Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

104 млн. лв. за жп връзка от гара „Владимир Павлов“ до летище Бургас по европроект

Същинските строителни дейности включват изграждане на една жп гара, две жп спирки по протежение на коловоза, една спирка на летище Бургас
Ключови думи: гара Владимир Павлов, железници, летище Бургас, Слънчев бряг, Росен Желязков, Николай Тишев, парламент, правителство

Държавата се готви да изгради железопътна линия между жп гара „Владимир Павлов“ и летището в Бургас. Индикативният бюджет възлиза на 104 млн. лв. и се планира да бъде осигурен по програма „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г. Това става ясно от писмен отговор на транспортния министър Росен Желязков до депутата от „БСП за България“ Николай Тишев от 4 март. Кореспонденцията между двамата е по реда на парламентарния контрол.

Въпросът на Тишев е „относно ЖП линия Бургас – Слънчев бряг“.

В годините назад представители както на транспортното министерство, така и на местната власт са представяли проект за изграждането на жп линия Бургас – Слънчев бряг, пише народният представител. Николай Тишев е приложил и няколко медийни публикации за доказателство и пита на какъв етап е реализацията на проектирането на трасето, осигурено ли е финансиране и кога ще бъде изпълнен проектът.

Росен Желязков отговаря, че ще бъде изградена електрифицирана железопътна линия между жп гара „Владимир Павлов“ и летище Бургас. Тя ще е с приблизителна дължина 11 км. Същинските строителни дейности се предвижда да струват около 104 млн. лв. и ще включват изграждане на една жп гара, две жп спирки по протежение на коловоза и една спирка на летище Бургас; пресичане на две нива с друга инфраструктура, както и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникация.

Подготвен е Формуляр за кандидатстване за финансиране по Механизма за свързване на Европа за проект, включващ подготвителните дейности за изграждане на връзката до летището – техническо проектиране, изготвяне на подробен устройствен план, подготовка на документация за процедури за придобиване на земя и на всички съпътстващи документи за целите на кандидатстване за финансиране на последващите строителни дейности.

Финансиращата институция – Изпълнителна агенция за иновации и мрежи (INEA), е одобрила проекта. Подписано е споразумение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на 16 октомври 2020 г. Стойността на проекта е малко над 4 млн. лв. без ДДС.

Същевременно, в процес на подготовка са техническа спецификация и документация за обществена поръчка с предмет „Изготвяне на технически проект, технически спецификации за строителство и изготвяне на подробен устройствен план за изграждане на връзката между жп гара Бургас и летище Бургас“. Изпратено е уведомление до МОСВ за инвестиционното намерение и се очаква окончателно становище на компетентния орган за необходимостта от извършване на ОВОС. Подготвят се и документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за оценка на съответствието със съществените изисквания на ЗУТ, за оценка на съответствието с изискванията на техническите спецификации за оперативна съвместимост и за провеждане на предварителни проучвания за археологически находки.

Съгласно графика за изпълнение на проекта се очаква в рамките на 2023 г. дейностите да бъдат изпълнени и разплатени, пише още министърът.

Накрая той засяга и темата за участъка от летище Бургас до курорта Слънчев бряг. Към момента за него имало разработени предпроектни проучвания по договор от април 2016 г. Те разглеждали географското разположение, нормативната допустимост и целесъобразността на инвестиционната идея за изграждане на жп връзка от летището до Слънчев бряг, както и възможността за съставяне на задание за изработване на инвестиционен проект в следващите фази на проектиране, за които ще се търси финансиране.

Разработени са пет варианта за жп трасе по направлението, като Експертният технически съвет в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е приел за разработване икономически най-ефективния и подходящ за следваща фаза на проектиране. Предстоят допълнителни проучвания и анализи за изработване на проект в последваща фаза, заключава Росен Желязков.

 

20
Коментара по темата
20.
Mordor
02.04.2021 13:55:26
Много разбирачи коментират тема от която изобщо не разбират ! Като прочетох първия коментар от статията ми стана ясно колко сте в час ! Първо БДЖ няма нищо общо ! БДЖ го загубихте през 2001 година ама още не сте го осъзнали ! Второ нямате си и понятие колко струва един километър железен път ! Трето всички знаете , че яко се прибират пари обаче процента на хората, които имат смелостта да се разровят в лайната клони към нула ! До пост 16 чета коментара му и ми стана ясно, че блуждае някъде в пространството хаха ! Хубаво е да си мислиш за Лондон и Париж , но говорим за Бургас все пак ! Сигурно следиш целия трафик на самолетите и си наясно колко товарни самолета излитат и кацат хахах ! А за тези, които не са наясно за този проект седят НКЖИ а не БДЖ ! Много поздрави от един ненормален машинист :) !
19.
селска десница
31.03.2021 08:52:17
Това с жп връзката от Бургас до летището, както и застрояването на новия квартал Кюшето, го слушам откакто съм дете и май в този живот няма да го видя.
Но идват избори. Нормално е. Учудвам се как този път пропуснаха да намерят колосални находища на газ и нефт в Хан Аспарух. Обикновено това се случва в такова време. После се забравя. До следващите избори.
18.
Още нещо
30.03.2021 23:07:05
Като става въпрос за европроекти, всеки се сеща за краденето покрай тях. Само че, колкото и да успеят да откраднат властимащите, самият проект ще трябва да се изпълни, тоест, разни БайИвановци ще имат препитание. Това са европейски пари - те са събирани от нашите данъци. Държавата България ви събира данъци върху всичко, което потребявате - от хляб до мобилни телефони, внася пари в бюджета на Европейския съюз, и този Европейски съюз разпределя пари по европроекти. По-добре ли ще е, ако вместо "леко ненужната" инфраструктура в Бургас, парите отидат за някой проект в Полша примерно? Или в Германия? Колкото и пари да се откраднат, по-добре да се правят проекти в България, а не другаде. А кражбите са си наш вътрешен, български проблем. Сигурно с тези 100 милиона евро могат да се направят ТРИ такива проекта, ако нямаше кражби и рушвети. Но и с кражби и без - по-добре да се прави нещо тук, в България. Било то и донякъде ненужно.
17.
До 16
30.03.2021 23:02:13
За да има полети до това летище, трябва да има удобни транспортни връзки. Когато има повече транспортни връзки към цяла Източна България, хората ще предпочитат да летят през летище Бургас, вместо през летище София или Варна. Ще е удобно, ако ще и гастарбайтер от Стара Загора си, да се качиш на влака там, да те спре на летището и да си хванеш самолетчето за Мюнхен. И преди да ми кажете - ама то кой толкова ще пътува от Ст. Загора, Карнобат, Айтос, Кермен и прочее поселения по жп линията - ами това с годините ще се промени. Не може да се мисли 2-3-5 години напред, а с далечна перспектива. Цяла Европа е осеяна с ЖП структура и това е най-удобния обществен транспорт. Който не е ходил и не е видял, да не се обажда.
16.
до 12, (123)
30.03.2021 18:41:15
Абе човек, ти д*бил ли си? Кр*тен ли си? Какви полети има това летище бе? В Понеделник, Сряда и Събота изпълнява по два полета това летище и това всяка година в продължение на 8-9 месеца. Само 2-3 месеца работи на макс. Слънчев бряг е отворен за 3 месеца. Навсякъде по света туристическият оператор извозва туристите с автобуси. Къде си видял ти турооператори да извозват туристи с влак или метро? Кой ще се качи в този влак през есента зимата или пролетта? Най-много 10 човека! Няма да може да избие дори и надника на машиниста. Кой ще ти поддържа финансово това трасе и влаковете през тези 9 месеца, когато ще е празно? Това не са ти Лондон, Париж, Ню Йорк, Мадрид и прочее с много милионно население а е един град с 200 000 души. Мисли преди да пишеш глупости!
15.
PTO
30.03.2021 18:36:25
Да се работи перспективно в посока "Меден рудник - Слънчев бряг". Доказано е за градове до 500 х.ж., че най-рационално е да има монорелсов ж.п.транспорт. (В Бг все още няма такъв).
В случая се касае за едни пари и то на момента.
Както се усвоиха едни 13млн. за ж.п.гара Бургас за да стои празна.
P.S. За сравнение във Варна вече работят за проектиране и изграждане на метро от "Владиславово до Златни пясъци"
14.
до 12
30.03.2021 15:42:43
Достатъчно беше да кажеш "всеки нормален град" и да спреш с коментара си. И не става въпрос за злоба, къде видя такава? Град, в който се унищожава всичко работещо за сметка на външни финансирания, които после ни излизат през носа, не може да се нарече нормален. Обясни, моля те, кое му е рентабилното на този проект? Като имаме много повече от 11км жп линии, ти с кола и рейс ли пътуваш или предпочиташ да се лашкаш с часове из страната? На кого е нужен, освен разбира се на тези, които ще го построят и ще усвоят парите?
13.
Пешо
30.03.2021 15:05:09
Че инфраструктурата на БДЖ е в окаяно състояние е факт. Но че трябва всяко голямо летище да е свързано с всякакъв транспорт също е факт - така е във всички бели държави. Да, ще се открадне много. В белите държави също се краде, но значително по-малко. Ако ще ревем за нещо, трябва да ревем за краденето, а не за това, че ще се прави инфраструктура. ЖП транспортът е най-евтиният и екологичен транспорт - просто ние позволихме да си съсипем ЖП мрежата, за да има бизнес за турските автобусни фирми.
12.
123
30.03.2021 14:40:11
Всеки нормален град с летище в белите държави има осигурен достъп с автомобил, автобус и влак.
Но коментиращите отдолу са яко заслепени от злоба към всеки и всичко, за да видят ползата от една жп линия. И може би правилно, цивилизованите хора ви избягват.
Хайде със здраве да си останете в кочинката.
11.
Обичам Бургас
30.03.2021 13:48:06
Това коментирах вчера под новината за закупуването на нови електрически автобуси в Бургас. Като се сменят буслента с жп линия, ел. автобус с ел.влак, пресичането на две нива остава и хоп нов проект.

"Сега трябва да се изградят нови бус ленти само за електрически автобуси........Със разминаващи се на двете платна пешеходни пътеки. Ако няма място, предлагам да се направят над съществуващите. Задължително с огради от двете страни и по средата. Това ще е следващият красив мащабен проект за милиони. Ще създаде много работни места за по 700-800лв и другото го знаете.
Не съм против смислено направените бусленти, но безумията на бул. "Яко Комитов и бул. "Тракия", кръстовището на Меден Рудник, бул. "Демокрация" направо ............ "
10.
От пусто в празно...
30.03.2021 13:11:17
Явно крадливите гербаджии построиха всички пътища в България и сега започват със ж.п. строителство.Сигурно нямат никаква икономическа обосновка за този проект. важното е нещо да се планира и да се откраднат европейските пари. По същият начин без никакво основание обещават за следващите четири години да построят удвояването на пътищата до
Айтос, Средец, Царево и Малко Търново.То само четири години ще им трябва да изградят виадукта над Велека. Предизборни лъжи и обещания колко са велики строители. Малко се поспрете с вашите лъжи. Оставете и на други нещо да направят.
9.
Родопа
30.03.2021 13:02:29
Най належащо е да се направи жп връзка Асеновград-Смолян!Много ще е удобно за всички хора особено през зимния сезон!
8.
Pfffff
30.03.2021 12:17:22
104 милиона за нещо, което ще се използва само 2 месеца в годината (Юли и Август). На това лятно летище. Зимата едва ли има повече от 2-3 полета на седмица с пътници. Слънчев бряг е същата работа. Отворен е 2-3 месеца и това е. Ами, че то на метрото в София сигурно цената му излиза по- ниска и е с копаене на тунели под земята и се пълни с хора всяка сутрин и вечер през цялата година.
7.
Наблюдател
30.03.2021 11:56:23
Голямо крадене
6.
miko
30.03.2021 11:47:08
Абсолютно ненужен проект за обикновеният гражданин.
Прах, миризма на масла и сажди, тътен, но май важното е да се докопаме до милионите.
Няма бъдеще европейският съюз с такива разхитителни раздавания на милиони за безмислени проекти.
5.
ЕС проект, за богатство и берекет
30.03.2021 11:34:50
Не била ясна перспективата за отсечката. Ма как да не е ясна, м'чи ясна е, кат бял ден е ясна. Основната идея е, че е по проект на ЕС. Та по тия проекти какви ******* стават
4.
456
30.03.2021 11:28:15
Пълна глупост е този проект. Има 15 която стига до Бургас от летището за 10 мин. С този ''скоростен влак" както са всичките в България, ще се стига най-малко за 30 мин.
Кому е нужно това, но нали са европейски пари....ЯКО КРАДЕНЕ ЩЕ ПАДНЕ.....
3.
Гларус
30.03.2021 11:22:47
Та кой ще пътува с тоя трен??? Освен да карат цистерните с керосин....
2.
Бастиона на ГРОБ
30.03.2021 10:47:24
Брутално безсмислен проект
1.
?
30.03.2021 10:44:07
Кому е нужно това? За такова разстояние да се дадат 104 млн.лв. и при условие, че нито има работещо БДЖ, а летището е със заетост 4-5 месеца. По-добре кандидатствайте, за да се оправи инфраструктурата на БДЖ, че е срамота 21 век да пътуваме 6 часа от Бургас до София. А Тишев да пита министъра защо позволи да се унищожи Пристанище Бургас, едно от малкото работещи и стабилни предприятия в цялата област.
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта