Как киното може да се окаже най-добрата реклама за Бургас
Една от най-важните стратегии, които Бургас трябва да реализира в следващите няколко години е рекламата, която да отличи градът като уникална туристическа дестинация, предлагаща много повече от хубав плаж и море.
Това всъщност е и акцентът на сформираното наскоро общинско предприятие „Туризъм”, което от основаването си преди около година, досега е изключително активно. Но как да се изгради кампанията с поглед не само към предстоящия летен сезон, но и в дългосрочен план?
Изглежда този въпрос вече има отговор и той е логичен. Не, не става въпрос за кратки клипчета в интернет, които да показват красивите места в Бургас. Не става въпрос и публични личности да обясняват колко страхотен е Бургас, а за нещо друго...
Спонсорирането на филмови продукции
Киното е най-смилаемата от публиката форма на изкуството. То не само е лесно за разбиране, изглеждащо красиво и грабващо вниманието, но и е страхотен инструмент за оформяне на публичното мнение. Харесва ни или не маркетингът, рекламата и пропагандата са термини под една обща шапка, която е нахлюпена на главата на киното – а то, като основен артистичен инструмент за създаване на обществено мнение е изключително важно за развитието на обществото като цяло. И "пропаганда", също както "лобизъм", не са мръсни думи.
Както Флагман.БГ писа, Община Бургас ще спонсорира цели 7 филма, които ще се снимат на територията на региона. По-наблюдателните са обърнали внимание на това какъв е сюжетът на тези продукции, а именно – основно насочен към представянето на града като чудесно място не само за живеене, но за работа, за социални контакти и дори за такова, където човек да прекара старините си. Идеята е чрез киното градът да бъде показан в най-добрата си светлина, концепцията „Бургас” да се запечата в съзнанието на хилядите зрители, а така – градът постепенно да започне да става предпочитана дестинация.
Като „самоизпълняващо се пророчество” този подход има огромен потенциал. Ако приемем, че Бургас се нуждае от реклама, това означава, че нещо му „куца”, че има останали проблеми, които предстоят да се решат. Имайки нужда от реклама и представяйки градът като такъв, който вече е решил всичките си проблеми и просперира, в съзнанието на хората се запечатва кино образът му и постепено той се превръща в реалност. Планът, очевидно, е дългосрочен, а това е изключително добре, защото предполага концепция за развитие, а не спорадични и разхвърляни рекламни материали, чиято добавена стойност е почти нулева, защото публиката вече е свикнала да различава маркетинга от потребителското съдържание в социалните мрежи – най-голямото поле за изява в 21 век.
А всъщност идеята дори няма да коства много средства от хазната, въпреки че ако концепцията проработи и продължи да се развива, заложените пари за споснориране на филми ще продължат да се повишават всяка година. Към момента с 80 000 лв. Община Бургас е на практика готова да помогне в производството на 5 пълнометражни филма и 2 сериала, които да рекламират морския град безплатно – като декор, който обаче да има много по-силен ефект над публиката заради историите, които се разказват във филмите.
И е абсолютно неоспорим факт, че Бургас е прекрасна локация за заснемането на филми. Не само с географското си изложение, но и със сравнително мекия климат, който позволява снимките да се осъществяват в почти всичките 12 месеца на годината.
Идеята за филми като реклама или пропаганда съвсем не е нова, но утилизирането й в нашия град представлява огромна възможност за развитието на града и ако пророботи, добавената стойност ще е в пъти по-голяма от разходите.
Съспеншън ъф дисбилийв, дет са вика...
Филма''ПЛАЖА'' премиера 2 февруари 2000 год с холивудския актьор Леонардо ди Каприо донесе на Лео милиони $ и слава а Тайландските острови Пукет и Ко ФиФи станаха НАЙ-търсената и посещавана топ дестинация в СВЕТА носейки милиарди $ всяка година на Тайландската икономика
Ето тва се кзва БЛЕСТЯЩ ПИАР стратегически ход 1 филмче изиграно от брилянтния актьор като наркоманче-хипи и всички по веригата стават милионери
Разбира се ТАЙЛАНДските природни красоти са уникални и подобен касов хит и ПИАР НЕ може да бъдат приложени на БГтеритория а и БГ Туристически борд НЕможе да даде едни 20 -30 милиона $ хонорар на звезда от ранга на Лео ди Каприо за да се ''напуши'' и надърпа на дискотека Какао на Слънчака или на Зангадор на Приморско и после да чакаме тълпи шведски германски и английски чешки турист да прииждат на тъпли харчейки по 2000 Е за почивка и екстри
Филмът е уникален, защото е и страхотна реклама за туризма в региона
Ако имаше държавна политика, можеше да се отдели $100 мил. за да се направи някакъв касов анимационен филм, който в историята си да е свързан с нашата история и география. Вижда се, че при правилно планиране приходите са 5 пъти повече от разходите, т.е. даже ще донесе пари на държавата ни. Министъра на културата нещо да каже? Обаче ние ще направим грандоманска зала Арена в Бургас за 100 мил.лв, но ще дадем 80 хил.лв за кино? А за последните 10 години чрез пари от ЕС са направени арени и стадиони за над 2 млрд лв, даже и в села и паланки където най-младите жители са над 65 години...