Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

5 начина да спрете малките спорове, преди да прераснат в скандал

Ключови думи: спор, скандал, отношения, връзка, разбирателство

Споровете често могат да прераснат в грандиозен скандал или конфликт без значение дали се караме с близки, познати, колеги или с някого на улицата. Важно е да се опитваме да сдържаме нервите си, защото изпускането им без контрол не помага нито в решаването на проблемите, нито ни кара да изглеждаме като една зряла емоционално интелигентна личност. Ето няколко техники, с които да успеете да овладеете малките спорове по елегантен начин, без да допускате те да прераснат в по-голям конфликт или да ескалират в скандал.

Започнете внимателно
Когато спорите с някого се опитвайте никога да не стартирате твърде емоционално и нападателно. Дори някой да ви се разкрещи внезапно в лицето, не отвръщайте със същото преди да сте опитали да спорите с умерен тон. Тази техника в повечето случаи парира отсрещния човек и го кара да свали децибелите до вашите.

Намерете компромис
Не забравяйте, че споровете не са винаги борба за надмощие, в която вие непременно трябва да спечелите. Опитайте се да гледате обективно на нещата и търсете златната среда. Намирането на компромис предпазва от ескалация на напрежението.

Използвайте въображението и чувството си за хумор
С усмивка и шеги винаги се излиза по-лесно от споровете. По-лесно е да се открие път към туширане на конфликта, когато го направите през хумора. Използвайте въображението си, за да излезете от конфликтната ситуация, без да изпускате нервите си.

Дайте обратна връзка за думите на човека срещу вас
Ако човекът, с когото имате спор ви е наранил, кажете му го. Използвайте думите му, цитирайте го, за да му покажете кое точно в отношението му към вас ви е обидило и огорчило. Обикновено при този похват отсрещният човек стопира агресивното си поведение и смекчава тона. Това помага за намирането на изход от конфликтната ситуация.

Слушайте емоциите, не думите
Много често по време на спор, особено разгорещен и криещ риск от прерастване в конфликт, хората казват неща, за които съжаляват и които реално невинаги мислят наистина. Ето защо е много важно да се опитате да се владеете от самото начало и да не взимате всяка дума присърце. Опитайте се да усещате ситуацията и човека срещу вас чрез вашите и неговите емоции, а не само на база изречени думи.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
БНБ проговори за банковите такси. Смразяващи данни БНБ публикува средния размер на цените на най-масовите банкови услуги Два коктейла "Молотов" избухнаха в двора на руското генерално консулство Тази атака идва на фона на продължаващото напрежение, свързано с украинско-руската война 
Сарафов ще иска два имунитета след ексцесиите на "Възраждане" Става дума за депутата Ивайло Чорбов и кандидата за кмет на район "Оборище" Петър Ананиев  Обвиниха Лепа Брена в незаконно строителство на луксозна вила Незаконното строителство на фолк звездата струвало 2,5 милиона евро, но от известно време е изоставено
Трагедия: Жена загина след удар в дърво с АТВ Инцидентът е станал в планината, починала е в болницата ЕС забрани руска медия с версия на български Санкционирани са 74 кораба от сенчестия флот на Кремъл
Стари познайници на 1/8-финалите на Лига Европа и Лига на конференциите Една година без следа от Ивана от Дупница Преди 12 месеца момичето си тръгна внезапно от училище, оставяйки телефона си в класната стая, след което изчезна 
Стана дядо за трети път Децата са инвестиция, внучетата - чиста печалба, смята топготвачът Непълнолетни потрошиха парк В Петрич
Невероятен студ: Минус 33,8 градуса в... Планински град в Турция "Взриви" спортна България Валери Божинов с тежки думи