След „Есе“ дойде ред и на „Ревю“
Колко наивни са българите? Този въпрос получи своя отговор в средата на 2019 г. веднъж, след като обявен конкурс с текст „Напишете есе и имате възможност да спечелите тази къща“, завърши със стотици потребители на социалните мрежи, които написаха като коментар думата „есе“ в очакване на печалбата.
Преди броени дни обаче лековерността на родните потребители на интернет достига нови висоти. Томбола във Фейсбук с текст „Напишете ревю и спечелете мултикукър“ донесе около 20 коментара на маркетинговите експерти. Едва един от тях обаче е по темата. В него пише „Красиво, практично и удобно, не заема място, но готви лесно и вкусно“. Останалите „опити“ за участие в конкурса обаче са с текст „РЕВЮ“. Класически измежду всичките „ревюта“ има и опити за включване в томболата с думите „участвам“.
Дали при толкова малък процент от хора, които действително могат да се включат в конкурса за мултикукъра (реално един човек) организаторите ще склонят да включат и останалите, написали просто „ревю“ е интересен въпрос. В противен случай, един умен потребител ще се радва на чисто нов кухненски уред.
Възможно е обаче и коментарите с „ревю“ да са препратка и към стария гад с есето. Каквато и да е истината, това е поредният случай, в който българи демонстрират не само технически познания, използвайки интернет, но и завидна функционална грамотност.