EVN отговори на сигнала до Флагман за сметката от 90 лв. на необитаем офис в Бургас
EVN отговори на сигнала до Флагман от потребител, който е платил 90 лв. сметка за ток за помещение в центъра на Бургас, което все още не се обитава.
Днес преди обяд е изпратен отговор и до клиента на базата на подадената жалба. Проверката е направена на 10 август в негово присъствие и е установила, че електромерът функционира нормално.
„Компанията отговаря за електромера, а какво става след него, дали има прикачване или техническа особеност, нямаме право да проверяваме. Те сами могат да проверят, като потърсят техник. Към електромера не е прикачен никой друг“, казаха от пресцентъра на електроразпределителното дружество.
Как потребител получи 90 лв. сметка за ток от EVN за необитаемо помещение в центъра на Бургас?
Предполага се, че цитираната стойност е поради това, че обектът получава енергия от доставчик последна инстанция (ДПИ). „Бизнес клиентите до 10 юни трябваше да си изберат търговец на свободния пазар, този клиент не го е направил, не е потърсил търговец, с когото да сключи договор и да регулира цени. В такива случаи неговото снабдяване се поема служебно от ДПИ, където цените са по-високи от свободния пазар. Съветвам клиента максимално бързо да си избере търговец на свободен пазар. Списъкът е на сайта на КЕВР, EVN също предлага такава доставка.
Смяната се извършва безплатно от името на клиента“, коментираха от EVN.
Бургазлийката, която подаде сигнал до Флагман.бг, ни изпрати отговора от дружеството до нея и обясни, че е заявила такъв търговец. Ел. техникът при проверката е казал, че има вързан общ ток и това не е проблем на EVN, каза още тя.