. Сума за доплащане има, когато изразходваната енергия от клиента е повече от начислената прогнозна през сезона. Ако клиентът не е заплатил текущите си фактури през отоплителния сезон, то в изравнителна сметка е описано задължението. В зависимост каква част от прогнозната сума за топлинна енергия не е платена, ще има по-малка сума за възстановяване или по-голяма сума за доплащане
Сумите за възстановяване могат да се получат на всички каси на дружеството или да се приспаднат от следващи фактури сезон до изчерпването им.
"Топлофикация Бургас" винаги предоставя възможност на клиентите да изпращат сигнали и препоръки за подобряване на качеството на предлаганите услуги. "Приканваме и сега потребителите ни да се свържат с нас при въпроси, свързани не само с изравнителните сметки, но засягащи цялостната дейност на предприятието. Всеки изпратен сигнал ще бъде проверен. Всяка жалба ще получи отговор.“, посочват от дружеството.