Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо се появиха опасните бабуни по магистрала „Тракия“ и ще се нагъне ли отново аутобанът?

Шефът на АПИ Георги Терзийски обясни и защо снегорините се движат с вдигнати гребла
Ключови думи: Георги Терзийски, магистрала Тракия, черен дъжд, ремонт магистрала, Оризово Чирпан, затворени пътища

Опасните бабуни и пукнатини по магистрала "Тракия“ ще останат завинаги в историята. Ще се използва нова технология, с която ще бъде избегнато новото нагъване на пътя между Оризово и Чирпан. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

„Ремонтират се 16,5 км и в двете посоки. Затова автомагистрала „Тракия“ от Чирпан до Оризово е затворена, като сме осигурили обходи. Ремонтът започна в началото на февруари, като се работи при тежки условия, но всички действия, които трябва, се изпълняват“, добави той.

„Тъй като пътят е преовлажнен, се налага допълнително импулсно заздравяване на основата, което да ни осигури по-добро качество на ремонта. Този участък е построен през 2004-2008 г. През 2012 г. обаче са се появили дефекти. За по-малко от седем години, колкото е гаранционния срок на магистралите, са се появили неравенствата на пътя“, обясни шефът на АПИ. 

„При уплътняването не се е взело предвид, че този участък е в един много влажен район. Това са бившите оризища на България“, добави той.

След като водещият Антон Хекимян го пита какви технологии ще бъдат използвани, за да не се нагъне пак пътната настилка, Терзийски каза, че се влизало дълбоко в основата. „Правим нови дренажни системи, както и ремонтираме съществуващите не са работили добре, след което ще приложена нова технология с импулсно заздравяване. Това дава възможност да се отнеме влагата и да се постигне здравина на основата“, добави той.

Шефът на АПИ обясни и защо снегорините се движат с вдигнати гребла, когато пътищата са потънали в сняг. 

„Когато един участък бъде обработен със смес, трябва тя да престои в натрупания сняг известно време, след което започва неговото отстраняване от пътното плътно. Затова могат да се видят машини, които не почистват сняг. Те обработват със смес. Ако веднага се изчисти снега, се губи ефектът от обработката“, обясни той.

Хората са много активни и наблюдателни и аз им благодаря за всички основателни сигнали, но има специфика, която трябва да се знае, заяви Терзийски. 

„Всички пътища в страната в момента са проходими при зимни условия. Няма ограничения на движението, освен тези, които сезонно са наложени по проходите“, добави той.

„В края на миналата седмица, въпреки че имаше необичайни явления като черния летен дъжд, който падна на Автомагистрала „Струма“, фирмите и нашите служители бяха изключително мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тези тежи атмосферни условия. Колегите от Гърция и Северна Македония обаче се наложи да затворят границите, за да се справят със зимната обстановка, а ние гарантирахме проходимостта и не затворихме нито един граничен пункт“, изтъкна шефът на пътната агенция. 

„Бяхме подготвени за т.нар. черен дъжд. Предварително магистралите бяха обработени против заледяване независимо ниските температури. Използвахме добавки от калциев двухлорид, които бяха сложени, за да не замръзва сместа върху пътя при температура под -7 градуса“, добави той.

„Поддържащите фирми на автомагистрала „Тракия“ и на Околовръстния път са глобени съответно с 30 000 и с 20 000 лева за това, че не на време техните резервни екипи бяха излезли, за да покрият тези случаи, при които поради недобросъвестните водачи, които бяха заели и аварийните ленти, техниката не можа да премине и да изчисти съответните участъци“, каза още Георги Терзийски. 
 

28
Коментара по темата
28.
Георги Терзийски /АПИ/
16.02.2021 21:29:04
Нагъна се щото се идиоти и не си карате колите правилно. Крате вълнообразно и това поврежда настилката! Карайте жипки като Бойко и всичко ще бъде наред!
27.
иВан
16.02.2021 14:39:11
Сега ще приложат модерно високотехнологично крадене на средства
26.
Auu auu auto bg
16.02.2021 14:05:46
В страни от третия свят по бедни и изостанали от България с целогодишни ВАЛЕЖИ силно тропично слънце и 00% влага путища ПЕРФЕКТНИ НЯМА дупки няма коловози няма НЕравности само УЛТРА СКЪПИТЕ магистрали на крадливите ГЕРБери и Тиквата влагата им пречи
25.
Ахмед Методиев Пеевски
16.02.2021 13:44:38
Този участък го строяха Трейс. Във всяка нормална държава за такова качество на изпълнението щеше да има заведени искове за милиони, но в България на Бойко Борисов фирмата продължава да точи евросредства...
24.
Бургазлия
16.02.2021 13:08:56
Какво е това импулсни заздравяване
.....
23.
Проектант
16.02.2021 13:05:36
В България има стандарт за изграждане на пътища има и авторски надзор,има и задължителни фракции с дадена дебелина,има и задължителен геоложки доклад.извикайте сърбите да работят тук.но май вече е късно...
22.
обикновен електорат
16.02.2021 13:02:34
Хмм да,можем само да мечтаем прокуратурата в Бг да достигне нивото на тази в Румъния (Лаура Кьовеши).
21.
007
16.02.2021 12:43:47
В Германия и Чехия на за изграждане на магистрали се полага армиран бетон около 30 см /не трошляк/ и след това три слоя асфалт - тия от АПИ/агенция за пътни измами/ освен селски пътечи друго НЕ могат да правят -( : много ама прекалено много кражба
20.
Хм
16.02.2021 11:14:12
Яко е крадено. Освен всичко друго, защо няма ветроупорни пояси от дървета, както се прави по цял свят - на 10 метра навътре от пътя. До сега щяха да са пораснали и щяха да пазят не само от вятър, но и от снегонавявавания. Не да затваряте магистралата при всеки по-силен снеговалеж. Ама, не, трябва да има повече за крадене. Нямат нито срам, нито мярка поне!
19.
До 17
16.02.2021 11:07:16
Не, Така се строи в България при всички правителства до сега. Хората строят магистрали в пустинята при много високи температури, строят в Аляска и Лапландия, при много ниски температури. И не им се разпадат пътищата... Значи може! А у нас - не, ясно защо - корупция и некадърност, съчетани в едно...
18.
me
16.02.2021 10:57:35
Че то към Ямбол също почва да тресе напречно вече, отделно коловозите и пропаданията вдясно. До 1-2 години и там ще е касичка.
17.
ХХ
16.02.2021 10:46:23
така се строи при евро-американофилските правителства... орешарски, герб - все тая.
16.
ББ
16.02.2021 10:26:22
А по гаранция ли ще бъде ремонтирана отсечката или ще ни бръкнат отново в джобовете? От 2012г. до сега какво правиха, ограничиха скоростта и стана хранилка на милиционерите.
15.
Nostradamus
16.02.2021 10:23:21
Герберският щеф на АПИ, вместо да отстранява проблемите по пътищата,
тръгнал да ни обяснява защо са се появили опасните бабуни по магистрала „Тракия“.
Поредната герберска Калинка!
14.
А дали ще се сетят
16.02.2021 10:19:05
че основната лента поема около 85% от натоварването, в сравнение със лентата за изпреварване?
По тази причина основната лента трябва да е заздравена няколко пъти по-добре от лявата и от аварийната!
Едва ли ще се замислят чак толкова?!
13.
затуй
16.02.2021 10:17:47
Щото си забравил барабанчето бе.
12.
Някой си
16.02.2021 10:15:44
Тоя не беше ли оня, който по заповед на боко,
трябваше да бие тъпана и да вика на мегдана във всички общини около Софето,
гласували за групировката ГЕП
"Няма винетки, Няма винетки..."
11.
Със цените
16.02.2021 10:11:06
които определяме в България всеки път може да бъде изработен наново с дебела половинметрова бетонна заливка...
Пример-ако пътя е широк 16 метра са необходими 8 кубика бетон, по 100 лв кубика са 800 лв на метър на километър стават 800 000 лв...Като добавим желязна арматура , и други дейности, можем спокойно да удвоим стойността значи около 1 милион и 600 хиляди на километър път, отлят от половинметров бетон...

При нас няма път по-евтин от 5 милиона на километър, а някъде е извън пътя- край Бургас ще се строи 4,7 км път за...57 милиона лева ?! През равно , твърдо поле, там няма оризища...
10.
Колко
16.02.2021 09:58:33
сме умни и начетени ние , гербоидите....
"Импулсното заздравяване" е старото изпитано валиране със вибрация на валяка! Не го пускат, защото по-бързо се чупи и износва машината! И ако по технология един участък трябва да се валира, примерно 8 пъти, валяка минава два пъти, а отчита осем...
А импулсно заздравяване са правели и римляните-само че с каменни трамбовки и на ръка . Някои от техните пътища още стоят и не са пропаднали!
9.
Чети!
16.02.2021 09:52:34
Въпрос: Защо се появиха опасните бабуни?
Отговор: Защото много се краде
8.
Петър
16.02.2021 09:47:24
Г-н Министър,
Гаранцията на бойлера ми е колкото тази на магистралата! А, изискванията за тази гаранция зависят есинствено от възложителя, а не изпълнителя, или АПИ!
Ако не промените това, то с нищо не се различавате от убийците на пътя!
7.
Серджио Рагаци
16.02.2021 09:46:16
След импулсното заздравявяне им направете и фрикция с шампоан Пантен, тя и баба знае да хвърля разни термини в ефира, без да счита за нужно да обяснява значението им, а относно оризищата, хайде да са около петдесет, сто километра западно, а не на склоновете на Стара планина, каквито се явяват възвишенията на Чирпан и Стара Загора, където пътят е в най-лошо състояние. Тоя черен хайвер дето ни го пробутвате, май е излизал от вас, а не от белуга.
6.
майак ви
16.02.2021 09:39:28
къв аутобан ве шматки, вие знаете ли кво е аутобан!!!!!!
5.
Гаранция?
16.02.2021 09:34:23
Като е била в гаранция защо сега плащаме тройно по-скъпо за ремонта? Кой е виновен , коя е фирмата изпълнител? Кой открадна парите ни?
4.
Мародери
16.02.2021 09:31:33
Този участък се прави с парите от глобите, които събраха от шофьорите за 4 години. Бойко да не си приписва заслуги, че един той го прави. Просто сме го избрали (по погрешка) и сега той трябва да свърши тазци работа. А защо няма осъдени, затова че 4 години магистрала е с ограничение от 90км/ч и този участък се използва за засади от полицията?
3.
разсилен
16.02.2021 09:30:23
Глашетая от АПИ Човек без морал и достойнство Гербажийска гювендия
2.
ПИТАНЕ !
16.02.2021 09:24:50
На новите участъци на БОКО е същата юфка магистралата Сливен Нова Загора !чакате да изтече гаранцията ли за да видите проблема !? И отново държавна поръчка с крадене !
1.
Блабла
16.02.2021 09:20:54
Как все в БГ попадат на оризища и други глупости като правят пътища??? Вижте една Сърбия да не двам други примери че ставате смешни!!! Корупцията я забравяте удобно и отчитанията по веригата!!! Така няма как да стане качествена баница без сирене господа ненаядени комисионери!!! Всичк сте служители на дявола и не са чудете за последствията!!! Без съд няма да са оправят нещата!!! Трябва здрава ръка да пипа в БГ!!! Всички са навързани като черва!!! Пред камерите сладки локуми от 1001 нощ тея професионални манипулатори!!! Диктат трябва с тая анархия видяхте до каде докарахте БГ за 30г.!!! Всеки гледа него си биле бизнесмени ма на гърба на народа!!! НЯМА ДЪРЖАВА!!! ДОКОГА ЩЕ ТЪРПИ НАРОДА ТЕЯ БИЗНИСМЕН?!!!
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта