Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg
Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!
Ася Пеева: Поморие и областта заслужават да имат активно присъствие в парламента
Кандидат-депутатът от коалиция ГЕРБ-СДС Ася Пеева има един успешен мандат зад гърба си. Днес с гордост може да каже, че е изпълнила всичко, което е обещала преди четири години
Ася Пеева е магистър по „Начална училищна педагогика“ с две следдипломни специализации: „Предизвикателства за иновационна педагогическа дейност“ и „Информационни и комуникационни технологии в училище“. Има 30-годишен стаж в образователната система. Съветник е в Общински съвет – Поморие от 2011 до 2017 година, председател на „Комисията по Образование, култура, вероизповедания и социални дейности“ и част от „Консултативния съвет по икономически растеж и развитие към Община Поморие“. Като народен представител от 2017 година е член на „Комисията по Образованието и науката“, „Комисията по Култура и медии“ и „Комисията по взаимодействие с НПО и жалби на гражданите“. Работи активно за промени в сферата на образованието, по-добри условия за работа на лозари, винари и земеделци, отпускане на повече средства в подкрепа на уязвими групи, деца, младежи и млади семейства.
- Г-жо Пеева, явявате се като кандидат за народен представител от листата на ГЕРБ – СДС за втори път. Защо смятате, че успяхте да влезете в парламента през 2017 година и каква е нагласата Ви за предстоящите избори?
- Родена съм в Поморие, тук съм живяла и почти 30 години съм работила като учител. Жителите на региона познават работата ми. Много от децата, на които някога съм преподавала, днес вече са успешни личности и прекрасни родители. Искам да кажа, че много хора ме познават и в личен, и в професионален план. Смятам, че във времето съм доказала на всички тях, че могат да ми имат доверие. В 44-то Народно събрание ме изпратиха преди всичко гласовете на моите съграждани, хората от община Поморие.
Нагласата ми за предстоящите избори е положителна. Работила съм съвестно и отговорно и имам очи отново да помоля за подкрепа. Не обичам да съм голословна и още в началото на кампанията представих кратък отчет на свършеното през изминалите 4 години (ВИЖТЕ ОТЧЕТА ТУК). Напълно съм наясно, че имам още много задачи и вярвам, че ще успея да ги изведа до край. Ще лобирам за още добри промени за хората от областта.(ВИЖТЕ ЛИЧНИТЕ АНГАЖИМЕНТИ НА АСЯ ПЕЕВА ТУК)
- Образованието ли е основната сфера, в която ще продължите да работите, и в каква посока ще поеме трудовата Ви кариера, ако не бъдете сред избраните на 4 април 2021 г.?
- Посоката винаги е една – Работа, работа, работа. Не съм в листите, защото си търся по-добра позиция, а защото смятам, че с опита си мога да бъдат полезна. Както в образователната система, така и по-късно в политиката, винаги съм се старала да навляза в детайлите на това, с което се занимавам, започвайки от по-ниско стъпало. Това ми даде възможност да се уча от по-опитните от мен хора, да се развивам, а впоследствие и да ръководя. Образованието на децата ни днес е инвестиция в бъдещето ни утре. Да, това е сред основните ми задачи – постигане на още положителни промени. Организирала и провела съм много срещи с учители и родители, за да може заедно да набележим най-важните стъпки към по-пълноценно обучение от детската градина до висшето учебно заведение. До сега акцентът беше върху училищното, а сега бих искала да се концентрирам върху предучилищното и висшето образование. Изграждане на спортна зала и спортна инфраструктура в малките населени места: спортни площадки, детски площадки, фитнес уреди на открито. Физкултурен салон във всяко училище. Имаме идея да превърнем сградите с отпаднала необходимост по малките населени места в средища за деца, занимания по интереси с участието и помощта на пенсионери. Така малките ще се учат и ще бъдат ангажирани, а възрастните ще се чувстват полезни. Статистиката показва, че в регионите, където децата се отглеждат от повече от едно поколение възрастни, имат по-висока успеваемост на външните оценявания и по-малко отпадане от училище.