Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Спомени от соца: „Чайката“ беше съветският „Ролс-Ройс“

Ключови думи: Ролс Ройс, чайка, новини, Флагман, Бургас

Едно време за „Лада“ се чакаше с години, а притежанието ѝ вдъхваше на собствениците ѝ самочувствие и лека надменност. Социалният статус на хората до голяма степен се определяше от наличието или липсата на автомобил, пише вестник Ретро.

Според отчети на ДСО „Мототехника“ – държавната компания, която по това време държи монопола върху търговията с коли, в края на 80-те години на миналия век са се продавали по 40-50 хиляди нови автомобила годишно. В това числото влизат 20-30 хиляди лади, около 15 хиляди москвича и по 5000-6000 вартбурга, шкоди и трабанти.
В края на развития социализъм една „Лада“ струва 8500-10 000 лв. в зависимост от модификацията. При това първоначално се правеше вноска от 1500 лв., срещу която се получаваше номер. Парите стояха на безлихвена сметка, а хората чакаха с години „да им излезе номерът“. Традицията повеляваше, когато се роди дете, да му се прави вноска за кола. Чакаше се и за шофьорски курс, чиято цена беше от 190 до 220 лева – колкото и масовата работна заплата.

Жигулата бе един от най-разпространените леки автомобили в СССР и Източния блок и един от символите на съветското и руското автомобилно производство. Беше много популярна в България, а върхът на удоволствието бе да пориш с нея с мощните 90 км/ч по 50 километра магистрала.

Москвичът се славеше като най-здравия автомобил за времето си, с много ламарина. Следователно гордостта на Московския автомобилен завод набираше трудно, много дами, а и не само, не се справяха лесно с тежкия волан, за маневреност изобщо не можеше да става и дума.

Запорожецът – моторът отзад, а багажникът със символичен обем – отпред. Отоплението на салона става с бензинова печка, която харчи около 850 милилитра бензин на час.

Съревнованието на източногерманците със западните им роднини ражда двутактовия двигател и странното купе от дуропласт. Основното преимущество на трабанта е, че по онова време всеки горд притежател на този автомобил може да го разглоби и сглоби собственоръчно. Двигателят е прост, а колата лека. Основен недостатък е гъстият черен дим, който оставя след себе си, резултат от изгарянето на бензин и масло в двигателя.

Чехите от самото начало на производството на автомобили проявяват тънък усет за дизайн и иновации. Най-популярните модели шкода в България по онова време са „Октавия“, 1000 МВ, а впоследствие и 120.

А кои бяха луксозните лимузини на социализма? Чайката беше съветският ролс-ройс. Основно возило на политическия елит по това време. Освен с впечатляващите си габарити и оригинално техническо изпълнение чайката впечатлява с вътрешен дизайн, достоен и за най-претенциозните клиенти.

Волгата е замислена в американски стил, като сред моторите има и осемцилиндров V-образен със 195 конски сили и автоматична трансмисия. При социализма в България колата се използваше масово от ръководителите на държавни учреждения и партийните лидери от средното ниво.

4
Коментара по темата
4.
спомени от Соца
23.05.2021 16:59:37
когато всички селяндури искаха да живечт в града и драпаха като измекяри за жителство и живееха в мазета само и само да са граждани . що ягнета и дамаджани с вино и ракия са дадени ,я за жителство ,я за гарсонерка ,тъпа селяндурщина
и ето вече трето поколение са си същите селяндури в града
може да са напуснали селото ,ама селото няма да ги напусне никога
селения ко да прайш
3.
Коментар
18.04.2021 20:07:10
Поредната тъпа статия от Флагман . Волгата не е замислена в американски стил, а е нагло копирана от Packard Patrician .
2.
ба си кофтия соц
18.04.2021 20:01:46
40 - 50 хиляди нови коли на година се купували тука


а ,сега

само ,, нов внос ,, на по 160 хил км
ми ,те не са разработени още ,бе

ще ви трябват 2 - 3 хиляди лева още да може да ги карате
1.
хептен зле
18.04.2021 18:00:21
Гледам четете разни интересни неща за колите от соца, ама изобщо не чувате петела, щом сте написали в съседната статия, че за такава Чайка и 300лв за скрап нямали да дадат. Първо вижте колко тежи Чайката, после сметнете по цената на желязото и ще видите колко сте далеч от сумата за скраб. След това проверете колко би струвала една такава кола в добро или в отлично състояние и ако случайно е возила Людмила Живкова колко би струвала. Всеки може да преписва от нета, но малко могат да мислят и да правят реални и качествени анализи. А вие с вашите "разбирачи" пък сте хептен зле
  Добави Коментар
Тъжна вест във футбола Почина национал на Габон Направи обръщение към българското общество Рамазанов иска да носи още спортна слава на България, той е един от тримата ни настоящи олимпийски шампиони
Сръбският парламент избра ново правителство Депутатите взеха решение да гласуват поименно Сподели, че никога няма да... Лилиън е порн* модел
Лекар е обвинен за смъртта на 15 пациенти В Берлин Нафтата подписа с... Диагонал от чужбина се присъединява към "Нефтохимик"
Пускат нападателя на Дебора под парична гаранция Пловдивският районен съд промени постоянната мярка за неотклонение на подсъдимия Невероятен скандал в България В борбата
86-годишен крие боен пистолет и граната Мъжът нахлу в офис и се закани на персонала с убийство "Бомба" в имението с розите Ергените хванаха бас, който не изглежда от най-джентълменските
Направи разтърсващо признание Бил е жертва на тормоз като дете Британският върховен съд най-после разумно: Трансджендър жените да не се третират като жени Петимата съдии по делото взеха единодушно решение