Как край Ропотамо угасна животът на прекрасната Пламена
Репортерски екип на Флагман.бг се опита днес да се добере до действителната обстановка, в която навръх Цветница – в неделя, броени минути преди 13 часа, угасна животът на 26-годишната Пламена Г. от Шумен. Интелигентна, образована – завършила е ТУ във Варна, служителка на фирма за уеб дизайн. Но това не е всичко, което може да се каже за младата жена - влюбена в добричлията Андрей, неин връстник и също като нея страстен любител на пистовите мотори.
Двамата се запознават като студенти във Варна и от юли 2019 г. са сгодени. Стремежът към високия адреналин, характерен и за двамата, е причина Андрей да купи пистовия мотор „Априлия“. С него те идват често до любимата си дестинация Бургас и малките градчета по Южното Черноморие. Така е станало и по Цветница. В събота двойката пристига край морето за откриването на мотосезона, преспива в Приморско и около обед потегля по главния път, в посока Бургас и Северна България.
От неделя до този момент, коментарите под публикуваните статии в ТЕМАТА на Флагман.бг са стотици. Част от потребителите защитават моториста, въпреки че се е движел, по думите на очевидци, със 75-80 км/ч., при ограничение в опасната зона с отбивката за резервата „Ропотамо“ от 40 км/ч. Пламена и Андрей се спускат по правия участък, дълъг около 500 метра, ограниченията, по който започват от 60 км/ч, върху асфалтовото покритие е изписано междинно ограничение от 50 км/ч - макар и избледняло, а в следващите 200 метра до фаталния сблъсък с Реното на бургазлията Иван Хаджинешев, забраната вече е 40 км/ч.
64-годишният мъж се движи в това време с Реното си, в което на предната седалка има и жена на неговата възраст. Той пътува от Бургас към резерват „Ропотамо“, отбивката, за който е веднага след остър десен завой. Хаджинешев попада в същия участък от пътя с разрешена скорост от 40 км/ч. Трафикът е засилен в топлия пролетен ден заради празника.
Водачът на Реното дава ляв мигач, това поне показват кадри от видеозаписа, който Флагман.бг публикува вчера, въпреки че анонимни коментатори твърдят, че това трудно може да се докаже, защото всъщност бил включил на аварийни. В тази част от двулентовия път завоят наляво към резервата е позволен, от лявата страна двойната лента е прекъсната. Така шофьорът на лекия автомобил има правото да завие, след като обаче гарантира предимството на движещите се срещу него превозни средства. Така смятат масово шофьорите на автомобили - за по-голямо удобство, за да не правят обратен завой на 2 км по-нагоре. Всъщност прекъснатата линия дава възможност за идващите от Бургас да предприемат изпреварване, но не и да завият наляво към паркинга на резервата. Не е изключено и нещо друго, освен слънчевите лъчи, да е разконцентрирало шофьора на Реното, каквато информация достигна до Флагман.бг минути след инцидента - за красива руса жена с ефектна фигура, която е стояла права до спрял в близката отбивка автомобил.
Още при първоначалните обяснения Иван Хаджинешев казва, че изобщо не е видял задаващия се към него мотор. Донякъде се потвърждават неговите думи, че е бил заслепен от силното слънце.
Днес проведеният от нас експеримент показа, че това е възможно, макар че слънцето днес бе значително по-слабо, отколкото в неделя. Около 13 часа, макар и високо, то е „светело“ срещу водачите, идващи откъм Бургас.
Репортерският ни екип посети РУ-Приморско с очакване да получим подкрепа за установяване на истината, без да настояваме за нарушаване на следствената тайна. Заварихме дознателката по случая да си почива на балкона на новата сграда в центъра на морския град, заедно с нейна колежка. Младата разследваща полицайка ни отпрати с надменна жестикулация, без да каже „Добър ден“, след което отново излезе на чист въздух на балкона.
На местопроизшествието край Ропотамо няма и следа от извършения в неделя оглед. Със сигурност до този момент не е провеждан и следствен експеримент. Искахме да разберем дали се подготвят документите за назначаването на вешите лице, както и кога ще бъдат проведени тези важни процесуални действия.
ВИЖТЕ НАШЕТО ВИДЕО:
Открихме катастрофиралото Рено „Меган“ в наказателния паркинг на Община Приморско, който се намира до Противопожарната служба в Приморско. Нанесените материални щети по него показват, че сблъсъкът е бил почти на 90 % челен. Така излиза, че задаващият се отгоре моторист буквално се е забил в предницата на френската кола.
В същото време мястото на сблъсъка е в лявата за Реното лента, когато вече е предприел маневрата към отбивката. Андрей отскача на 4 метра напред от удара, а Пламена полита над колата и е с близо 13-14 метра по-нататък, пред Андрей. Телата и на двамата са върху асфалта. Момичето издъхва в линейката към УМБАЛ-Бургас от тежката черепно-мозъчна травма, която е била несъвместима с живота, казват от Отделението по съдебна медицина.
В първия ден на трагедията имаше обвинения, че притеклите се на помощ свидетели не трябвало да й свалят каската, а да изчакат идването на линейката. Подобно съображение обаче е напълно излишно, тъй като с идването на Бърза помощ, след не повече от 15 мин., е установено, че пулсът й едва се долавя, главата е с тежки контузии. Други наранявания по тялото на момичето няма.
Андрей е настанен в Ортопедичното отделение на УМБАЛ-Бургас, състоянието му е стабилно след проведена вчера операция на едната му ръка. Той е поискал единствено да му занесат каската на Пламена. Опасност за живота на младия мъж няма и след 5 дни, ако не се влоши, ще бъде изписан.
На местопроизшествието край р. Ропотамо е останала само част от регистрационната табела на колата и използвана ръкавица при огледа. Няма и следа, дори и едно цвете в памет на Пламена край живописното място, отнело последното пламъче от живота й.
упрай ли са от уплаха
А за прословутият път.... да не говорим.
Няма да споменавам,за прокобата, която грози това прокълнато от Бога място!
Бог да го прости,това невинно дете!
Бягайте далеч от село Кюприя,от мазните,алчни, прости и ограничени хора!
Гледайте си живота в ГОЛЕМИЯ ГРАД!
Ще се установи, не се хабете да спорите, има такива експерти, но от тук нататък изводите трябва да са държавните органи, които трябва да ни "съдействат", за да ни се оправи чипа, който е сбъркан. В този журналистически клип има нещо много тревожно- никой не спазва никакви ограничения, защото няма камери за скорост, нито леки автомобили, нито товарни, нито автобуси. Не само на това място, ако някой реши да спазва, винаги зад него се намират недоволни, дори започват да му святкат къси-дълги, демек-"Абе, загубеняк, овца тъпа, не виждаш ли, че няма катаджии, ко са влачиш!!!! Като не можеш да караш, ходи пеш!" Те това е то сбъркан чип!
Мотора не се е движил с повече от 60-70км Макс.
Това рено е направено от тънка ламарина отпреде точно с цел да омекотява удара ако блъсне пешеходе затова е цялото деформирано френска му работа.
Бай ганя пак експерт карал с 150 карал с 200 ако мотора се движил с по голяма скорост от 70 и двамата щяха да са аут да неговорим за над 100 с тоя челен удар покойниците щяха да са 4 но българската паплач пак само за глупости обича да спори...
мотористите нищо не ги предпазва и удар с 40 може да е фатален ...
Тая където снима с телефона и кара "джурнастката" трябва да бъде глобена незабавно от закона за рискованото и каране докато се обяснава и снима с телефона.Заради такави като нея стават катастрофите. Това нагло неспазване на закона показва какви аматьори сте си по принцип но да не ви бърка повечето влизаме да ви се смеем на глупостите които пишете...
Тоя който е снимал клипа след катастрофата е мазен олигофрен.
Пазете се и си имайте едно на ум катастрофи стават всеки ден очите на 4 и си спазвайте ограниченията.
Знам че бай ганьо му е все тая но барем един от простите да се замисли следващия път като настъпва педала че няма безсмъртни и трябва да се пазим пак е нещо.
За да бъде до такава степен смачкано Реното ,според мен мотора се е движел най малко с 120 км .
На всички ни се е случвало да погледнем в огледалото и да няма никой отзад и за секунди някой мотор да профучи покарай нас .За жалост много мотористи не зачитат правилника и се мислят за безсмъртни на пътя и после страдат невинни хора .
Единичната прекъсната лента от маркировката,най-просто казано,означава,че превозните средства и от двете посоки на движение могат да напускат своята лента (да изпреварват,завиват и т.н)
Маркировката на конкретното място указва,че движещите се в посока Приморско могат да правят въпросните действия,а в посока Бургас не могат.
Знак,който да забранява левия завой няма (или поне не съм забелязвал наличието на такъв).
В крайна сметка,забранен ли е левият завой на това място ? И коя част от знаците и маркировкта го правят такъв ?
Той не е ли вулгарен илиимате различни аршини?
А толкова години на това място през сезона се стоварват чуждестранни туристи с автобуси и никой не взема отношение по въпроса !!!
Ако е бил на 100 метра, водача на Реното е решил да пресече пътя...Но не и за 2 секунди и половина!
Жалко за младия загубен живот, младежа ще му остане травма и вина за цял живот, но риска и адреналина си имат цена ...! Зная, че някои ще ме оплюят, но представете си ако ударът беше със 40км/ч, скорост, равна на велосипедист от "Тур дьо Франс".Можеще да има охлузвания, дори и някоя счупена ръка или крак, но не и това....невъзвратимото!
Много интересно... Това в САЩ се прави когато някакво "събитие" е абсолютно фалшиво (каквито са повечето), но си мислех че инсценирането е доста по-трудно в толкова малка страна като България, та дори и просто в окръга... Но като погледнеш, щом успяха да фалшифицират измамата К-19 и тук, защо не...
Има два възможни варианта за да се стигне до него:
-водачът на лекия автомобил е видял мотора,но не е направил правилна преценка относно дистанцията и скоростта му и е решил да направи завоя (малко вероятно;при натоварен трафик лятото би било обяснимо,но неделя движението всъщност беше спокойно в района)
-водачът на автомобила не е видял мотора (при тази хипотеза роля играят слънцето,скоростта на мотора,концентрацията на водача на автомобила).
Както при повечето ПТП-та,става въпрос за комбинация от негативни фактори.
В разразилата се онлайн форумна война -про и анти-мотористи,някак се неглижира и ролята на инфраструктурата.Тази отбивка,донякъде и тези малко по-нагоре по пътя (за Перла),са абсолютна предпоставка и за бъдещи инциденти.
Ако съдя по щетите на колата, няма начин поне един от водачите да не се е движил със сериозно превишена скорост, ако не и двамата. Беше се споменало в началото и че моторът няма спирачен път. Не разбирам нищо от мотори, но все си мисля, че всяко превозно средство би трябвало да има спирачен път... И както беше казано преди, може и да съществува моторист който не лети като камикадзе и да не кара на зиг-заг между колите, но и аз не съм имала рядкото щастие да го видя.
А лаишките изказвания за каската са меко казано несериозни... 15 минути (дори да приемем че са наистина толкова) са много време когато става дума за глава и нещо толкова сериозно! Дали пък целта не е прикриването на професионалните умения на белите престилки, на които ще издигат паметник, или бързината на пристигането им...?!
Ами да закриваме тогава полиция, прокуратура и съд. И ще чакаме флагман да произнесе присъдата. Само безполезни психари ли работят в тоя сайт?
Ако съм на до дознателката ще направя следствен експеримент да докажа дали някой от вас е журналист...но е ненужен защото всички знаем отговора