Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Собствениците на товари може да загубят повече от спедиторите в суецката криза

Ключови думи: суецки канал, evergreen, ever given, криза, отзвук

Рискът за спедиторските компании няма да е толкова значителен, колкото ще бъдат търговските загуби за самите собственици на товари. Тази прогноза направи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria адвокат Владимир Владимиров, специалист по морско право и член на Българската морска камара.

Той информира, че осем са българските компании, които са имали товар на Ever Given, като основната част от товарите за България са от Китай и Сингапур - една част от тях са свързани с доставка на електронно оборудване, а друга с доставка на суровини и метали.

"Ако контейнеровозът реши да обяви обща авария, това означава, че в застраховките ще трябва да участват и собствениците на товари, което ще засегне някои български компании, които имат товари на борда на кораба", посочи Владимиров.

От думите му стана ясно, че превозите са организирани от спедиторски компании, но собствеността на товарите е на различни компании, като една част от тях са свързани с леката промишленост, предава investor.bg.

Специалистът по морско право обясни, че предстоящите искове и правни последици след Суецката криза биха могли да се разделят в няколко групи.

„Първата засяга щетите по самия кораб и товар. Втората група искове са свързани с администрацията на Суецкия канал с това как да покрие загубите от затварянето му и от евентуалното административно нарушение, извършено от кораба. Третата група причини са товарите на корабите, които бяха принудени да чакат. Последната група искове са свързани със забавянето на товарите и непреките търговски загуби“, поясни Владимиров.

Той смята, че загубите на суецката администрация ще надхвърлят 1,5 млрд. щатски долара.

„Трябва да се добави и възможността за голяма глоба върху собственика на кораба, като в момента все още се води разследване. Допуска се, че причините за засядането на кораба все още се изясняват, но при всички случаи засядането е нанесло щети заради драгирането на канала", отбеляза специалистът по морско право.

По думите на адвокат Владимиров забавяне и оскъпяване на доставките са два от резултатите след затварянето на Суецкия канал. „Цената на доставките ще се увеличи неизбежно. Тази част от рисковете няма да бъдат покрити от застраховките. Загубите, свързани с конкретните превози, които са пострадали от задръстването, ще трябва да бъда компенсирани", коментира още той.

Коя страна ще търси компенсации заради блокирането на морския съд? Кои компании ще ограничат приемането на доставки и как това ще се отрази на производството? Какви искове ще бъдат предявени към застрахователя на Ever Given?

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Ботоксът на д-р Гудз внесен нелегално от Турция, съхранявала го в дома си Властелинът на отровата няма медицинско образование, а само сертификати Китай отвърна на удара и Тръмп е в деликатна ситуация Експерти предупреждават, че от търговската война ще пострадат потребителите в САЩ, тъй като митата ще предизвикат повишаване на инфлацията
Трагедия в образователен център, 10 шведи убити Има и ранени, стрелецът е ликвидиран Коцето и Кобилкина с пикантен разговор (18+) Те размениха фрази
Много е чаровна Джорджи обра точките във Фейсбук Феновете на банани трябва да знаят, че... Една от най-честите грешки при съхранение на банани е поставянето им в купа с други плодове 
Путин подписа любопитен указ Руската федерация ще организира... Земетресение до България Природното бедствие стана в Република Северна Македония
Млади мъже занесоха ковчег на... Спортната организация Далас Маверикс Много е ексцентричен Енцо Фернандес с интересно хрумване
Тази котка гази наред в... Сибирският тигър започна да напада често дори... мечки Чудовищен проблем за България Славната родна борба, захранвана мощно от селата, сякаш е туширана