Учени: Политиците да признаят значението на образованието за психичното здраве на децата
Политиците трябва да признаят значението на образованието за резултатите от социалното и психичното здраве и да обърнат специално внимание на заетостта и икономическите перспективи. Това призоваха учени, направили изследване за начина, по който пандемията се отразява на психическото здраве на подрастващите във Великобритания. Проблемите с психичното здраве в периода на пандемията са се увеличили от 10,8% през 2017 г. до 16% през юли 2020 г., сочи проучване а агенцията за психично здраве на децата и младежите в Англия (MHCYP), предава БГНЕС.
От началото на пандемията редица проучвания съобщават за колебания в психичното здраве и риска от самоубийство по време, но малка част от тях се фокусират върху деца и младежи на възраст под 18 години Психичното здраве на децата и младежите във Великобритания се е влошило още преди началото на пандемията. Между 2004 и 2017 г. е отчетен ръст на проявите на тревожност, депресия и самонараняване, особено сред тийнейджърките. Самонараняването е важен рисков фактор за самоубийство, така че не е изненадващо, че процентът на самоубийства сред децата и младите хора във Великобритания също се е увеличил, гласят резултатите от проучването, публикувани в „bmj.com”.
Проучване сред 2 673 родители показва влошено психично здраве и засилени поведенчески проблеми сред деца на възраст от 4 до 11 години между март и май 2020 г. (по време на блокирането). Отчита се, че през този период са намалели емоционалните симптоми сред младежите между 11 и 16-годишна възраст. Проучването показва, че респондентите с по-лоши социално-икономически условия са с по-уязвимо психично здраве.
Отчита се, че това е сериозно предупреждение, като се има предвид, че се очаква икономическата рецесия да увеличи броя на семействата, подложени на финансово напрежение. Националната статистика за хранителни разстройства в Англия показва удвояване на броя на спешните направления през 2020 г. и по-слабо увеличение на неспешните. Причините за самонараняване и лошо психично здраве се влошават заради пандемичните ограничения, включително раздялата с приятели, споровете с родители, неразрешими спорове в социалните медии, финансови проблеми, академичен стрес и чувство на изолация.
Затварянето на училища е особено трудно за семейства, изправени пред други несгоди. Въпреки че децата са изложени на най-нисък риск от смърт, заради COVID-19, остават притесненията за въздействието на пандемията върху психичното им здраве и несигурното бъдеще заради нарушения образователен процес.
Добави Коментар