Ангел Рангелов за родния туризъм: Въпреки усилията, той съществува
„От обезкървените учебни заведения за кадри, до крайния продукт, за който липсва не просто таргетирана реклама, а какъвто и да било дигитален маркетинг и не на последно място ненавременни спасителни мерки, които идват с известно закъснение и много условия, поставят тази година туристическият сезон пред пълен крах. Много звена в туризма са в губеща позиция, от която трудно ще дадат рестарт. Фалити при операторите, невъзможност да се възползват напълно от облекченията, обещани от държавата, фиктивно присъствие на страната ни в изложения. Мога да продължа, но се открояват няколко кризисни ситуации, за които трябва да се вземат мерки не догодина, а още преди финала на настоящия сезон, за да спасим лято 22“.
Това каза Ангел Рангелов, областен координатор на „Републиканци за България“ и втори в листата на партията с номер 21 за 2-ри МИР Бургас. Като човек, който е учил, работил и инвестирал във всяко едно звено от сектора и е посветил четвърт век на туризма, Рангелов е убеден, че въпреки всички допуснати до момента грешки – туризмът в България съществува и няма да бъде минимализиран, дори и да претърпи трансформации в следващите години. А възстановяването на нивата от 2018 прогнозира до 7 години.
В рамките на шест месеца, Ангел Рангелов провежда поредица от срещи с представителите на всяко едно от звената в сектора, осигуряващи туристически продукт.
„За да сме наясно, какво реално може да се промени трябва да бъде направено проучване, да има обективна снимка на ситуацията в бранша. Ето защо съм посветил време за разговори с хората от най-големите организации, такива с дългогодишен опит в сферата и с експерти преминали през всяко едно стъпало на туризма. Интересното е, че за разлика от други години, когато ситуацията беше по-добра, в момента никой не дърпа към своята сфера, напротив. Има единство по проблемите. Има и пълно препокриване с програмата от спасителни мерки на ПП „Републиканци за България“, поясни още Ангелов, който от 10 години развива детски лагери с външни пазари, традиционно обвързани със страната.
"Всички се обединяваме около едно основно послание и то е заложено в програмата на „Републиканци за България“ – създаване на контролен орган към Министерството на туризма. Орган, който да има функцията не да глобява, а да следи, подпомага и гарантира сигурен и качествен туристически продукт. От много години наблюдаваме злоупотреби, които ощетяват българския сектор, но бизнеса, предоставящ туристически продукт не може да бъде защитен. Остават незащитени и служителите и не на последно място консуматорите на тези услуги“, коментира Ангел Рангелов.
По време на кампанията през април, той обобщи услугата като туристическа полиция. „Всъщност, това трябва да е държавно звено, в което да влизат истински експерти от туристическия бранш, а не чиновници, които дори не общуват с представителите на сектора.
"Туризмът не може да се развива сам по себе си. Разгръща се на думи в различни видове, но на практика боксува, защото ведомствата не са направили анализи на базата, на които да предложат мерки, адекватни, според нуждите и потенциала. Дори планирането на изложенията е нещо, в което всеки участва самостоятелно. Рекламата на един сектор, който засяга в огромна степен икономиката, образованието и дори културата, не може да е грижа само на заетите в него. Това е държавен проблем, за който са необходими – държавни мерки и решения. Това е моята най-важна задача и затова участвам в надпреварата за народни представители в 46-то Народно събрание. На базата на богатия ми опит и познания в сферата, съм убеден, че с всичко, което притежаваме и пазарите, които традиционно продължават да ни търсят въпреки, че ние се самосъботираме отвътре, туризмът в България ще го има, и въпреки усилията. Ще расте ли в положителна посока за икономиката ни обаче или ще тъпче на едно място, зависи от нас“, категоричен е Ангел Рангелов.
По думите му, след всички разговори и анализи в сектора се оформя единна позиция и за мерките за стимулиране на полети и сухопътни оператори, не догодина, а още през този сезон. Планирането на реклама и насочване таргетирано към пазари пък трябва да стартира най-късно септември. Финансовите облекчения също трябва да постъпят по време на лято`2021. Всичко това по думите му, ще гарантира следващия летен сезон.