Любен Дилов: Министърът на туризма не трябва да има плочки на корема, а да рекламира България
Туристическият сектор трябва да се самоуправлява, а министърът да се занимава с координация на рекламата в страната и на външните пазари, да бъде защитник за интересите на туризма и да се "бие" всеки дени за пари с правителството. Това обяви преди минути предложеният за министър на туризма в проектокабинета "Митов" Любен Дилов-син.
Ето неговото обръщение:
Към туристическия бранш...
Скъпи на сърцете ми! Понеже срещнах няколко ужасени, а и други - направо комични - реакции на възможността да стана министър на туризма, бързам да ви кажа няколко думи. Вероятността за това клони към нула, както вече сте разбрали. Но за кратките ни предизборни срещи, ограничени допълнително от анти-Covid мерките, може би не стана ясно най-главното: моята идея за това с какво трябва се занимава един министър на туризма. Ако търсите министър, който да ви управлява, то определено аз не съм вашия човек!
Секторът и гилдиите трябва максимално да се самоуправляват, а министърът да се занимава единствено с координация на рекламата в страната и на външните пазари. И най-главното - да бъде посредник между гилдиите в сектора, парламента и останалите, важни за туризма министерства. МРРБ, Културното, Транспортното, Външното и - най-вече - Финансовото министерства.
Министърът не трябва да "управлява" сектора, а да се "бие" всеки ден за пари с правителството, за законови промени с депутатите и за нови пазари с рекламата. Да насърчава и търси възможности за секторна реклама най-вече в чужбина. Да се опитва да разширява пазари. Нищо друго. Дори плочки на корема не трябва да има, както е видно от снимката. Бъдете здрави и внимавайте кой какво ви обещава!