Разкриха картел между Метро, Билла, Кауфланд, Пикадили
Големи хранителни вериги, които имат магазини в Бургас и в очите на обикновените хора се намират в бясна конкуренция помежду си, тайно са прилагали общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции, е разкрила проверка на Комисията за защита на конкуренцията. Става въпрос за „Метро Кеш енд Кери България" ЕООД, „Билла България" ЕООД, „Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД и „Пикадили". Към тях се прибавят още „ХИТ Хипермаркет" ЕООД и „Максима България" ЕООД, които не са стъпили в Бургас, но са много силни в столицата.
От КЗК са установили, че търговските вериги непряко са обменяли информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите. Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи. Използвали са и механизми за координация на маркетинговата си политика при осъществяването на промоции чрез ограничаване свободата на доставчиците.Определението на КЗК не подлежи на обжалване. В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание, допълват от комисията.
Добави Коментар