Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

За бога, не купувайте мощни коли на децата си!

Снимка: Rusemedia
Ключови думи: не купувайте мощни коли на децата си, катастрофа русе, ниляй и джейхан

Трагедията с двамата младежи от Тръстеник, загинали нелепо в катастрофа поставя на дневен ред важни проблеми, които обществото неглижира от десетилетия

Да се шофира по българските пътища не е просто начин на придвижване, а ежедневно рискуване на живота. В това твърдение няма нищо преувеличено, тъй като, ако видите статистиката на катастрофиралите, ранените и загиналите в България, ще се убедите, че е вярно. На война сме. Но война със себе си като общество. Трябва да проумеем най-после, че не можем повече така да продължаваме. Че не е редно едно красиво момиче вместо бал, да бъде погребано, а едно момче в разцвета на силите си, никога да не създаде семейство. 

Със 140 км/ч летяло БМВ-то на загиналите край Русе младежи
 

В обичта си към децата често се стремим да им дадем повече, отколкото е нужно. Купуваме им мощни автомобили, забравяйки напълно, че младостта е самонадеяна. Не можем да разчитаме на това хлапетата сами да се ограничават.

На тях морето им е до колене.

За бога, не купувайте мощни коли на децата си!

Бързите и маневрени автомобили са за опитни шофьори, които имат изградени реакции и адекватно поведение на пътя. Но марката и видът на автомобила се оказват най-малкият проблем по веригата. 

По-сериозният такъв е - докога инструкторите и школите ще продължават да бълват неподготвени шофьори. Спомням си, че преди 30-тина години шофьорските курсове продължаваха една година. Да, една година! И то за "В" категория, не говорим изобщо за професионални шофьорски курсове. Учеше се всичко - от това какво представлява автомобила, до това как се паркира успоредно и как се изпреварва в извънградски условия. Младите хора придобиваха рефлекси и чак тогава биваха пускани в реална среда. 

А днес как е - всички го виждаме. Курсовете са няколко седмици, съкратени, претупани. Няма време за нищо по-задълбочено, защото трябва да дойде следващият. Да се печели. Да има оборот на курсистите. Да не отварям дума за купуването на шофьорски книжки. Но последствията от всичко това са загубени човешки животи.  И то на най-милите ни хора - децата ни!

Другият щикотлив проблем е докога тировете ще нощуват по пътищата ни?! В Европа има ясно законодателство и шофьорите на камиони си имат места за отдих. Не спят по улиците и в тях не се блъскат пътуващи. Ако и нас беше така - щеше да има много по-малко погребения и осакатени животи. И в този ред на мисли - не би ли следвало държавна политика да бъде развиването  на ЖП транспорта, речният или въздушният за тежки товари, вместо това те да бъдат превозвани от камиони по и без това некачествените български пътища?!

Разберете най-после, че цената на безхаберието я плащат най-невинните - децата ни!

Поклон пред паметта на Миляй и Джейхан от Тръстеник, дано ни простят!

Източник: Dunavmost

12
Коментара по темата
12.
Tctc
18.05.2021 12:45:35
Какви камери какви глоби и застраховки тя не видяла камион като планина че застраховката като е 1000 лева пак нямаше да го види
11.
До 9
18.05.2021 12:18:30
Абсолютно си прав ама на запад също има индианци, Камерите казват веднага дали има преглед застраховка и кой кара колата, застраховката не е на колата а на човек, или на фирма повярвай като го хванат и го опандизят обществото ще мисли по друг начин защо в Европа като отидем караме по правилата като влезем в Сърбия Румъния и почваме с номерата си сам си отговори, и камерите трябва да са на средна скорост не минал си камерата и бримчиш и не ми казвай че не става защото съм ял попарата на камера в Европа глоба застраховката излетя на високо след това на курс ходих и дори не знаех къде бях сниман просто получих писмо ако искаш плащаш ако искаш не ще те осъдят ще имаш един тон неприятности сега като видя камера само дето не слизам да я бутам колата и ме хванаха с 5 км над допустимите като видиш камерата вече е късно тя те е видяла първа,
10.
напушен
18.05.2021 08:40:45
Абсолютни глупости сте копипейстнали! Това дето Слави направи с овчоглавия ни народ, вие "журналитите" ще довършите!!!
9.
Селянин
18.05.2021 08:07:30
До 5.
И какво като индианеца няма книжка, застраховка и преглед и си кара кола, която не е на негово име. Спират го, пишат му актове, които отиват при ЧСИ, защото индианеца бачка на джоб и няма нищо на негово име. И така докато не убие някого и го осъдят на две години условно, след десет години процес, през което време оня пак си кара по старият начин.
8.
до 7 охо
18.05.2021 08:00:07
няма значение какъв си по народност......
като няма никой у главата,все тая......
7.
Oxo
18.05.2021 05:29:33
За пореден път се убеждавам, че няма по-тъпа сган от бургиите.
6.
CTAHKO
18.05.2021 00:30:19
Как няма като обществото се състои все повече и най вече от прости маангали и тъпи селяци.
5.
Камери застраховки и т.
17.05.2021 23:47:29
Няма значение колко е дълго обучението, важен е контрола ако има камери на пътя и те щракнат с 10% над разрешената скорост и те глобят 200 лв слет това засраховката ти се вдигне с 1000 лв на година за следващите 5 години или ако имаш повече нарушения ти откажат да те застраховат което значи че не може да караш ще се замислиш как караш и това е при 10 процентно увеличение ако е повече всичко расте прогресивно, И е добре първата застраховка на млад водач да е брадва и да се определя според колата , конски сили кубатура големина на купето. това ще принуди хората да купуват малки автомобили тип корса на децата си, Така е в развитите страни, няма такова нещо като усещане самосъзнание и т.н Има глоба и последствия а те докарват самосъзнанието
4.
Аз
17.05.2021 23:30:08
Най виновна е полицията. Ако има контрол,няма да е така. Полицаите дремят денонощно само по хранилките из България и не ги еВе нищо друго. И да е било забранено на ТИР-а да стои там,срещу 20 лв пак щеше да е там
3.
Tctc
17.05.2021 23:07:30
Според мен проблема идва от самите хора и другия фактор са инструкторите там нещо куца гледат да си сложат паричките в джоба криво лява ги пробутват кой може кой не може !
И другия още по голям е медицинското още там няюа апарат за проверка на периферното зрение дали ти работи !!
2.
Мда
17.05.2021 22:44:25
Карах курс точно 1991г. Беше 3 месеца. Не знам да е бил 1 година. А 140км/ч можеш да вдигнеш и с 90к.с. Все пак "Guns Don’t Kill People, People kill People", жалко за загиналите.
1.
Родител
17.05.2021 22:01:02
Много тъжно!!!
  Добави Коментар
Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин... „За“ и „против“ прошката след изневяра Да останеш във връзка с някого, който е изневерил, понякога може да бъде нараняващо
4-те зодии, които ще намерят нова любов Вижте кои са те  За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето 
Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа  7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях
Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа „Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си
Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация  Китайци луднаха по това място у нас Πлaнинcĸият peгиoн ce пpoмoтиpa нa ĸитaйcĸия пaзap, блaгoдapeниe нa пoпyляpнocттa нa село, свързано с кулинарно изкушение
Жена се закани да се изкъпе във ВиК Последните седмици квартал Виница във Варна често е на режим, а на хората започна да им писва „Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света Докладът обхваща 138 локации по целия свят и подрежда търговските улици според тяхната привлекателност за международни и местни търговски марки