ИТН обявиха съгласие с ДБ, ИНИ и БСП по 50 приоритета и призоваха за подкрепа на проектокабинета
“Има такъв народ“ (ИТН) изредиха 50 приоритета, по които са постигнали пълно съгласие с „Демократична България“ (ДБ), „Изправи се БГ! Ние идваме!“ (ИНИ) и БСП.
Четирите формации водиха експертни преговори последните десетина дни.
Зам.-председателят на парламентарната група на ИТН Филип Станев днес излезе с декларация от трибуната на Народното събрание.
Той изреди 50 мерки в седем сфери – правосъдие, икономика, финанси, здравеопазване, социална политика, образование, земеделие.
“След свикването на Народното Събрание на 21 юли 2021 г. ПП „Има такъв народ“ предприе всички необходими и прозрачни действия по представяне на своите приоритети и секторни политики с потенциални партньори и идеологически близки до нас политически партии. Направихме срещи на експертни групи с представители на „Демократична България“, „Изправи се БГ! Ние идваме!“ и „БСП за България“ по сектори, предварително заявени и пожелани от тях. Бяха проведени редица консултации в сферата на правосъдие, икономика, финанси, здравеопазване, социална политика, образование и земеделие”, каза Станев.
Той добави: "След проведените срещи може да се каже, че в редица сектори постигнахме пълно разбирателство и сериозно сходство. Имаме пълно покриване както в поставените цели, така и в начина на тяхното реализиране."
След това Филип Станев обясни, че пълно съгласие между ИТН, ДБ, ИНИ и БСП има в следните сектори и по следните приоритети:
Правосъдие:
-
Премахване на Специализираните съдилища и прокуратури;
-
Въвеждане на работещ механизъм за предсрочното прекратяване на правомощията на Главния прокурор;
-
Реална съдебна реформа, чрез структурни промени във Висшия съдебен съвет;
-
Реформа в Прокуратурата, която да гарантира контрол върху всичките ѝ актове, засягащи пряко интересите на гражданите;
-
Реално електронно правосъдие с цел постигане на бърз и справедлив процес.
Икономика:
-
Промяна на Търговския закон с цел правното обезпечаване на различните етапи във финансирането на стартиращите компании. Данъчни стимули за стартиращи малки и средни предприятия, създаващи над определен брой работни места и отговарящи на определени условия;
-
Премахване на бариерите за правене на бизнес и постигане на интегрирана и съвместима дигитална среда за обслужване на граждани и фирми през една точка. Изграждане на икономика на данните и отворените финанси. Постигане на регионална децентрализация;
-
Създаване на регионални икономически зони и намаляване фрагментацията на пазарите чрез насърчаване на конкурентоспособността;
-
Подкрепа на предприемачеството и изграждане на експортно ориентирана икономика;
-
Детайлно картографиране на местните ресурси, демографски и географски нужди;
-
Стратегия за хармонично развитие и мобилна свързаност на регионите с догонващо развитие;
-
Постигане на фискална еквивалентност;
-
Привличане на висококвалифицирани кадри от чужбина в съответствие с нуждите на българската икономика и улесняване на процедурата на сини карти;
-
Използване на зелени технологии за постигане на кръгова икономика.
Фина
нси: -
Стремеж към намаляване на бюджетния дефицит в рамките на мандата, като към края му бюджетът да бъде балансиран;
-
План за капиталова подкрепа на малки и средни предприятия;
-
Въвеждане на програмно бюджетиране, базирано на анализ „Разходи – ползи“ и осигуряване на по-добра прозрачност, отчетност и проследимост на публичните средства;
-
Данъчни стимули за инвестиции в производството – освобождаване от корпоративен данък при реинвестиране на печалбата на предприятията в производствени активи и възможност за ускорена амортизация;
-
Увеличаване на прага за задължителна регистрация по ЗДДС – 165 000 лева;
-
Въвеждане на обратно начисляване на ДДС за секторите „Плодове и Зеленчуци“ и „Биопроизводство“ за осигуряване на конкурентно предимство на българските производители;
-
Фискална децентрализация – преотстъпване на част от приходите от корпоративен данък и данък върху доходите на физически лица в централния бюджет на общините;
-
Отменяне на облагането на лихви върху депозити и застрахователни плащания;
-
Връщане на максимален праг на бюджетните разходи 36 – 38% от БВП и максимално ограничаване на непланирани бюджетни разходи;
-
Изграждане на прозрачна и достъпна за гражданите платформа за генериране на критерии за обществени поръчки, тяхното възлагане и изпълнение;
-
Изсветляване дейността на ББР, прозрачност и приоритетно финансиране на малките и средни предприятия;
-
Реорганизация на Комисията за финансов надзор и развитие на капиталовия пазар.
Здравеопазване:
-
Реформа на модела на здравеопазване чрез приемане на нови Закон за лечебните заведения и Закон за здравното осигуряване. Създаване на електронно здравеопазване;
-
Премахване на модела „клинични пътеки“ и замяната им с диагностично свързани групи;
-
Създаване на ефективно работеща доболнична (амбулаторна) помощ и общодържавна система за профилактика на социалнозначимите за България заболявания;
-
Спешни мерки за промяна в правилата за работа на Националната здравноосигурителна каса;
-
Създаване на ефективна национална система за осигуряване на спешна помощ с включено авиационно звено;
-
Спешни мерки за подготовка на лечебните заведения за преодоляване на четвърта ковид вълна.
Социална политика:
-
Въвеждане на необлагаем минимум за всички трудещи се и данъчни облекчения за деца;
-
Подпомагане на млади семейства (до трето дете) на работещи и осигурени родители, както и студенти-родители;
-
Преизчисляване на пенсиите и гарантиране на минимален стандарт на живот и социална подкрепа към възрастните граждани;
-
Ефективно и прозрачно управление на капиталовия пенсионен фонд с цел повишена доходност и поетапно увеличение на процента осигуровки към втори стълб;
-
Социална подкрепа към хората с увреждания на база на техните потребности.
Образование:
-
Запазване и доразвиване на институционалния експертен проектен потенциал в институциите, които администрират и създават наука;
-
Ефективна интеграция на малцинствените общности в образователния процес;
-
Учредяване на специални стипендии за студенти от малцинствата;
-
Постигната договореност за въвеждане на мандатност при директорите на училища;
-
Строеж на детски градини, където е необходимо;
-
Прецизиране на текстове в Закона за висшето образование с оглед намаляване броя на висшите учебни заведения у нас;
-
Увеличаване на академичния обмен на учащи между страните от ЕС и Република България;
-
Обособяване на научни клъстери от образователни институции, които работят с общ академичен обмен.
Земеделие:
-
Създаване на условия за развитие на семейно земеделие с цел формиране и запазване на средна класа земеделски производители;
-
Реформиране на поземлените отношения с цел забавяне на концентрацията на производствен ресурс;
-
Осигуряване на възможност на браншовите организации да участват в процеса на вземане на решения относно политиките в сектор „Земеделие“;
-
Подобряване на състоянието на ветеринарно-медицинското обслужване и промяна в модела на взаимоотношенията „ветеринарен лекар – животновъд“;
-
Преструктуриране на държавните горски предприятия и насърчаване на частната инициатива в българската гора с цел дългосрочно използване на нейните ресурси. Стимулиране на биоразнообразието.
Филип Станев заключи: „Вследствие на проведените срещи и заявените от политическите партии, с които разговаряхме, твърди позиции за секторни политики, моля да приемете гореизброените съвместно одобрени приоритети за основа за работа както на парламентарната група на ПП „Има такъв народ“, така и от страна на предложения от нас състав на Министерски съвет.
Неведнъж сме излагали пред партиите, с които проведохме разговори, както и пред Суверена, че ПП „Има такъв народ“ е последователен проект, който цели изчегъртване на корупционния модел на управление през последните 12 години.
В случай че заедно считаме тези цели за общи между нашите парламентарни групи, ще очакваме от Вас да подкрепите така предложения от нас състав на Министерски съвет.”
Въпросът е дали декларацията днес следва да замени писмено споразумение или декларация, за каквито настояват и от БСП, и от ДБ, и от ИНИ. Според източник на "Флагман" от редиците на ИТН, идеята е точно такава.
Военната хунта си назначават децата в държавните предприятия и не ги интересува за хората , да получават държавна заплата и се ползват от облагите на властта.
Лична кариера и материално благополучие от това се интересуват служебните хора, как да получат по 6 заплати като обезщетение когато напуснат креслата . В името на народа и морала Радев и хората му вдигнаха юмрук срещу легитимно избрано правителство и допринесоха за бунт, безредици и насилствено завземане на властта.
АРЕСТ за вечно източващите обществени средства и ресурси ГЕРБфирми като ГЕПИ Груп ,ИСА 2000,ГБС ,Хидрострой,Водстрой
А за българите стипендии йок,да не забравяме,че голяма част от тях са бедни.