Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

1037 шофьори, хванати да "хвърчат" по улиците на Бургас

В 9 от случаите водачите са били с над 50 км/ч. от максималната разрешена скорост
Ключови думи: шофьор, висока скорост, велосипедист, пешеходци, кат, флагман

1037 шофьори, които влязоха в статистиката на КАТ-Бургас за последната седмица. Това показват данните на служителите от сектор „Пътна полиция” при ОДМВР-Бургас по време на специализирана полицейска операция по безопасност на движението, включваща няколко направления : спазване на изискванията за скоростен режим, съблюдаване на пътната маркировка от велосипедисти и пешеходци и отнемане предимството на пешеходци, пресичащи по пешеходни пътеки.

Това е рекорден брой, хванати джигити в рамките на седем дни. В 9 от случаите водачите са хвърчали с над 50 км/ч. от максималната разрешена скорост. Те ще бъдат санкционирани с парична глоба, следваща законовите указания за надвишената скорост,  и ще останат без шофьорски книжки.

По улиците на града зад волана са спипани двама неправоспособните водачи. 11 са бъзаците, които са поминали червен светофар и също ще отнесат парично наказание.

12 велосипедисти пък ще отнесат глоба в размер на 30 лв., като две са основните нарушения, извършвани от тях : управление на велосипед без оборудване и преминаване през зони за пешеходци без избутване на велосипеда / най-вече ул. Александровска” и ул. „Богориди”/.

В листите с глобени попадат и 26 пешеходци, които са  санкционирани за непреминаване на указаните за целта места.

24
Коментара по темата
24.
ДунавМост
11.04.2021 12:17:55
Всеки един от следващите съвети е с една единствена цел. Тя е да съумеете да шофирате безпроблемно, като по този начин удоволствието от времето зад волана ще бъде още по-голямо.

Автомобилът е средство за предвижване, което е едновременно удобство и отговорност.

Гумите – проверявайте налягането във всяка гума, особено, когато ви предстои шофиране на дълго разстояние. От това зависи качеството на управление на автомобила и количеството гориво, което ще изразходите.


Меките гуми нямат добре сцепление с пътната настилка, което води и до по-лошо управление и контрол на колата. Малко по-меките гуми могат да бъдат от полза единствено през зимата, когато настилките на пътя са често покрити със сняг или заскрежени.

Обърнете внимание на качеството и състоянието на всяка важна част от конструкцията на автомобила. Това важи с пълна сила в случаите, когато купувате кола от друг собственик, тоест – кола втора употреба. Перфектна проверка на състоянието на частите можете да направите при избран от вас автомобилен сервиз.


Така ще сте достатъчно спокойни на пътя, а и може да спестите пари от наложителен ремонт след това.

Документите – едва ли има нужда да говорим колко е важно да имате вашите лични документи и талона на автомобила в себе си, когато шофирате.


Същото важи и за задължителната застраховка Гражданска отговорност, документ за годишен технически преглед, както и други допълнителни документи, като пълномощно за управление, ако автомобилът не е на ваше име и се налага да пътувате в страна, която не е член на Европейски съюз.

Охладителната течност и маслото на колата трябва да бъдат на нужното количествено ниво. Проверете и това в деня, преди да тръгнете на път. Така ще имате време за реакция, ако има нужда от доливане или цялостна смяна на тези крайно важни течности в системата на автомобила.

Избирайте внимателно бензиностанциите, от които зареждате гориво. Подберете такава, за която знаете, че горивото е на достатъчно високо качество. Така ще се радвате на оптимално шофиране и ще опазите двигателя на автомобила си.

Повишено внимание при изнервящи ситуации на пътя. Независимо колко тежък е бил деня ви, бъдете винаги нащрек и не откликвайте на агресията на други шофьори.

неписани закони безопасно шофиране

В случай, че сте в ситуация, при която друг автомобил се опита да ви „засече“ се съобразете с това по внимателен начин, за да не се предизвика още по-сериозна ситуация.

В случай, че вие създадете по невнимание подобна ситуация, направете нужния жест, като се извините с махане на ръка или пускането на аварийни светлини.

По този начин няма да се стигне до по-изнервяща ситуация, тъй като на пътя няма място за такива.

Пешеходците са сред едни от сериозните „предизвикателства“ на пътя, особено когато се движите в голям град.

Опитвайте винаги да им давате предимство не само на пешеходни пътеки.

Всичко това трябва да става по начин, по който не застрашавате останалите участници в движението на пътя.
В случай, че автомобил има нужда да се включи в натоварено движение от път без предимство, осигурете му такова, тъй като едва ли ще ви забави с повече от няколко секунди. Утре вие може би ще бъдете на неговото място.

Скоростта. Да, тя е удоволствие, но решили ли сте да шофирате с висока скорост го правете на места, където разполагате с много добра видимост над пътя и районите около него. Имайте предвид и останалите коли пред и зад вас, тъй като те едва ли са наясно с намеренията ви да се движите по-бързо.

Използвайте качествени консумативи. Такива са чистачките, които ще ви се отблагодарят многократно и ще бъдат във ваша полза достатъчно дълго време, за да не съжалявате за похарчените за тях пари.

Подбирайте внимателно автомобилните сервизи, към които сте се насочили за ремонта на колата си.Най-доброто решение е да се доверите на сервиз, за който имате достатъчно добри препоръки от приятели и познати.

Светлините са задължение, докато шофираме, дори и през деня.Това е задължително на територията на България. Така няма да се наложи и да бъдете глобявани.

Внимавайте и опитвайте да предвиждате реакциите на останалите коли на пътя. Ако колата пред вас показва известни колебания в движението с повишено внимание намалете скоростта, за да се уверите, че имате достатъчно разстояние между двете возила.

Колкото и бързо да шофирате в града, едва ли ще спестите повече от 10 минути. Ето защо не го правете. Така ще спестите допълнително количество нерви, а и глоба за превишена скорост.

Такъв тип шофиране води и до по-висок разход на гориво. А това не е нужно на никого, нали?

Предпазният колан е задължителен, ако нямате причина да не го използвате. Това е уред, който може да ви спаси от сериозни наранявания в случай на сблъсък или просто рязко спиране.

Едва ли има смисъл да напомняме за шофирането след употреба на алкохол.

Опитайте да не се изнервяте излишно на пътя, Нервите едва ли ще ви помогнат, а и ще направят шофирането доста неприятно за вас и вашите спътници.
23.
светест
11.04.2021 11:59:11
Голям процент от катастрофите в България са причинени именно от прекомерната употреба на алкохол. Някои компании произвеждащи алкохол дори стартират социални кампании, за да намалят този процент.
Известна българска фирма, започна кампания под наименованието „Алкохолът е ЛОШ шофьор”, чрез която се цели не само да се промени манталитета на българина, но и на начина му на мислене. Компанията стартира производството на безалкохолна бира, която има същия неустоим вкус като на тази със съдържание на алкохол.
Нека Ви представим накратко сега и какво е въздействието на алкохола върху шофирането ни: Нереална преценка на дистанцията и скоростта; Замъглено зрение, което затруднява спазването на пътните знаци Забавена реакция, при промяна на светофарните сигнали; Надценяване на способностите, неспазване на ограниченията, както и трудно забелязване на пешеходци и велосипедисти.
Навярно сте чули за мотото на различни компании гласящо: „Вие пиете, ние караме“ или „Drink and drive“. Идеята на тези компании е доста интересна и набира все по-голяма популярност. Използвайки услугите им, от една страна за автомобила Ви ще се погрижи опитен шофьор, а от друга страна Вие ще достигнете сигурно до желаната си точка.
Не бъдете безотговорни, помислете за себе си и близките си. В случай че сте употребили алкохол никога не се качвайте зад волана.
22.
джигит
11.04.2021 10:26:13
Историческо прозвище, особено популярно в Кавказ. Думата е от тюркски произход] и може да се преведе като младеж, юнак, герой. В средноазиатските владения на царска Русия така са били наричани местните жители, които помагали на руските войски най-вече като разузнавачи и като водачи в слабо познатите местности. Неофициално названието джигит се използвало и като ниско военно звание в някои кавказки и туркестански военни части. В България, думата се използва още за самонадеяни шофьори със спорни умения, които застрашават останалите участници в движението по пътищата. Знам го тоя, голям джигит е!Широко наложеното определението за джигит в нашата страна е:
„Самонадеян шофьор, който тенденциозно кара с превишена скорост и създава опасност за останалите водачи.“
Но какво всъщност означава думата „джигит“:
„Това е историческо прозвище, особено популярно в Кавказ. Думата е от тюркски произход и може да се преведе като младеж, юнак, герой. В средноазиатските владения на царска Русия те са били представители на местните жители, които са помогнали на руските войски. Неофициално наименование джигит отговаря и като ниско военно звание в някои кавказки и туркестански военни части.
Първи март е обявен за ден на Джигита, отбелязва се в Чечения и Ингушетия, това е традиционен мъжки празник в двете републики. На този ден всички мъже в Чечения и Ингушетия празнуват.
„Нашите предци влагат много смисъл в тази дума: джигит е истински човек, патриот на родината си. И в същото време той трябва да бъде защитник на семейството си, на своите хора ”, това определени е дадено от Садо Месербиев, председател на Патриотичния клуб Рамзан, по повод празника. Месербиев добавя: „Всяко планинско семейство си е поставило за цел да отгледа истински джигит от сина.“
Джигити в Централна Азия и Кавказ, са наричани младите мъже, ездачи, отличаващи се с изкуството да управляват кон и да притежават оръжие, смелост и издръжливост.
21.
MiB
11.04.2021 10:19:37
Като видя някой да говори по телефона, да се върти като шугав пред зебрата, докато аз съм спрял с цялото семейство и хвърлям боб ще тръгне или не, ми иде, да сляза и да му налея малко акъл.
20.
ройтерс
11.04.2021 10:12:59
България е в Топ 5 на страните в Европейския съюз с най-лоши пътища. Това става ясно от последния доклад на Европейската комисия за транспортната инфраструктура на 28-те членки на ЕС. Преди нас на първо място е Румъния, следвана от Малта и Латвия, а на пето място е Полша.
Любопитното при държавите с най-добри магистрали и пътища е, че Германия, смятана за водеща в Европа, е едва на 8-а позиция.
На първите места са Холандия, Франция, Австрия, Португалия, Дания, Финландия и Люксембург. Италия, която е смятана за лидер по добри шосета, изпада на 18-а позиция. Като цяло рейтингът на България, в който се наблюдават още жп, авио, пристанищен и воден транспорт, е оценен като "сравнително нисък" за всички видове превози. Все пак обаче ЕК дава надежда с прогнозата за очаквана "слаба позитивна тенденция" за автомобилната, пристанищната и летищната инфраструктура,
Прогнозата е на базата на отблъскването от дъното, където е била България в периода 2014 - 2016 г. Показателно обаче е, че очевидно тежкото състояние на Българските държавни железници и постоянните дотации от държавата за пътническите жп превози не позволяват на евроекспертите особен оптимизъм по отношение на този вид транспорт. Все пак по качество на жп инфраструктурата страната ни изпреварва съседните държави Румъния и Гърция, както и Словения и Хърватия.
19.
Велосипедист
11.04.2021 10:07:33
Плащам глоба когато глобят пешеходец движещ се по велоалея!
18.
Металист
11.04.2021 10:03:59
Забранено е да шофирам под въздействието на алкохол. Ако все пак шофирам с над 0,5 промила в кръвта, то първоначално шофьорската ми книжка ще ми бъде отнета временно, докато бъде решен въпросът с отговорността ми (издадено наказателно постановление или решение на съд, ако обжалвам постановлението). Това ще бъде за не повече от 18 месеца, като автомобилът ми ще бъде спрян от движение за срок до един месец.
Ако концентрацията на алкохол в кръвта ми е от 0,5 до 0,8 промила, то допълнително мога да бъда наказан с лишаване от право да управлявам моторно превозно средство (МПС) за срок от 6 месеца и с глоба от 500 лв. Ако установеното количество е над 0,8 до 1,2 промила, глобата е 1000 лева, а ще загубя книжката си за 12 месеца. При повторно нарушение от същия тип срокът е от една до три години и глоба от 1000 до 2000 лв. Ако откажа да бъда проверен с дрегер или не отида на предписаното медицинско изследване, то ще бъда наказан с лишаване от право на управление за срок от 2 години и глоба 2000 лв.
17.
Пържо
11.04.2021 09:55:46
С навлизането на съвременни, модерни технологии, изключително мощни западни автомобили, се предполага, че и пътнотранспортните произшествия значително ще се увеличат.За съжаление все повече и повече стават хората, намиращи смъртта си по пътищата. Най-често хора, проявяващи безотговорност, употребяват алкохол и се качват с чисто съзнание в автомобилите си, като често возят и други пътници. По този начин излагат на огромен риск няколко живота.
Как можем да намалим тези нещастия?Страшно много се изговори по тази тема по телевизии, вестници и радия, но като че ли шофьорите не се трогват и продължават да карат безотговорно!За жалост, всичко е въпрос на съзнание, което липсва в повечето случаи.
Много неприятно бях изненадан от тежката катастрофа, предизвикана от световния шампион по фигурно пързаляне Максим Ставийски. Същият Ставийски , който участва в кампанията на МВР”Ако си пил, слез, искам да стигна жив”.Той отне живота на един младеж и рани тежко 18 годишно момиче!Жалко, че сред демоните на пътя се нареди и шампиона Стовийски. Но още по жалко е, че отне два невинни живота, неподозиращи своя тъй близък и незаслужен край. Какво ли още трябва да се случи, че в тази държава да се вземат мерки срещу шофиращите в нетрезво състояние…
16.
Пържо
11.04.2021 09:52:45
Няма как да постигнем различни резултати, ако всяка година прилагаме едни и същи мерки. Моделът „контрол-акции-контрол-акции-вдигане на глобите“ се изчерпва. Той дава някакъв резултат, но вече осма-девета година не можем да намалим жертвите под 600. Просто трябва да сменим подхода. Трябва да променим средата. Тя е съставена не само от пътищата и инфраструктурата, но и от законодателството, обучението на шофьорите, образованието, ресурсите, културния детерминизъм. Всичко това може да го промени държавата
Швеция, която се слави, като държавата с най-голяма безопасност на пътя. Там хората признават, че 40% от водачите карат с превишена скорост, но вместо да се поставят камери на места, на които да се събират глоби, те биват локализирани там, където скоростните ограничения наистина спасяват животи.
„Административната среда у нас е силно корупционна. Това не е мое заключение, но аз го споделям. Европейската комисия смята средата в България за силно корупционна. Когато създаваш все повече административни процедури, все повече гишета, ти увеличаваш корупцията. Авторите на тези законопроекти будят доста тревога във всички нас, защото не е ясно чии интерес обслужват“.
15.
Работник
11.04.2021 09:48:57
Страшната статистика е подобна всяка година. Страната ни е много далече от изпълнението на собствената си цел за намаляване броя на загиналите на пътя, заложена в стратегия от 2011 г. – с 50% до 2020 г., както и от целите, поставени пред всички страни в ЕС. По-лошото е, че правителствените декларации за водене на политика за намаляване на травматизма са хубави пожелания, останали в събиращи прах листа хартия, не намерили практическо измерение. Този извод налага Докладът за състоянието на безопасността на движението по пътищата в България за 2019 г., приет от Министерския съвет през декември 2019 г. Съставен е от относително новата Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, създадена с постановление на правителството от 1 февруари 2019 г.
14.
Пържоли
11.04.2021 09:45:38
Всеки има близки и приятели пострадали при автомобилни катастрофи.

Всяко българско семейство е в ОПАСНОСТ във всеки момент по българските пътища и улици, било като водачи, пътници или пешеходци.

Това положение е нетърпимо.

Не можем да разчитаме само на съвестта на хората , защото понякога те просто нямат такава .



Да се обединим в името на тази кауза и да спрем това безумие . ДЪЛЖИМ ГО на жертвите загинали от автомобилни катастрофи .


Нужна е промяна за да спрем тази безсмислена война . Тази промяна трябва да я поискаме НИЕ честните българи .

Важно е автомобилът да е технически изравен , със платени застраховка данък и винетка , но как се следи за годността на самите водачи ? 10 години без лекарски преглед за шофьорите от най-масовата категория В е прекалено дълъг период . Нужна е превенция и наистина строг контрол . Контролът трябва да е наистина много сериозен върху човекът, който стои зад волана . Защото именно човек управлява автомобилът , а не платената застраховка или техническата изправност .
13.
Работник
11.04.2021 09:32:56
Пътни инциденти ще има винаги. Понякога заради лошите закони или калпавата инфраструктура. Друг път просто заради технически проблем, миг невнимание или неблагоприятно стечение на обстоятелства. Но в изброените случаи причините са други: престъпна безотговорност, нереалистична самооценка, незачитане и агресия към околните, липса на възпитание, ниска култура и най-обикновена глупост. С други думи, става дума за манталитет, чиято промяна е много трудна, а понякога - дори невъзможна. Като при природно бедствие.

Делът на тази „порода“ шофьри може и да е малък, но причинените от тях щети са големи. Защото тези хора застрашават не само себе си, а и всички други на пътя. Впрочем, щетите от този манталитет могат да се забележат не само в статистиките на КАТ, но и в много други области на живота в България. Той се просмуква дори в управлението на държавата, от която очакваме да реши всички проблеми. Включително да се справи с „войната по пътищата“. И така кръгът се затваря.
12.
Работник
11.04.2021 09:30:22
Че има нужда от мерки, има

Разбира се, има страшно много неща, които държавата може и трябва да направи, за да ограничи „войната по пътищата“. Със сигурност са нужни още по-целенасочени и комплексни нормативни промени. Макар че вече никой не е в състояние да проследи и запомни непрекъснатите промени - само от началото на тази година законът е променян пет пъти, при шест пъти през миналата година.

Страшно много трябва да се направи и за пътната инфраструктура. Като продължението на магистрала „Хемус“ например. Но както често се вижда, и на магистралите има достатъчно много ужасяващи катастрофи. А и статистиката е доказала, че навсякъде по новопостроените и ремонтирани пътни участъци броят на нарушенията и инцидентите веднага нараства.

Разбира се, може и санкциите да станат още по-строги. Но глобите вече бяха повишени двойно, а кой знае каква разлика не настъпи. Може и трябва да се повиши и контролът по пътищата. Но няма как на всеки километър да се монтират камери и полицейски патрули. А и предупредени от колегиалното присветване с фаровете, всички минават бавно и тържествено покрай полицаите, след което „коридата“ отново започва с бясна скорост.
11.
Георги
11.04.2021 09:21:22
Законът за движението по пътищата забранява на водачите на пътни превозни средства (ППС) да управляват ППС с концентрация на алкохол в кръста над 0,5 на хиляда и/или след употреба на наркотични вещества или техни аналози. “Водач” е лице, което управлява ППС или води организирана група пешеходци. Водач е също лице, което води или кара впрегатни, товарни или ездитни животни или стада по пътищата. Законът за движението по пътищата дава и легална дефиниция на понятието “ППС”. “Пътно превозно средство” е съоръжение, придвижвано по пътя на колела и използвано за превозване на хора и/или товари. Към пътните превозни средства се приравняват трамваите, тракторите и самоходните машини, когато се придвижват по пътищата”.

Казано по – просто, независимо дали управляваме автомобил, мотоциклет, велосипед, популярните тази година електрически скутери (тротинетки), скейтборд, ховърборд и др., законът ни възприема като водач на ППС, поради което върху нас тежи забраната да не го управляваме в нетрезво състояние. Впрочем, терминът “нетрезво” състояние ще използваме в настоящото изложение като събирателен термин за шофиране под въздействието на алкохол и/или наркотици и техни аналози.
10.
MiB
11.04.2021 09:19:42
На кого пречи дядото с въдицата? Не бутал... Има едни хора- всичко им пречи.
9.
Георги
11.04.2021 09:16:17
С развитието на технологиите те поевтиняват. Оборудването става все по-достъпно, а камерите и софтуерът към тях се усъвършенстват постоянно. Влизането в сила на Общия регламент за защита на личните данни (GDPR) на 25 май 2018 г. изведе на дневен ред пред обществото темата за важността на личните данни и тяхната стойност. А в много от случаите видеонаблюдението, извършвано около нас, се извършва в нарушение на Закона за защита на личните данни, където e транспониран GDPR. Видеозаписите от средства за наблюдение съдържат лични данни, защото чрез тях можете да бъдете физически идентифицирани по безспорен начин. Това на практика е действие по обработване на лични данни, което попада под контрола на Комисията за защита на личните данни (КЗЛД), но този контрол е последващ.
8.
Дон
11.04.2021 09:11:31
По-наблюдателните сигурно са забелязали, че от лятото по уличните стълбове в столицата наред с пътните знаци е добавена и нова табела, а някои от тях сигурно и са прочели дребния шрифт, с който е указано, че съответният булевард е с 24-часово видеонаблюдение, което се администрира от Столичната община. Държавата и общините изграждат все повече системи за видеонаблюдение, за да могат да контролират нещата, които се случват в тях, да управляват по-добре уличния трафик и да решават проблеми, свързани с престъпността. Но видеокамерите увеличават присъствието си на други всевъзможни места – от банковите и административните офиси до кварталните магазинчета, и дори жилищните кооперации.
7.
Ами Баба
11.04.2021 08:47:40
Че трябва да има контрол, трябва, че има много нерваци по пътищата, има, ама я нека да кажат тези от КАТ-статистиката кои са местата, на които са констатирани тези бройки нарушители. Обичайните места, където се дебне с триногите, освен в града, са тези с безумните знаци по пътищата, безумните ограничения преди всяка черен път, който излиза на главния. Тези места са "касичките", хем шофьорът няма възможност да намали, хем КАТ отчитат бройки. Нагледен пример е пътят до Поморие. Безумие след безумие. Ама никой и не го спазва. Докато не се монтират стационарни камери на съществените места, докато не се прецизират знаците, ще има такива кухи бройки. Всяка седмица са едни същи, плюс-минус 100 нарушителя. Отчет-даден, отчет-приет.
Пък за това, че градът е пълен с "повредени" автомобили, спрели на аварийни, за да си купим домати, а покрай тях си минаааават фирмени коли на полицията без да им прави впечатление, никой не казва. Отчитат си кухите бройки, докладват си таргет и толкоз. За това ги псуват и майтапят, никой не ги взема на сериозно тези с униформите, разхождащите се, за да им мине смяната. Докато не им се смени начина на мислене и работа, няма да могат да въведат ред по пътищата. Остават само със статистики, никаква полза
6.
KAT
11.04.2021 07:48:29
Дрогиран шофьор : Стоян Тузлуков - учител по физичето в СОУ " Кирил и Методий" - Бургас. Кат да вземат отношение.
5.
Obshtinar
11.04.2021 00:01:55
Аз вчера пратих на двама катаджии и ме пуснаха за 40 лв .Нямам книжка и карам нека да ме спрат
4.
Сарая
10.04.2021 23:05:24
А колко полицай дилари са хванати ?!?
3.
Кьосев
10.04.2021 22:51:44
За велосипедите по Александров ска и Богориди... - да се глобяват всички...
2.
доколин
10.04.2021 22:47:46
Да сложят един радар на Иван Вазов, от Гарата до към входа на Гладстон, че и по-нататък - ще напълнят касата
1.
Смешници!
10.04.2021 22:40:34
Пускайте WAZE-а!! На службашите им е наредено да носят колкото се може повече пари в бюджета!! На никой не му дреме за пътната безопасност! Това с глобите ще става все по-зле за сметка на все по-ниските заплати!
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта