Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Съвременните скоростомери ни лъжат, но защо

Ключови думи: скорост, скоростомер, автомобил, оборот

Максималната скорост и време за ускорение от 0 до 100 км/ч - това са критериите, на които купувачите на превозни средства обръщат внимание. Малцина обаче осъзнават, че посочените от производителя показатели се различават от реалните данни.

В едни по-стари време автомобилите периодично бяха проверявани за времето им за ускорение. Считаше се, че влошаването на динамиката означава износване на двигателя.

И ако настройките на системите за захранване и запалване на мотора не доведат до необходимия ефект, то е време за ремонт на агрегата. Проверката на динамиката се извършва на прав участък от пътя при сухо време, като с хронометър се измерва ускорението на автомобила. Много собственици на автомобили правят това и в наши дни.

Ако сравните резултатите от ускорението и максималната скорост от собствените си тестове с тези, които посочва производителят, със сигурност ще откриете очевидна разлика. И ще решите, че производителят лъже, като произвежда превозни средства с умишлено сгрешени показатели на скоростомера. Каква е ползата от подобно нещо? Колкото и изненадващо да звучи, по този начин компаниите предпазват шофьорите от глоби за превишена скорост. Измерването на скоростта е много по-трудно от нейното поддържане.

Шофирането с точност до километър създава проблеми, тъй като човекът зад волана трябва непрекъснато да наблюдава скоростомера, а това означава отвличане на вниманието от пътя. Самото устройство за измерване може да увеличи показанията на реалната скорост, но не и да покаже по-ниски стойности. Затова и производителите трябва самостоятелно да въвеждат грешки в скоростомерите, като допустимата разлика при тях е не повече от 10%.

Така шофьорът получава определен марж, който все пак му позволява да спазва установеното ограничение на скоростта. В случая обаче има и един друг проблем. Заради многото електронни системи приборният панел може да изгасне дори по време на движение. А това означава, че водачът не е наясно с каква скорост се движи. Дори това да продължи само минути, последствията може да бъдат доста сериозни.

Да не говорим, че подобна повреда няма как да бъде отстранена по време на пътуване и се налага посещение в сервиз. Производителите обаче са помислили за решение на такъм проблем. Достатъчно е, автомобилът да бъде оборудван с навигационна система, която показва текущата скорост, пише automedia

При отказ на приборния панел, шофьорът може да съсредоточи вниманието си върху нейните показания и така да не допуска нарушения на ограниченията.

1
Коментара по темата
1.
Пълни глупости
04.07.2021 22:55:59
Абсурдно е да твърдитв, че разликите в пойаьанията са умишлени. Явно не сте наясно какъв контрол на качеството има. Разлики могат да се получат при поставяне на различен цолаж джанти и гуми
  Добави Коментар
Бъдещите поколения ще могат да живеят до 150 години? Дори незначителни стресови фактори, като например лека инфекция, могат да доведат до пълен отказ на системата Над 10 труса за един час: Сеизмичната активност между Санторини и Аморгос се засилва В момента сеизмолозите изглеждат обезпокоени след интензивната сеизмична поредица, отбелязана през последните часове край Санторини и Аморгос
Кейт Мидълтън с нова мисия Кейт Мидълтън излиза с нова кауза, свързана с най-младите в обществото Община Царево с категорично предупреждение: Строги санкции за незаконно изхвърляне на строителни отпадъци Изхвърлянето на строителни отпадъци извън определените места е забранено
Ало измамници се правят на Здравната каса Нова схема прилагат ало измамниците, за да смъкват пари от доверчиви жертви Проучване: Българите са против еврото Приемането на еврото е част от договореностите на страната ни за финализиране на европейската интеграция
100 лв. глоба, ако не ходиш на профилактичен преглед През 2022 г. 41% от хората над 18 години са посетили личните си лекари с тази цел Мадона срещу Вучич: Медиите не ви казват това! В момента в Сърбия се провежда един от най-големите студентски протести от 1968 г. насам, написа тя
Какво да направите, ако работодателят ви бави заплатата? Инспекторите по труда през 2024 г. са установили 21 531 бр. нарушения, свързани със заплащането на труда Ад в баровски комплекс в София, вият сирени На мястото са пристигнали три екипа на пожарната, полиция и гражданска безопасност
В Русия: връщат ранени войници обратно на фронта в Украйна През октомври 2023 г. заместник-министърът на труда и социалната политика Алексей Вовченко заяви, че на 54% от тежко ранените руски войници се е наложило да бъде ампутиран крайник Муки разкри последните думи на Мутафова преди смъртта й Когато влязохме последния път в Правителствена болница, тя каза: "Този път аз ще почина", разказа дъщеря й