Скандал! Ремонтират с некачествени материали и без надзор проблемния участък Чирпан - Стара Загора
Проверки на Агенцията за пътни инфраструктура откриха фрапиращи нарушения при ремонта на магистралите „Тракия“ и „Марица“. Констатациите обясняват защо нашите пътища са толкова некачествени и скоро след пускането им в експлоатация асфалтът се нагъва и става на коловози.
На 3 юни е инспектирана работата на фирмата, която ремонтира магистрала „Тракия“ в скандалния участък между Чирпан и Стара Загора. Тук, както е известно, ограничението е 90 км заради неравния асфалт, по който колите друсат като каруци, а шофьорите остават без бъбреци и пари, защото КАТ дебне и глобява за „превишена“ скорост. Така за калпавата магистрала плащат не истинските виновници - изпълнителите, а обикновените хора.
Как се ремонтира този участък сега става ясно от официално съобщение на агенцията. Тя е констатирала влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали, неизпълнение на техническите указания, липса на компетентен технически ръководител по асфалтополагане, липса на компетентен технически надзор, липса на удачен проектантски и авторски контрол. Според АПИ, отговорни за това са фирмата-строител, строителният надзор и проектантът.
Инспекцията е извършена лично от председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Апостол Минчев.
В края на 2019 година депутати от ГЕРБ обявиха в декларация, че ремонтът на проблемния участък ще струва около 120 милиона лева.
При инспекция на ремонтните дейности на участъка от АМ „Марица“, в района на Свиленград, е установено неточно, некачествено и технически неудачно проектантско решение на преходите насип - мост, повреди по конструктивни елементи и откосите на мост, на който се извършват строителни работи. Проектантът на обекта се е държал неуважително. АПИ като възложител на строително-монтажните работи ще поиска извършването на независима техническа експертиза и ще бъде търсена отговорност от проектанта, включително финансова и спиране на авторските права.
А сцепен асфалт и пропаднал път 3-4 месеца след изграждането му? А нагъната "магистрала" година след пускането й в експлоатация? А срутване по пътя след уж укрепване и обезопасяване на ската? А протекъл тунел? Още много въпроси има и все в този дух за най-скъпите ни пътища и магистрали.
При това всички знаем каква е разликата в цената на труда между България и Норвегия...
Изхода на Меден Рудник, посока Средец!
Кога ще има осъдени за тези престъпления спрямо данъкоплатците?