Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Спасяват пристанищата чрез концесия

Ахтопол се пребори за "своето" море
Ключови думи: Спасяват пристанище, концесия, обръчи от фирми

По информация на транспортното ведмоство до два месеца ще приключи процедурата по концесията на бургаския порт. Тогава ще стане ясно коя фирма ще го стопанисва. Мярката се налага, заради занижения капацитет на новопостроения терминал 2А, за който бяха теглени 268лв. заем от Японска банка през 1998 год. Срокът на погасяване в частта за инфраструктура и оборудване е до 2028г., похарченото за консултантаски услуги ще се връща 10 – год. по – късно. След фалита на „Кремиковци” обаче капацитетът на работа на съоръжението за насипни товари е твърде занижен, коментират от външно министерство. Единствено частен инвеститор може да спаси морската ни врата към света. По предварителни прогнози, които се коментитар все повече в столицата именно към бургаския порт апетитите са големи. Иначе за концесия се готвят още родни жп. гари и летища.

   Портът в Бургас реализира печалба от 1 млн. лв.през изминалата година. Според икономисти управлението на бургаското пристанище е добро. Особено след смяната на предишното ръководство, което допусна терминал 2А да работи  три години без нужните документи от инспекцията по строителен контрол. Ако държавата си признава, че е лош стопанин,то има и други варианти, вместо бургаските ресурси да са в частни ръце.

    Преди две години особено кометирана бе идеята пристанищата да бъдат стопанисвани от общините, а не от държавата.  Инициативата дойде от самите кметове, а целта беше да се избегнат финансовите интереси и обръчите от фирми в София. А чрез децентрализация парите от местнтна инфраструктура и ресурси да остават в общинските хазни. И това се случи с пристанищата в Поморие, Царево и Ахтопол в края на мандата на тройната коалиция. Договорите за владение бяха подписани от тогавашния областен управител Любомир Панталеев и съответно кметовете на морските общини Петър Златанов, Петко Арнаудов и Бисер Колев. С този акт за пръв път у нас български общини придобиха безвъзмездно правото на собственост върху прилежащите им пристанища. Но и нито една друга морска община не успя да се пребори  за това право. Сега отново въпросът е на дневен ред. Общините срещу държавата в битката за пристанищата. Или приоритет е нечий частен интерес по високите етажи.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Интересно културно събитие в Бургас "Васко и цигулката" на 3-ти март от 18 часа в града Любопитни поверия за днес Помните ли какво сънувахте?
Отива ли си студът? Постепенно затопляне в страната, предвид големия мраз по средата на февруари Вълшебна сила за Телеца, а Скорпионът да внимава с ревността Хороскоп за деня – 25 февруари 2025, вторник
Макрон след срещата с Тръмп: Мирът не трябва да означава капитулация за Украйна Вярвам, че президентът Путин иска да сключи мирно споразумение, заяви американският президент на съвместен брифинг с френския си колега Четирима от обвиняемите след протеста на „Възраждане“ остават в ареста Петият - непълнолетен, остава под наблюдението на Детска педагогическа стая
Бъдещият канцлер на Германия втвърди тона към САЩ, изключва „сглобка“ с крайнодесните Последните неокончателни резултати показват, че следващият Бундестаг ще се състои от пет партии Бургазлийката в "Ергенът" с разтърсващи думи Тя сподели за раздалата с бившия си мъж
Тя е романтичка "Ергенът" съвсем леко започна да се превръща в "Бизнесменът", но участничката Косара се намеси "Разглезен старец" Роналдо е критикуван
Британец изби два зъба на охранител в Боровец Хулиганът е 41-годишен Земетресение при съседите от... Гърция