Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Майор Терзиев виждал черно петно, трябвало да прекрати стрелбата

В стремежа си да отстреля целта, майор Терзиев губи ориентация, коментира авиоекспертът Ангел Борисов. Не може едновременно да следи целта и уредите в кабината, добави той
Ключови думи: Ангел Борисов, Валентин Терзиев, майор Терзиев, самолет Шабла, разбилия се самолет, МиГ 29

Предполагаме, че майор Валентин Терзиев е виждал едно абсолютно черно петно. Сливат се море, земя и без какъвто и да е хоризонт, който да е по някакъв начин визуален ориентир за пилота, така че да може да прецени къде се намира в пространството. Така Янислав Мирков, който възпроизвежда последните минути на фаталния полет със симулатор на МиГ-29, коментира пред бТВ трагедията край Шабла. 

Според него, последните няколко минути от катастрофата са били доста интересни и наситени с комуникация между ръководител полети в кулата в Шабла и пилота. 

Знаем, че са обменили няколко пъти информация за местоположението и дистанцията до самата мишена, както и за разрешението за обстрелването й, добавя той.

Въпреки че все още черната кутия на катастрофиралия изтребител не е разчетена, от министерството на отбраната разпространиха най-вероятните версии за трагедията в небето над Шабла. Пилотът е загубил ориентация, казва докладът на служба „Военна полиция“.

Точно преди поразяването на целта, майор Терзиев снижава неколкократно самолета, изисква разрешение за поразяване, след като е осъществил визуален контакт с нея, при което влиза в режим на близък бой. Той произвежда огън, след което извършва оттегляне от вектора на целта, прави заход на дясно – пространството в тази ситуация не съществува, поясни Янислав Мирков.

Цялата ситуация продължава 2-3 минути, но със скорост над 900 км/час, добавя той.

Авиоекспертът Ангел Борисов пък посочи в „Тази сутрин“ какви грешки са направили пилотът и ръководителят на стрелбата.

Според него, черната кутия ще отговори на най-важния въпрос за фаталния полет и за това къде точно е експлодирал самолетът.

„Ако черната кутия продължава да записва и под 1200 м, когато радарът го е изгубил от обзор, това означава, че последния фатален удар е във водата. Ако записът на черната кутия прекъсва, след като радарът го е загубил и без да катапултира, ситуацията се развива за секунди, пилотът няма време да реагира и да уведоми ръководител „Полети“, че ще катапултира. Това развитие  отново ни навежда на мисълта,  че последните секунди са ударът във водата“, обясни Борисов.

Той съобщи, че е написал доклад до президента Румен Радев, в който обяснява защо черната кутия не трябва да бъде изпратена в Русия, за да бъде разчетена. „Първо в това учение ние стреляме срещу Русия, второ имаме опит от гражданската авиация“, каза Борисов.  Според него оповестеният доклад на Военната полиция трябва да се формулира като предварителен - да се поясни какво се е случило, но не можем да го наречем заключение, докато не се разчете черната кутия. 

Авиоекспертът разясни и някои детайли от полета на майор Терзиев. „Целта е срещу него, той изстрелва ракетата, тя изминава разстоянието до целта, експлодира и се пръска на големи осколки. Ако пилотът забави изтеглянето от този курс, тъй като неговата скорост също е голяма, има опасност да попадне в собствените си осколки и е достатъчно едно малко парче да попадне в двигателя, за да се получи същата експлозия. След пускане на ракетата трябва да започне курс, за да се оттегли от тази линия“, обясни Борисов.

„Пилотът е започнал тази маневра, но загубата на височина е била изключително решаваща. Прави впечатление, че ръководителят на стрелбата, който командва това учение му дава няколко пъти корекция и на височината, поради това, че целта се движи с  по-голяма вертикална скорост“, добави авиоекспертът.  

По думите му в стремежа си да отстреля целта, пилотът губи ориентация, той не може едновременно да следи целта и уредите в кабината. „Това е грешка на ръководител „Полети“ и на ръководителя на стрелбата – след като целта е била нестандартно разчетена, той е трябвало да прекрати. Пилотът също трябва да прекрати,  във всеки момент, в който смята, че вече опасно както за самолет, така и за него“, смята още Ангел Борисов.  
 

1
Коментара по темата
1.
Подполковник или Майор?
15.07.2021 11:34:25
В последните няколко дни изчетох много статии в които го наричат подполковник Терзиев. Да не са го повишили посмъртно?
  Добави Коментар
Днес имен ден празнуват... Могат да почерпят всички казващи се Анастас бТВ го оставиха без пари Това не е първият случай, в който Кадиев отправя критики към шоуто, като само преди дни намекна, че предаването трябва да бъде свалено от ефир
Хванаха лодки за мигранти на ГКПП "Лесово", декларирани като дюшеци Те са били скити в румънски камион, влизащ у нас от Турция Братът на издирваната от ФБР Ружа Игнатова с тежки думи Ето какво сподели
Ето прогнозата за времето Облачността остава значителна, следобед започва разкъсване  Забравете за падане на визите от САЩ За това сме виновни самите ние. Падането на визите за румънците беше резултат от добре организирана и целенасочена кампания на Румъния, коментира Керемедчиев
Силно земетресение до България Сериозното природно бедствие се случи в Турция Девата да се пази от измамници, а Стрелецът да внимава с пари! Хороскоп за деня – 22 януари 2025, сряда 
Измамен пенсионер платил 50 000 лева за жилище, продадено от строителя Оказва се, че има още потърпевши Нов млад "лъв" е луд по нея? Деми Мур е сексимвол на киното, пак я свързват с млад любим
76 са вече жертвите на пожара в турския курорт Карталкая Ранените са 51 През 2019 тя бе елегантна първа дама, а сега налага волята си Сега вече Мелания е строга и решителна Дама до съпруга си, решителен и напорист лидер на "Революцията на здравия разум"