Туроператори мамят инвалиди, викат паяк да им вдигне колата пред хотел в Слънчев бряг (ОБНОВЕНА)
Кола с инвалиден стикер е вдигнат от репатриращ автомобил до хотел в Слънчев бряг, докато собствениците му се настаняват. Затова сигнализираха в рубриката „Моята новина“ на Нова телевизия потърпевшите. Те споделиха, че туроператори са ги измамили. Уверили са ги, че хотелът разполага със собствен паркинг. Реалността обаче се оказала различна.
Борислав и Стойна Желеви от Кърджали резервирали стая за почивката си в Слънчев бряг през туроператорска фирма.
„Изрично попитах дали хотелът разполага с паркоместа. Отговориха ми, че имат, но с идването тук се оказа, че такива няма“, разказва Стойна Желева.
Обещаният от туроператора паркинг се оказал на над 500 метра от хотела. Това било сериозно затруднение за семейството заради здравословният проблем на Стойна. Въпреки това получили уверението, че докато разтоварват куфарите, автомобилът им може да остане пред хотела на таксиметровата стоянка.
„Автомобилът ни беше оставен на аварийни светлини. Беше отключен, със свалени прозорци, защото си сваляхме багажа“, добавя жената.
След настаняването в стаята, съпругът на Стойна бил неприятно изненадан. Когато излязъл пред хотела, за да закара автомобилът на платен паркинг, към който го насочили администраторите, се оказало, че колата я няма. Вече е била вдигната от паяк.
„60 лева ми струваше вдигането на колата. Проблемът беше, че си загубихме първия почивен ден в търсене на автомобила“, разказва Борислав Желев.
Тук има място за инвалиди, но когато пристигнахме, всичко беше запълнено, добавя той.
„Имам сериозен здравословен проблем и е добре автомобилът ми винаги да ми е под ръка“, споделя Стойна.
От хотела, в който е настанено семейството, признават, че имат проблем с паркирането.
Файтонджиите имат своето обяснение за паркирането. „Идват румънците. Където им е скимнало, спират. Това е албанско паркиране. Един автомобил заема на три коли местата. Как да паркират нашите сънародници?“, пита Сергей.
От Слънчев бряг АД заявиха, че автомобилът е бил паркиран неправилно на двупосочна алея и затруднявал движението близо 20 минути.
В близост до хотела има три места за хора с увреждания.
Стойна и съпругът й разказват, че търсели вариант да напуснат комплекса още същият ден, но от туроператорската фирма не успели да им предложат друг вариант, а и нямало гаранция, че хотелът ще им върне парите.
„Затова останахме тук. Иначе бихме си тръгнали още същия ден“, добавя Борислав.
От Слънчев бряг АД увериха, че ако собственикът предостави валидно решение на ТЕЛК, ще му бъде възстановена сумата по съставения протокол за нарушение.
От „Слънчев бряг“ АД изпратиха становище по случая, в което прилагат и снимков материал на автомобила, преди той да бъде репатриран. От снимките е видно, че колата е паркирала в двупосочна улица в комплекса, като по този начин прави невъзможно свободното преминаване на други МПС-та в едната лента за движение.
„Уточняваме, че в непосредствена близост до хотела, в който се настаняват гостите на комплекса, има над 40 места за паркиране в „синя зона“, както и три места, надлежно обозначени с хоризонтална и вертикална маркировка, като инвалидни (в началото, средата и в края на зоната за платено почасово паркиране). Освен това „Слънчев бряг“ АД е предоставило на хотела, чиито гости са били Вашите зрители, стикери за ползване на „синя зона“ в рамките на 15-минутен безплатен престой, именно за времетраенето на процеса по регистрацията на рецепция“, уточняват от дружеството.
Оттам допълват още, че през настоящия летен сезон неведнъж са обявили, че са идентифицирали паркирането в комплекса като проблем – натоварен трафик, десетки хиляди автомобили и недостатъчни места. Въпреки това колегите им, ангажирани с дейностите по заскобване и репатриране, са инструктирани да бъдат максимално компромисни във взимането на решение за репатриране на неправилно спрял автомобил. По тази причина конкретният автомобил, обект на този сигнал, паркирал неправилно, е бил репатриран 20 минути след констатацията от страна на екипа.
„Информираме Ви и че ще осъществим контакт с посочения водач на автомобила, който е депозирал жалба по електронна поща в „Слънчев бряг“ АД на 13.08.2021 г., и ще възстановим сумата, която е платена на основание на съставен Протокол с N0000091, след предоставяне на валидно решение на ТЕЛК.
Вижте 3 снимки от паркиралия неправилно автомобил, обект на този сигнал, които дават яснота по случая: