EVN действа като пълен монополист, предоставят системно некачествена услуга на коректните си абонати
Адв.Драгомир Ошавков представлява безвъзмездно жителите на кв."Сарафово", кв."Ветрен" и кв."Минерални бани" по казуса с EVN Енергийното дружество създава редица проблеми за над 1500 домакинства с постоянни прекъсвания на тока и сривове. Днес гневни граждани прекъснаха ПР пресконференция на ЕРП-то, за да потърсят отговор на въпроса кога и как ще бъдат разрешени проблемите им. Флагман.бг разговаря с Драгомир Ошавков след края на брифинга.
-Г-н Ошавков, защо Ви виждаме днес тук, на пресконференцията на EVN за представянето на инвестиционния план на дружеството?
-Използвахме случая, в който EVN си представяха бъдещата инвестиционна програма и си правеха пиар, за да зададем няколко неудобни въпроса на ръководителите на EVN, свързани с лошото качество на услугата. Това, което чухме като отговор, беше признание, че са наясно с този проблем от години, но също така и отказ да поемат отговорност и да изплатят обезщетения или да направят отстъпка от цената на електроенергията. Разбрахме, че в следващите 5 години те се ангажират кабелите, които са причина за прекъсванията в електрозахранването, да бъдат вкарани под земята. Но не поеха отговорност за досегашните проблеми. Това, което опитваме ние да направим, е да предизвикаме тяхната реакция, да поискаме информация за това какви са причините, както и да опитаме да успеем да се уговорим за обезщетение от страна на EVN към техните изрядни платци в Банево, Сарафово и Ветрен. Те прехвърлиха вината изцяло в областта на орнитолозите. Това е смешно. Твърдят, че птиците са единствената причина за прекъсванията и ударите. Не можаха обаче да обяснят въпросните птици дали гледат телевизия, слушат радио или ползват интернет, тъй като след всяка една публикация в медиите за проблема, прекъсванията спират. В слчая говорим за човешка намеса. Тепърва ми се струва, че започваме комуникация с тях чрез различни канали.
Гневни абонати прекъснаха PR пресконференция на ЕВН, потърсиха сметка за сривовете в три бургаски квартала
-Според Вас на какво се дължи проблемът? Слабо захранване или нещо друго?
-Не мога да кажа, тъй като не съм техническо лице. Това, което мога обаче да кажа със сигурност, е, че без значение къде е причината – дали от птици, дали от човешка намеса – важно е те да си поемат отговорността, те да решат проблема и да обезщетят засегнатите граждани.
-Колко домакинства засяга този проблем?
-Около 1500 домакинства в трите квартала. Събрали сме над 500 подписа – това означава, че само съдейки от това, можем да преценим, че има над 1000 засегнати човека. Подписите са връчени на господата от EVN с открито писмо и се надяваме на бързо решение. В същия момент обаче те самите признаха, че няма да е бързо. Инвестиционната програма включвала 5-годишен период, в който трябва да се реши проблемът с прекъсването на тока. Това означава, че те имат намерение да продължават да предоставят некачествена услуга без да поемат отговорност. Ние ще си търсим правата, включително и по съдебен ред.
-За какви обезщетения претендирате?
-Намаление от цената на електричеството, например. Те очевидно нямат такава практика, с която да обезщетяват граждани поради некачествена услуга. Опитват се да ограничат своята отговорност единствено до вредите, които са причинени от токовите уреди. Но даже и в това отношение е трудно да се докаже съответната вреда, тъй като процедурата е сложна. Те на практика искат първо да се опише щетата, след това да предевиш претенция, а накрая те могат и да не се съгласят с нея. Реално EVN действа и продължава да се държи като пълен монополист. Много ми е интересно дали EVN-Австрия има същото отношение към своите клиенти и ще се опитам да го разбера.
-Ще сезирате КЕВР?
-Със сигурност. Също и КЗП и в един момент и съда с искове за обезщетение.