Кметове бойкотираха среща с EVN
В нея участие взеха представители на EVN, експерти на НЕК, областния управител Костантин Гребенаров, зам.-областният управител Златко Димитров, зам.-кмета по строителството в Община Бургас Костадин Марков, Мария Инджова, председател на „Алианс на туризма в Югоизточен район”, Георги Николчев, председател на „Съюз на собствениците – Слънчев Бряг” и „Европейски институт по туризъм”, и Иван Иванов – председател на Бургаската туристическа камара.
„Няма прозрачност в цените на тока, не се знае какви инвестиции са извършени за подобряване на енергоснабдяването, административните услуги са под всякаква критика”, заяви в началото на срещата Мария Инджова. Тя допълни, че е депозирала една елементарна молба за направа на прозорче, през което да вижда електромера на хотела си, но тя седи без отговор от 5-ти юли м.г. В същото време никой потребител не може да влезе във връзка със служител на EVN, който може да вземе решение за каквото и да било. На телефоните са сложени оператори, които препращат към сайта на компанията. Дали 90-годишната баба от някое село има компютър с интернет вкъщи, попита реторично Инджова. А дори и да има, там също не може да се намерят решения на възникналите проблеми.
„Един англичанин си е купил къща, където като му падне бушонът, вика EVN да му го вдигне, защото няма достъп”, коментира пък Георги Николчев.
Бургаската регионална туристическа камара е направила анализ на ситуацията от юли 2010 г., когато няколко дни Слънчев бряг и околните селища бяха без ток заради авария в далекопровода „Галатея” до Ахелой. Затова от името на 232 хотелиери и туроператори председателят на сдружението Иван Иванов зададе въпроса – направена ли е профилактика на всички трафопостове от Обзор до Ахтопол и кога ще бъде завършена рехабилитацията на далекопровода от Ветрен и Ахелой до слънчев бряг. Това е наложително заради туристическия сезон и натоварването на мрежата през лятото.
„Според решение на Щутгартския окръжен съд се иска неустойка за всяко прекъсване на тока над 10 минути и ние ще заведем колективен иск, ако това се случи”, заяви Иван Иванов.
„Трафопостовете са проверени на 100%, знаем какво е необходимо и в рамките на одобрените разходи извършваме ремонти”, заяви Костадин Величков – ръководител на клиентските центрове на EVN.
Анализирали сме миналогодишната ситуация по Южното Черноморие и сме направили план, чрез който да избегне повтарянето на през този сезон,. На база анализа е създаден Кризисен щаб, който да реагира бързо и адекватно през летния сезон. Инвестициите, които е направила компанията в Бургас, възлизат на 64.7 милиона лева”, добави още той.
Добави Коментар