Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Водородът ли е бъдещето на Формула 1?

Ключови думи: формула 1, водород, бъдеще

Автомобилите, задвижвани с водород, могат да бъдат бъдещето на Формула 1, според управляващия директор на F1 Рос Браун.

Устойчивото развитие сега е централна цел на спорта, който се е ангажирал да стане въглероден неутрален до 2030 г., но това няма да включва напълно електрически коли, каза Браун пред ВВС, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

"Може би водородът е пътят, по който F1 ще поеме, за да запазим шума, да запазим емоцията, но определено преминаваме към различно решение", каза той.

През октомври Honda, която доставя двигатели на екипа на Red Bull, чийто пилот Макс Верстапен в момента води шампионата, обяви, че ще се оттегли от F1 в края на тази година, за да концентрира инженерния си фокус върху безвъглеродната технология.

F1 има една от най-амбициозните програми за устойчивост от всеки основен спорт и през 2019 г. обяви плана си да достигне нула емисии до 2030 г. с цели, включително:

Спортът е предприел стъпки за намаляване на броя на хората и товарите, които пътуват между състезанията с около една трета и е намалил работата на пътуващите медии, предава investor.bg.

F1 е критикувана от природозащитниците, защото голяма част от усилията й зависят от компенсиращи дейности, които намаляват емисиите другаде, за да съответстват на парниковите газове, които спортът произвежда.

Браун призна, че като най-престижният автомобилен турнир в света, F1 може да играе важна роля, оформяйки нагласите на феновете към устойчивостта и изменението на климата, но добави, че F1 не планира да се отдалечава от хибридните двигатели, които комбинират двигатели с вътрешно горене и електрически двигатели по време на тази фаза от развитието на спорта.

Според него високотехнологичните турбо хибридни агрегати, използвани за задвижване на автомобилите от F1 от 2014 г., са сред най-ефективните, проектирани някога, по отношение на процента горивна енергия, която се преобразува в мощност - мярка, известна като термична ефективност.

Двигателите на F1 имат рейтинг на топлинна ефективност от около 50%, докато бензиновите двигатели за пътни автомобили обикновено са около 30%.

В момента фокусът на спорта ще бъде върху разработването на синтетични горива, които използват въглерод, уловен от въздуха, отпадъци от ферми или биомаса.

Правилата вече изискват бензинът, използван във F1, да съдържа поне 10% биогориво и този дял е вероятно да се увеличи.

Замяната на въглеродни горива ще бъде огромно предизвикателство, признава Браун.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Мерцедес се превърна в катафалка Предстои аутопсията да изясни дали смъртта е настъпила вследствие на сблъсъка или на водача му е прилошало Почина известен българин Издъхна художник 
Той иска само да прави секс с теб Твърди дама за звездата Роналдо Защо плаче като магаре Новата песен на певеца носи послание, свързано с носталгията от детството и силата на родителската любов
Този ход може да реши проблемите с косопада Рициновото масло помага Като близначки: Беба от Биг Брадър е двойничка на... Дамите много си приличат
Продадоха потник на Майкъл Джордън за над 4 млн. долара Звездата е носил униформата с номер 23 в поне 17 мача 3-годишно дете блъснато на околовръстното в Кюстендил Шофьорът е избягал без да спре да окаже първа помощ и все още се издирва
10 неща, които мъжете наистина искат от жените си Но не смеят да им кажат 6 признака, че мъжът се чувства удобно с вас, но не е влюбен За жалост, съществуват връзки, в които единият е истински влюбен, а на другия просто му е комфортно така
9 знака, че с партньора ви сте твърде различни Противоположните личности трудно могат да устоят заедно във времето Една съставка, която имате вече в кухнята, прави дори евтината кайма сочна и вкусна Ако я добавите към месото по време на готвене, то ще добие златиста коричка и ще се топи в устата