Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Спасяват пристанищата чрез концесия

Ахтопол се пребори за "своето" море
Ключови думи: Спасяват пристанище, концесия, обръчи от фирми

По информация на транспортното ведмоство до два месеца ще приключи процедурата по концесията на бургаския порт. Тогава ще стане ясно коя фирма ще го стопанисва. Мярката се налага, заради занижения капацитет на новопостроения терминал 2А, за който бяха теглени 268лв. заем от Японска банка през 1998 год. Срокът на погасяване в частта за инфраструктура и оборудване е до 2028г., похарченото за консултантаски услуги ще се връща 10 – год. по – късно. След фалита на „Кремиковци” обаче капацитетът на работа на съоръжението за насипни товари е твърде занижен, коментират от външно министерство. Единствено частен инвеститор може да спаси морската ни врата към света. По предварителни прогнози, които се коментитар все повече в столицата именно към бургаския порт апетитите са големи. Иначе за концесия се готвят още родни жп. гари и летища.

   Портът в Бургас реализира печалба от 1 млн. лв.през изминалата година. Според икономисти управлението на бургаското пристанище е добро. Особено след смяната на предишното ръководство, което допусна терминал 2А да работи  три години без нужните документи от инспекцията по строителен контрол. Ако държавата си признава, че е лош стопанин,то има и други варианти, вместо бургаските ресурси да са в частни ръце.

    Преди две години особено кометирана бе идеята пристанищата да бъдат стопанисвани от общините, а не от държавата.  Инициативата дойде от самите кметове, а целта беше да се избегнат финансовите интереси и обръчите от фирми в София. А чрез децентрализация парите от местнтна инфраструктура и ресурси да остават в общинските хазни. И това се случи с пристанищата в Поморие, Царево и Ахтопол в края на мандата на тройната коалиция. Договорите за владение бяха подписани от тогавашния областен управител Любомир Панталеев и съответно кметовете на морските общини Петър Златанов, Петко Арнаудов и Бисер Колев. С този акт за пръв път у нас български общини придобиха безвъзмездно правото на собственост върху прилежащите им пристанища. Но и нито една друга морска община не успя да се пребори  за това право. Сега отново въпросът е на дневен ред. Общините срещу държавата в битката за пристанищата. Или приоритет е нечий частен интерес по високите етажи.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Кичка Бодурова инвестира в имоти, разказа как са я обрали  Вече ще прекарвам повече време тук, а моите фенове са много щастливи от това, споделя звездата Изненада в кралското семейство! Вижте кой ще наследи Чарлз III! Няма да са синовете му Кралят се влошава все повече след поставената му онкологична диагноза
Има трима внуци, но изглежда като на 25 години, защото... Тази дама спортува, яде много портокали и цялостно не прекалява с храната. Това в съчетание с гена й я прави "най-горещата баба в света" Световна звезда към Кокала: Емиле... Грант подсеща Велев да му се обади
Сподели, че от десетки месеци не е... Употребявал алкохол Певица, възпяла Криско, игра в "Сделка или не" Спечели само 2 лева
Любовта им бе голяма, но... Продължи под 36 месеца Свали с 30 години по-младо гадже "Рос" от "Приятели" има подход с дамите 
Песимизъм на форума в Давос, шеф на корпорация зове за инвестиции в Европа Ако Тръмп съумее да отключи частния капитал и да заработи чрез по-малко регулации, ще направи САЩ по-малко зависими от собствените си фискални проблеми, каза Лорънс Финк Тази стюардеса изчерви мрежата Влюбените емотикони полетяха
Който от маскарад разбира, тук се спира! Само да внимава като пие бира... Градусът на емоциите в Перник достига световни висини Песков: Путин е готов за разговор с Тръмп Кремъл очаква съответните сигнали от Вашингтон