Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Община Бургас: С реконструкцията на бул. „Демокрация“ е помислено за всички участници в движението

Вляво е бул. "Демокрация" преди ремонта, вдясно - след реконструкцията, заради която и в София ни дават за пример
Ключови думи: бургас, бул. демокрация, ремонт, становище, община бургас

Община Бургас излезе със становище за ремонтирания бул. „Демокрация“ в града. Ето какво пише в него:

„Община Бургас провежда последователна политика по отношение на градската мобилност, потвърдена във всички стратегически документи и планове, приети от местния парламент. Развитието на транспортната схема на Бургас се реализира при следването на водещи европейски практики с доказан ефект за градове с подобен размер и степен на развитие.

В нормативните документи за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, участниците в движението са приоритизирани така:

1. Пешеходно движение;

2. Обществен транспорт;

3. Велосипедно движение;

4. Движение на леки автомобили;

5. Товарно автомобилно движение;

6. Транзитно за територията движение на автомобили.

* През годините назад Община Бургас многократно е получавала жалби и искания за освобождаването на тротоарите на ул. „Демокрация“ от автомобили, възпрепятстващи преминаването на майки с детски колички и трудноподвижни хора.

При извършената реконструкция водещи бяха правата и защитата на пешеходеца. Във всички големи градове на Европа на първо място е именно той – ПЕШЕХОДЕЦЪТ, а не автомобилът.

За безопасността на пешеходците, пресичащи “Демокрация“, са въведени в експлоатация нови светофарни уредби в зоните на пешеходните преминавания, в близост до пресечките с ул. ”Батак“, ул. “Места“ и ул. “Иван Богоров“.

По друг проект на Общината бе реализирано обновяването на осветлението, монтирани са допълнителни прожектори при пешеходните пътеки.

Обособено е безконфликтно велосипедно движение, изцяло отделено от автомобилното и пешеходното.

Дори София завижда на Бургас за уредения транспорт в града

За безопасното пешеходно движение са разширени досега тесните тротоари, по които безпрепятствено да преминават всички граждани, включително хората с увреждания и майките с детски колички, без да се налага да заобикалят нерегламентирано паркирали автомобили. Тази мярка е изцяло в отговор на стотиците сигнали от недоволни пешеходци с възпрепятстван достъп.

Осигурена е достъпна среда за хора с увреждания на пешеходни подлези в града чрез изграждане на асансьори. Два от тях са за осигуряване преминаването през подлеза на кръстовището на „Демокрация“ и ул. „Копривщица“.

С реконструкцията на „Демокрация“ се въвежда нова организация на движението с нова хоризонтална и вертикална маркировка. Така се осигуряват безопасни условия за всички участници в движението – пешеходци, градски транспорт, велосипедисти, автомобили. Осигурено е регламентирано крайулично паркиране, съобразено с изричното настояване на гражданите по време на обществените обсъждания на проекта.

Осигурени са регламентирани и специално сигнализирани участъци от булеварда, предназначени за улично паркиране (за свободно и/или платено паркиране на МПС, такси стоянки, инвалидни места, места за автомобили със специално предназначение-линейки) в обхвата от х-л „Аква“ до ул. “24-и Черноморски пехотен полк“.

Техническите инвестиционни проекти за надграждане на бързите автобусни линии, част от които е рехабилитацията на “Демокрация“, са одобрени от Експертен съвет по устройство на територията на Бургас, след провеждане на изискуемите по ЗУТ съгласувателни процедури, изготвен Доклад за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите по реда на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.

* Намеренията на Общината относно реконструкцията на „Демокрация“ са представяни и подкрепени от регионалните камари на архитектите и инженерите в Бургас.

Представители на двете гилдии присъстваха лично на проведените обществени обсъждания, предшестващи реализацията на проекта. На обсъжданията беше ясно изразено становището на гражданите за обособяване на крайулично паркиране, с което Община Бургас се съобрази. Подкрепяща позиция на Камара на архитектите от 2017 г. ще видите сред прикачените файлове под този текст. Освен обществени обсъждания, бяха проведени и множество срещи по темата „Демокрация“ с групи граждани, граждански и браншови организации.

Живеещи на бул. "Демокрация": Направете бус лентата Зелена зона

 

Община Бургас се отнася с уважение към всеки предприемач, без значение какъв е мащабът на неговия бизнес. Хората с търговски обекти по „Демокрация“ винаги ще имат възможността да зареждат стока, спазвайки Закона за движение по пътищата. Освен това Общината ще маркира две от новообособените 12 + 8 паркоместа на „Демокрация“, между „Копривщица“ и х-л „Аква“, които ще са предназначени за спиране с цел зареждане на търговски обекти, както е във всички други зони на града. Но престой за зареждане не означава да се паркира напреки за часове наред! Досега в този участък на „Демокрация“ единствените наложени глоби са за неразрешено паркиране върху тротоара и престой в продължение на часове!

Живеещите в района, както и собствениците на търговски обекти, имат право да попаднат в евентуално разширение на зелена зона. Те трябва да заявят такова искане в местния парламент, както всички останали граждани на Бургас. Ако то получи подкрепата на общинските съветници, Община Бургас ще го изпълни.

Община Бургас е наясно, че броят на автомобилите в града стана прекомерен. Затова изгради огромния паркинг по ул. „Гурко“, на метри от „Демокрация“, който обслужва и бившата Трета поликлиника, и обновения Комплексен онкологичен център с новите му сгради.

Още преди няколко години започна и търсене на начини и подходящи терени за изграждане на етажни паркинги. Една от предложените възможни локации бе по бул. „Демокрация“ - пред сграда на Медицинския колеж. Срещу тази инициатива внесоха подписка жителите на бл. 164 и 71 в к-с "Братя Миладинови", така че осъществяването й пропадна.

Сега Община Бургас е готова да предложи вариант с нов терен за открит, не етажен паркинг, близо до „Демокрация“ – при пресечката на „Карлово“ и „Калофер“, зад Руската гимназия. За целта първо ще бъде организирано обществено обсъждане, за да се чуе мнението на всеки заинтересован или засегнат от тази инициатива.

Напомняме, че разрешената скорост за придвижване по "Демокрация" е до 50 км. в час. Предстои до месец-два да бъде пусната и „зелена вълна“. Тя ще увеличи пропускателната способност и ще намали времето за преминаване на автомобилите.“

 

91
Коментара по темата
91.
До 85
28.06.2021 20:03:36
ИанБогоров
А не
Иван Рилски
90.
XX
27.06.2021 12:09:43
Комунистическите архитекти и кметове бяха по-кадърни от гербаджийските архитекти, общинари и кмет.
89.
пак съм аз
26.06.2021 20:33:26
не просто излезте и попитайте хората по улицата какво мислят за булеварда ,аз съвсем сериозно Ви заявявам, че нямам нито един мой познат ,а и това което чета по интернет ,който да е подходил с приятни чувства кум този проект ... само НЕДЕВОЛСТВО
88.
Пълен абсурд
26.06.2021 20:27:12
Виждам че Флагман приема присърце темата за бул.Демокрация и защитава общината и проекта й с зъби и нокти.Но реалността е друга ХОРА ... разберете че абсолютно на никой не му харесва този булевард
87.
Пълен смях
26.06.2021 07:39:20
Отидите и вижте плочките до булеварда от страната до на комплекс лазур.като тръгнеш от 76 блок та стигнеш до 71 половината сменени нови половината от бай тошово време е вече новите ги няма пълен смях…
86.
въпрос 9
25.06.2021 23:38:30
9. Продължаваме да констатираме места с не достатъчно ясно и недвусмислено маркиране на сегрегирани и споделени за движение „бус” ленти по улиците на града. Дори при изцяло нова организация и положена маркировка, в случая на бул. „Демокрация“, се наблюдават нееднозначно приложени решения в престрояванията и пресичанията на „бус” лентите в кръстовището с бул. „Сан Стефано“ и ул. „Константин Величков“. Провокирани сме да зададем тези въпроси поради нашите съмнения, че конфликтите, които пораждат приложените решения в реконструкцията на бул. „Демокрация“ ще доведат до проблеми и произшествия при неговата експлоатация, което неминуемо ще изисква прилагане на мерки за ограничаване неговата транспортна пропускливост и ефективно използване.
85.
въпрос 8
25.06.2021 23:37:50
8. Защо се допуска без всякакви нормативни аргументи директно и много конфликтно включване на улици от много нисък клас – ул. „Иван Рилски” (VІ –обслужващи улици) към трасето на бул. „Демокрация”, като се има предвид, че включването става в зоната на престрояване при кръстовището с бул. „Сан Стефано”? Дължината от кръстовището на ул. “Иван Рилски“ до зоната за изчакване е около 20 м., което е крайно недостатъчно за безконфликтно престрояване за ляв завой към ул. “Константин Величков“ – пресичат се три ленти, една от които е „бус“ лента. Считаме, че изхода от улицата следва да бъде забранен, вкл. с изграждане на физическа преграда (висок бордюр), като се допусне само влизане и улицата да бъде сигнализирана като еднопосочна.
84.
въпрос 7
25.06.2021 23:37:13
7. Защо се планира обособяване на ленти за „бързи“ автобусни линии в част от булеварда, когато в друга част (кръстовището на бул. „Демокрация“ и бул. „Алеко Богориди“) не се реализираха предвидените мерки за безконфликтно разделяне на пешеходния от транспортния поток? Планираните „бързи“ автобусни линии по бул. „Демокрация“ допълнително ще усилят конфликта и натоварването на посоченото кръстовище.
83.
въпрос 6
25.06.2021 23:36:30
6. Защо при реализацията на тази сложна реконструкция велосипедното движение отново остана като пренебрегнат сегмент в транспортното планиране на града? Велосипедните алеи са проведени хаотично и все още на много места в конфликт с пешеходното движение. Освен забрани са необходими и целенасочени усилия с конкретни мерки за да се изведат велосипедистите от тротоарите и да получат необходимото им уважение като равноправни участници в движението.
82.
въпрос 5
25.06.2021 23:35:49
5. Защо се допусна замяната на озеленените разделителни ивици с метални огради? Отчетена ли е символиката в това проектно решение по отношение ползвателите на средата? Задължение на експертите е да планират хуманна, приветлива и екологична градска среда ако искат да възпитат отговорни и съпричастни граждани.
81.
въпрос 4
25.06.2021 23:35:11
4. Защо се допусна организиране на места за паркиране между пътните ленти за движение и обособената лента за „бързи“ автобуси с всички произтичащи от това затруднения за всички участници в движението? Наредбата препоръчва различен тип организация (Приложение 16, Схема 9) където основен принцип е йерархичното подреждане на транспортните потоци съобразно скоростта им на движение, от найбързите в средата на улицата към най-бавните в нейната периферия.
80.
въпрос 3
25.06.2021 23:34:21
3. Защо се допусна организиране на места за паркиране на лица в неравностойно положение с ширина 2 м. и дължина от 6,7 м., при нормативно изискване от 2,5 / 8 м., съгласно Приложение 24 на Наредба 2 за сигнализация на пътищата с пътна маркировка? Тази наредба допуска прилагане на по-малки ширини (в диапазона 2- 2,5 м.) единствено при организиране на места за паркиране в съществуващи улици. Тежката реконструкция на булевард „Демокрация“ с прилагане на изцяло нов напречен профил и висока скорост и интензивност на движение не може да се приравни с допустимите отклонения. Отчетено ли е, че на тези места имат право да паркират и шофьори в неравностойно положение които са поставени в невъзможност да напуснат безопасно автомобилите си? Препоръчително е в този случай тези места да бъдат заличени и да се потърси възможност за осигуряване на необходимия им брой в близост, но в прилежащите жилищни квартали при по-безопасни условия.
79.
въпрос 2
25.06.2021 23:33:28
2. Защо се допусна организиране на места за успоредно паркиране с ширина 2 м., при положение, че Наредба РД-02-20-2 препоръчва ширина от 2,5 м. за районни артерии клас III в средни и малки градове (Приложение 16, Схема 9), където автомобилното натоварване се предполага да е значително по-малко от районна артерия клас III в много голям град като Бургас? Как това решение влияе върху планираната пропусквателна способност на улицата и ще наложи ли ограничаване на скоростта под допустимата за този клас улици? Минимално допустимите размери на места за успоредно паркиране са: ширина 2 м. и дължина 6,7 м. съгласно Наредба РД-20-2- 02, Приложение 30. Това не означава, че тези минимални размери са подходящи за прилагане във всички случаи, а следва да се прилагат съобразно класа, проектната скорост на придвижване и пропусквателната способност на конкретната улица. Защо не са предвидени достатъчно широки „светли“ интервали за безопасно слизане/качване на водачите на паркиращите автомобили?
78.
КИИП и КАБ
25.06.2021 23:31:51
Задали сме 9 аргументирани въпроса към общината, с цитирани всички установени от нас нарушения на нормативните документи за проектиране и изпълнение на този вид инфраструктурен проект!
След две официално заведени критични становища с номера 04.06.66.1740/29.05.2017 г. и 04.06.66/1739/17.05.2017 г., подкрепени с изказани мнения на наши експерти на проведеното Обществено обсъждане на проекта на 14.11.2019 г. в Културен център „Морско казино“, ние не разбираме пренебрежението на Община Бургас към основни правила за организация на градската среда, заложени в нормативните документи, с цел гаранция за ефективно, безопасно и хуманно планиране на транспортните потоци.
77.
първа част
25.06.2021 23:25:44
ПОЗИЦИЯ
Ръководствата на Регионалните колегии на КАБ и КИИП в гр. Бургас с притеснение наблюдават непоследователната и на моменти хаотична политика на Община Бургас по отношение развитието на транспортната система на града. Повод за нашето конкретно безпокойство са приложените решения в реконструкцията на бул. „Демокрация“, които повишават риска от пътно-транспортни произшествия и водят до дехуманизация на градската среда, с което рушат доверието на гражданите в експертния потенциал на специалистите, занимаващи се с тази нелека материя. След две официално заведени критични становища с номера 04.06.66.1740/29.05.2017 г. и 04.06.66/1739/17.05.2017 г., подкрепени с изказани мнения на наши експерти на проведеното Обществено обсъждане на проекта на 14.11.2019 г. в Културен център „Морско казино“, ние не разбираме пренебрежението на Община Бургас към основни правила за организация на градската среда, заложени в нормативните документи, с цел гаранция за ефективно, безопасно и хуманно планиране на транспортните потоци.
В това отношение без отговор остават следните констатирани от нас проблеми в реализацията на реконструкцията на бул. „Демокрация“:
1. Защо се допусна паркиране по дължина на булеварда? Съгласно ОУП на гр. Бургас бул. „Демокрация“, както и булевардите „Сан Стефано“, „Княгиня Мария Луиза“, „Иван Вазов“ и ул. „Булаир“ са предопределени транспортно да обслужат центъра на гр. Бургас. В това им качество те са класифицирани и следва да отговарят като технически параметри на районни артерии клас IIIБ (по старата Наредба № 2 за комуникационно-транспортните системи) и като клас III по действащата Наредба РД-02-20-2. Действащата наредба забранява паркиране по улици клас III в големите и много големите градове (Приложение 2 към чл. 18). Град Бургас все още се класифицира като много голям град. Паркирането в града безспорно е силно затруднено, но „осакатяването“ на основните транспортни артерии не спомага за разрешаването на този проблем, а само настройва гражданите едни срещу други.
76.
до Флагман
25.06.2021 23:21:32
Флагман, моля публикувайте истинската позиция на КАБ и КИИП, изпратена до:
Г-Н ДИМИТЪР НИКОЛОВ – КМЕТ НА ОБЩИНА БУРГАС
ПОСТОЯННАТА КОМИСИЯ ПО ТРАНСПОРТ И БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО КЪМ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ КЪМ ОБЩИНА БУРГАС
ОБЛАСТНА КОМИСИЯ ЗА БЕЗОПАСНОСТА НА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА.
ИНСТИТУТ ЗА ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ
ДИРЕКТОРА НА РЕГИОНАЛНА ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ – БУРГАС РДВР – СЕКТОР „ПЪТНА ПОЛИЦИЯ” БУРГАС
до
75.
*********
25.06.2021 13:37:11
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
74.
Бургас
25.06.2021 09:09:58
"Арена Бургас", новата транспортна схема с безмислените спирки и линии, качеството на ремонтираните улици и площадки, кръговото на "Трапезица", синя и зелена зона в райони,където улиците са под всякаква критика /жк.Възраждане например, кмета да вземе една детска количка и да мине от ул." Сан Стефано" до бул. "Иван Вазов" да го видя/, а сега за капа и бул."Демокрация" / не, че няма още други примери/. И колко още ще трябва да ви търпим глупостите и некадърността !?
73.
гост
25.06.2021 08:29:58
Кучетата си лаят,керванът си върви.
72.
господа общинари,
25.06.2021 07:49:18
Спрете да заблуждавате народа. Ходете си по домовете защото не ставате за нищо. Върнете парите от "ремонта" на бул."Демокрация" и от така наречения интегриран градски транспорт. Всичко, което правите е в ущърб и за неудобство на гражданите.
71.
обикновен електорат
25.06.2021 06:33:49
от целия пасквил разбрах едно - просто толкова им е капацитета на господата от регионалните камари (с КУПЕШКИТЕ ДИПЛОМИ).......
70.
Bs
24.06.2021 23:42:20
липсва ми Бургас от 2013-14... западнало но някак уютно, спокойно, нормално...
69.
евроганьо
24.06.2021 23:34:04
три реда огради все едно че сме добитък, така измислено че да се прецакат всички, предстои ремонт на ремонт на ремонта...
68.
ха
24.06.2021 22:52:48
Флегми,защо спирате коментарите на хора които пишат не дотам лицеприятни неща по-адрес на община Бургас?Аз не съм доволен от управлението на Герб и пиша това под ваши статии това е мое мнение и вие сте длъжни да го уважите!Ако не го направите означава,че сте подлоги на Герб !
67.
*********
24.06.2021 21:21:44
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
66.
Пълен смях
24.06.2021 21:18:52
Да ви питам как сте помислили за всички участници при положение че при новия пешеходен светофар до пресечката с ул. Иван Богоров трябва пешеходците да пресичат на бегом ?
Как сте помислили за всички като при успоредно паркиране, не дай си Боже, някое дете отвори вратата и изкопи на платното?
Как сте помислили за всички след като тези джигити зад воланите на автобусите карат като бесни за да си гонят графика ?
Община Бургас мислят само как да си напълнят джобовете !!!!!!!!
65.
До 63
24.06.2021 21:02:26
Ща изплющя с бутилка от Бургас 63 без вазелин .
64.
До 63
24.06.2021 21:00:47
От село е дошла майкати и бащата , странджански нерез прост , и ходи да си ебеш грозната жена не се занимавай с работи за батковци .
63.
Абе Пурко
24.06.2021 20:51:50
На теб преди 10 години може да ти се е сторил зле, т.к. е бил по-гъсто населен от твоето село. Сега, 10 години по-късно, градът се е обезлюдил и по-напомня на умиращото ти село, откъдето си изпълзял, затова ти харесва. Иначе си прав, с евросредства и най-големите некадърници могат да изглеждат като супергерои в очите на пурковците
62.
Пурко
24.06.2021 20:42:36
Бахти и простите дебили ,ще повърните малко пеша дави отслабнат дебелите гъзове . Забравихте Бургас на какво приличаше преди 10 години на кенеф . То не ревахте за кръговите за детелината ся и северният обход няма да харесате . Ами вземете и ги направите станете кметове и правете ама то по лесно да се плюе от фейса .
61.
Лили
24.06.2021 20:37:53
На бургаските говеда им трябва само пътища с дупки така се чувстват най-добре . Като имаше обществени обсъждания защо не отидохте да си изразите мнението ами сега ревете Гато жени .
60.
бургазлия
24.06.2021 20:36:42
В София могат самоза чешмичките да зависят на Бургас. Като натиснеш бутона и на 5 метра от нея могат да се наредят трима тенори да се изкъпят
59.
До 57
24.06.2021 20:32:15
Тъпак като паркираш до тоха колко са широко там платната бе или само дрънкаме глупости и на Ботева е също толкова широко и пак се паркира . Всеки които кара кола е длъжен да се съобразява с движението и като слиза от колата се оглеждаш в огледалата . Масово спирате по платната за движение тогава не вие страх ,че ще ви отнесе някой . Осеахте се да ревете ,първо се научете да карате тогава мрънкайте .
58.
М
24.06.2021 20:28:27
Масова предизборна агитация се води във фейсбук групите на баш шофьорите на Бургас, срещу новият булевард демокрация , платените протестъри атакуват всяка една придобивка направена за града само и само техните спонсори да прилапат някой глас не е тайна и може лесно да се види ,че в тези групи масово се спонсорират от мутри вън и целта е да се омаскари кмета на Бургас . Булеварда е страхотен и е прекрасно ,че го ремонтираха и тъпаци разберете пътищата в града не са писти за гонки и състезания .
57.
До 48 от фамилия Мунчовци
24.06.2021 20:26:17
Г-н Мунчов, понеже Общината са й приоритет пешеходците, затова излага шофьорите дръзнали да паркират на Демокрация, да бъдат осакатени или погинали за назидание на останалите, притежаващи/дошли с автомобил в центъра
56.
Sgh
24.06.2021 20:17:28
Запънали се като магаре на мост!
- Чичо, дай името на хубостника предложил това олицетворение на корупцията в Бургас, че дотогава ти си на пангара!
55.
Цв.
24.06.2021 20:16:40
Абсолютна глупост, навеждаща отново мисълта за усвояване на пари!!! Всичко е крайно неудобно, стеснено и излишно! Някой пак е нагушил някакви проекти, естествено подплатени с доста пари. Жалко, много жалко! Крадете с мярка и........ Да е полезно за хората, а не да ги затруднявате до Н та степен.
54.
Мъж 80 кг.
24.06.2021 20:01:52
Спирам на синя зона, срещу УниКредит /между трета и химическото / гледа ограда на ляво, ограда надясно. Хващам се за парапета и се прехвърля, тежестта ми за около секунда е върху оградата. Имах чувството че ще падне цялата от край до край. Пробвайте и ВИЕ. Доста по афиф е от тази пред тоха. Флагман изкарахте спецификациите на тези телове за пране.
53.
292
24.06.2021 19:46:31
До 48. Какъв приоритет те гони, бе? Да преминеш пеша през това недоразумение е риск от най-висока степен. Идвам откъм 74-ти блок на Лазур. Сфетофарът мига. Гледам някакъв асфалт и надпис на него "погледни надясно". Поглеждам и виждам един билдборд на 5 метра от мен, който закрива всичко друго. Таман да реша да мина - хоп тролей. Хем безшумен. Второ минаване, при работещ светофар. Светва зелено, тръгваме аз и още няколко, насрещани също 5-6 човека. Още преди средата светва червено и ние се озоваваме наблъскане в една кошара. И това за сам човек. Ами майка с количка и още едно дете за ръка? Ами възрастен и трудноподвижен човек? Ние може да сме "Мунчо"-вци, ама поне не сме нещастни герберасти.
52.
sased
24.06.2021 19:40:29
napraviha bus lenta mi kade shte parkirame ? na glavata im li ? da bqha napravili parking pyrvo, kvi sa tiq gluposti
51.
*********
24.06.2021 19:31:56
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
50.
!
24.06.2021 19:31:20
VSICHKI NA PROSTETA ZAD MEHANOTO V 10 DA IM POKAJEM CHE NE MOJE DA PRAVQT KVOT SI ISKAT
49.
ss
24.06.2021 19:23:19
Протест на 26.06.2021г. от 10:00ч. зад Механотехникума.
48.
Мунчовци
24.06.2021 19:20:28
На Мунчовците и Бай Ганьовците, колкото и да им обясняват, че приоритет на модерната градска инфраструктура, не са автомобилите, те си знаят тяхното..... друго си е да се завреш с колата , ако може до входа, че да не би ракията да се стопли, ако повърви малко пеша......
В тоя форум са от специалист нагоре, просто без коментар.
Безсмислено е да им се обяснява, че земята не е плоска....)
47.
asda
24.06.2021 19:08:17
Протест на 26.06.2021г. от 10:00ч. зад Механотехникума.
46.
Асдфг
24.06.2021 19:02:44
Понеже сте писали че е помислено за всички може ли един камион и една кола да карат един до друг а всички проектанти да застанат в дясно до колите? Интересно ми е да видя колко ще останат при преминаването и колко ще са прескочили ограта на бус лентата.
45.
$
24.06.2021 18:49:55
Герб,ходете си.
44.
Професионалиста
24.06.2021 18:29:33
Престанете да лъжете хората, в София съм вземал десетки км вечерта само на зелена вълна, а тук светофарите са през 50 метра и са програмирани да създават изкуствени задръствания. В момента, в който на теб светне зелено , на този отпред светва червено. Бургас не е Токио, а без проблем може да кандидатства за градът с най- много светофари на човек от населението!!!
43.
Хаос
24.06.2021 18:29:07
Голямо мислене е паднало.Кати при новата ни транспортна схема,където 100 коли да излязат на булеварда и става задръстване.Справка днес.
42.
до 39 & 40
24.06.2021 18:25:04
Писах под другата тема за това. Дори да оставим настрана малоумния зиг-заг, за какво по дяволите са тези 2 идиотски метални пръта в средата! То е неудобно за всеки, да не говорим за бебешки и инвалидни колички, хора с багаж, старци с бастуни или, пази Боже, колички които бутат! И такива пръти никнат постояно къде ли не! Понеже няма достатъчно други предпоставки да си чупиш крайниците, като разнебитените, криви тротоари с подскачащи плочки и всякакви неравности навсякъде.

Нормалните хора в средата на булевардите садят цветя или каквато там растителност е подходяща за климата, а в Бургас "посадиха" сиви решетки навсякъде, превръщайки хубавия широк булевард в редици затворнически тунели!
41.
()
24.06.2021 18:08:34
Няма смисъл да пишете коментари, които не водят до нищо. А и най-смислените и критични коментари се трият веднага. Има избори много скоро и всеки е свободен да изрази мнението си относно управлението на страната и частност на града. Някой хора отдавна са се самозабравили и дано този път да разберат, че така не може да се продължава.
40.
Ами
24.06.2021 17:50:32
Не е добре да пресичаш булеварда с малки деца, особено в частта на народен юмрук. Децата трябва да лекоатлети, най-малко, да не говорим ако си с количка и още едно дете например. Но какво разбираме обикновените хора.
39.
Ами
24.06.2021 17:48:34
Чувството да пресечеш булеварда в частта на народен юмрук - безценно..
38.
Активен гражданин
24.06.2021 17:47:41
От какъв зор е нужно за един автобус да се заема цяла лента и от голям булевард да се превърне в малка квартална уличка?
Така се създава по-голям трафик, а и за да влезе в тази лента автобуса намаля и се забавя допълнително.
37.
Идиотите
24.06.2021 17:11:59
премахнаха бордюрите между тревните площи и улицата и при дъжд всичката кал се свлича на улицата
36.
майнак
24.06.2021 17:09:30
Да бяхте го асфалтирали и преочертали и всичко щеше да е 6! Нещо което работи н1ма нужда от ремонт.
35.
*********
24.06.2021 17:08:43
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
34.
Българин
24.06.2021 16:59:35
Това творение е за нобелова награда по некадърщина
33.
Трифон Зарезан
24.06.2021 16:55:30
Когато се напием от къде ще минавам , то остава и решетки да поставим и хоп напомня ти в Б-ския затвор .
32.
Аз
24.06.2021 16:48:33
Не харесвам това недоразумение ,което направихте за булеварда,но това ,че София завижда на Бургас за транспорта е меко казано абсурдно в стил ГРОБ.Не използвам градски транспорт ,но 1 ден ми се наложи.Часа беше 22.15 и с най-голямо изумение установих,че ДОРИ Б1 НЯМА ПОВЕЧЕ КУРСОВЕ .УНИКАЛЕН ТРАНСПОРТ ,УНИКАЛНА СХЕМА .ОТ 3 ЛИНИИ ПОКРИВАЩИ ЦВЛИЯ ГРАД ,НАПРАВИХТЕ 20 ПРЕЗ 1 ЧАС ВСЯКА ,ГРОБАДЖИЙСКИ ТЪПАНАРИ ,ЛЪЖЛИВИ
31.
Ташо Ташаклиев
24.06.2021 16:48:04
Снимките на Демокрация са направени през 1975 г. те са от старият Бургас и с по стара снимачна техника . След ремонта по Демокрация асвалта е като огледало , снимачната техника е от най новите какво качество чак софиянци ни завиждат !
30.
Ми ся
24.06.2021 16:46:04
Язък за широкия булевард, сега единствено което се набива на очи и заради което е направен ремонта е неприкосновената бус лента. Какво ли е обяснението за островите с оградата?
29.
boncho
24.06.2021 16:43:10
Господин Кмете, събирай си изключително кадърните общински служители и си почвай частния бизнес, пък това си прави проекти за чудо и приказ. Изчерпа се, човек, пък и може и много да те натискат да наливаш в партията, която е на края на пътя си. Иди си с мир, направи доста добри неща в този град, но и доста скъпи недомислици. Смирете се хора и не се опитвайте да надскачате себе си. Да дадем пътя на младите, време е да ни управляват необременени от старите времена и зависимости хора.
28.
Аз
24.06.2021 16:40:13
Хората надолу са си го казали,но да дам моя глас за тоталната идиотщина,сътворена с много оари.
27.
пътя до хоремага
24.06.2021 16:39:59
Вече не е булевард, а обикновена селска уличка
26.
*********
24.06.2021 16:37:15
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
25.
Сандо
24.06.2021 16:36:59
Е сега разбрахте ли защо софиянци ви завиждат,еми щото шопа обича да му е гърчаво и да попържа
24.
А сега де
24.06.2021 16:32:36
Пешеходец от Лазур-Жалко за бул . Демокрация ! Жител на к. М . Рудник-Ау колко е хубаво добре че не минавам от там ! Не минавай , не спирай по Демокрация - СПАСИ ЖИВОТ !
23.
*******
24.06.2021 16:25:05
Изтрийте всички коментари!
Не са по темата или съдържат недоказуеми твърдения!
22.
Развалиха булеварда
24.06.2021 16:24:58
Да имаш нещо хубаво и да го развалиш и да си повтаряш, че си прав и даже ти завиждат. И преди имаше автобуси и преди пристигаха
21.
*********
24.06.2021 16:24:17
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
20.
Протест
24.06.2021 16:16:47
Протеста ви няма да събере хора - първо, защото не му е там мястото, трябваше да е до Васил Априлов и второ - в събота в 10 часа освен живущите 10 човека там, никой друг няма да дойде. Протест трябва да се направи в работен ден към 18 часа за да дойдат хората, но не на място, където проблема е на шепа хора, а на място, касаещо целия град.
19.
Asas
24.06.2021 16:16:17
Хич не им дреме на чекмеджето какво мислят гражданите на града. Те опънаха милиони от този проект и са си добре
18.
До 16
24.06.2021 16:15:32
Протестът трябва да е до химическото на Демокрация и Сан Стефано. Там е черешката на тортата и по двете направления.
17.
Запознат
24.06.2021 16:14:00
В Община Бургас работят или се правят, че работят предимно селяни.
На село няма булеварди. Затова толкова могат.
16.
Демокрация
24.06.2021 16:10:53
Протест на 26.06.2021г. от 10:00ч. зад Механотехникума.
15.
Тутманик
24.06.2021 16:08:28
Да застане проектанта на пешеходната и да започне да събира мнения на хората дали е добре направено дори и вие журналистите може да направите интервюта с живущите около булеварда може би тогава ще ви светни лампичката че не е за хвалба ремонта
14.
Трол
24.06.2021 16:08:05
Защо липсват снимки от критичните места? Той новия асфалт винаги е по фотогеничен от стария. Паркоместа ги сложиха, за да не загуби общината някой лев. Може да се разходите из града и ще намерите още такива безумия. Пример са 3-те места пред ДНА, където НЯМА как безопасно се качиш на тротоара. Местата в началото на К. Фотинов - там блокираш кръстовището докато правиш маневри. Защо да не нарисуват още, какво им пречи? Ще чакаме да стане инцидент. Когато блъснат някой ще му мислят. В Бургас проблемите с паркирането се решават с боя.. Общината явно харчи доста за ПР, но няколко снимки на нова настилка няма да променят мнението на хората.
13.
Ако не беше тъжно,щеше да е трагично!
24.06.2021 16:03:15
Няма такъв смях,даже по голям смях от Алепу. Очаквам общината да излезе на протест сама срещу себе си!
12.
292
24.06.2021 16:00:53
Значи, мислили сте за всичко, а сте направили едно голямо нищо!? Ами, браво! Хвала на тива визионерЕ, дето ликвидирахте Демокрация-та в Бургас.
11.
129
24.06.2021 15:53:55
Очаквам общината да почне да се хвали и с кръговото на Трапезица.
Ремонтите на ул. Демокрация и Трапезица са проекти които бяха не малко, а много по-добре при стария вариант. Само трябваше да се афалтират.

На Демокрация никога преди не е имало задръствания, сега ще има когато някой реши да паркира отдясно.

На Трапезица преди имаше задръствания със светофарната уредба, сега пак ги има с бонус да рискуваш някой да те блъсне при навлизане в тази халка, защото за мен това не е кръгово!

Общината вместо да се хвали с тези проекти, да сведе глава.
А ние ще чакаме друг кмет който да ги оправи след десетилетия,........ ако дочакаме!
10.
Да ама не
24.06.2021 15:51:44
Този хубав и просторен булевард сега стана една тясна улица, от всякъде с високи мантинели като затвор просто. Островите в началото на бус лентите са особено широки и странни, така че като караш направо в дясната лента трябва да влезеш в лявата за да продължиш, а ако пък завиваш надясно по Демокрация от пощата директно влизаш и в твоята лява лента от която идваш и в лявата лента на Демокрация защото то просто няма как да завиеш нормално. Бус лентите оооо там е страшно, тясно и неудобно, дано не се развали автобус че няма изваждане. Да не говорим, че това е поредната глупост която ще стои празна и ще минават по 3 автобуса на ден. Паркоместата ей това вече е черешката на тортата, паркираш като при маневра спираш движението щото няма как, а излизането от колата е с прекръстване и ако оцелееш оцелееш. Не коментирам как минават майките с количките и инвалидите. Не мога дори да разбера каква е тази гениална мисъл да набиеш паркоместа между бус лента и платната за движение. Изключително опасно, грозно и затрудняващо движението е всичко и е много жалко...
9.
до 5
24.06.2021 15:47:02
Пешеходците никой не ги бръсне за слива никъде вече! Царете навсякъде са господа велосипедистите и всичките други измислени, дразнещи и опасни возила от този род в пешеходните зони, понеже това са еврогейските "ценности" прилагани в цял свят и най-вече в "либералните" градове, еквивалентът на които в България са герберастките градове!
8.
Анонимен
24.06.2021 15:44:18
А от общината ще покажат ли снимки от най-проблемният участък преди и след ? За кво ми пускате камарата на архитектите кво мислят? Егати некъдърният писквил. Всички сте за бюрото по труда
7.
Автор: Гражданин
24.06.2021 15:42:46
трябваше му само един асфалт и да се оправят тротоарите , а не грандомански проекти (крадения)
6.
Вова
24.06.2021 15:42:41
Тва все едно да се изтропам в някоя градинка и да си правя реклама как торя и се грижа за растителността.
5.
И понеже
24.06.2021 15:41:03
На първо място са пешеходците, а на второ - велосипедистите, затова хубаво сте омешали и двете категории върху тротоара.
4.
Тракийски
24.06.2021 15:39:38
На първо място снимали сте различни места . Преди и след.
На второ място на първо място е пешеходецът , затова направихте бул. Демокрация пешеходен булевард така ли? Ако това е отговора на Общината живеем в тоталитарна държава.
3.
Лост
24.06.2021 15:39:12
И от 100кладенеца вода да извадите пак си е една голяма и скъпа глупост.
2.
Хахаха
24.06.2021 15:38:30
С реконструкцията на булевард "Демокрация" е помислено единствено... за чекмеджето.
1.
Хайде достатъчно
24.06.2021 15:37:06
с тези смешки! Не стана ли пределно ясно, че НИКОЙ не харесва тази БЕЗОБРАЗНО ГРОЗНА, БЕЗОБРАЗНО НЕУДОБНА, и дори ОПАСНА ИДИОТЩИНА, колкото и да си пишете положителни коментари и да манипулирате гласовете!
  Добави Коментар
Хвърли 7 бона за регистрационен номер с нейните инициали Софи Маринова ще кара нов скъпарски Мерцедес Киномания завладява Културния дом в Бургас Три вълнуващи заглавия на 24-ти и 30-ти ноември в града
Приятелката на самоубилия се полицай: Димитър беше рядко съвестен човек Който не го познава, много е загубил, плаче Виктория България е по-зле от Гана и Танзания по ефективност на институции БСК представи анализ на Глобалния индекс за иновации
Илияна Йотова: Надявам се утре да се поздравим с избран председател на НС Рискът парламентарната криза да прерасне в конституционна е твърде висок, смята вицепрезидентът Шейсет и три години без да се къпе
Бойко Борисов и Кирил Петков също с медали от Украйна Още не са им връчени от посолството Колеги на самоубилия се полицай разкриха последните му думи, имал 6 предсмъртни писма Приятелката му Виктория пък за първи път излезе с пост в профила си и показа тяхна обща снимка
Изĸycтвeният интeлeĸт щe oĸaзвa вce пo-гoлямo влияниe въpxy иĸoнoмиĸaтa и тpyдoвия пaзap в Бългapия Жена падна от 4-ия етаж в мола и загина на място ВИДЕО 18+ Хората наблизо, които изглежда не знаят какво се случва точно до тях, реагират твърде късно
Направи страхотен удар за 17 бона Актьорът Владо Карамазов е продал две свои фотографии за тази цена Репетиция за ядрен удар? Русия изстреля междуконтинентална балистична ракета към Украйна Този тип оръжие се използва за пръв път в историята по време на военен конфликт