Бургазлии поискаха велоалея до кв. Ветрен, събират подписи с петиция
Над 250 бургазлии вече са се подписали в петиция, стартирана преди дни, за изграждането на велоалея от центъра на града до кв. Ветрен, видя Флагман.БГ. Инициативата е стартирана от Петко Тенев и зад нея с имената си вече са застанали солиден брой почитатели на колоезденето в морския град. Петицита засега е изцяло в онлайн формат, но в бъдеще, ако срещне достатъчна подкрепа, тя ще се пренесе и във физическия свят и ще бъде входирана като предложение към ОбС-Бургас.
Към момента велоалея до един от най-отдалечените, но и най-бързо развиващи се бургаски квартали няма. За разлика от маршрутите Бургас-Сарафово и Бургас-Крайморие, където такива съществуват или се строят, жителите на кв. Ветрен все още не могат да достигнат до центъра на града с велосипед безопасно. Стотици от тях обаче със сигурност биха предпочели велотранспорта и биха слезли от автомобилите си поне за 9-те месеца в годината, в които времето позволява. Това от своя страна пък би могло да освободи голяма част от трафика по 10-километровата отсечка и дори да намали замърсяването.
Изграждането на велоалея по този път обаче не е лека задача, тъй като ще изисква тя да бъде напълно отделена от пътните ленти. Макар ограничението на скоростта между Бургас и кв. Ветрен да е 80 км/ч, хиляди шофьори все още приемат отсечката за „продължение на магистралата” и рядко спазват правилата. Това създава сериозна опасност за потенциалния велосипеден трафик и ще изисква изграждането на предпазни съоръжения, които да гарантират сигурността на движещите се по велоалеята.
Засега в плановете на Община Бургас за 2021 г. няма такава идея, но предвид факта, че градът претендира за притежаващ най-развитата велоструктура в България, алеята до един от най-отдалечените квартали на града не само не изглежда като мираж, но е и доста възможна за реазлизация, стига да има желание. А предвид броя на подписалите се в петицията за толкова кратко време, такова изглежда има.
ЛИФТа е НАЙ-екологичния транспорт а и ще разтовари трафика на коли рано сутрин и късно вечер
Искаме ЛИФТ по подобие на МЕДЕЛИН Колумбия и КОНСТАНЦА Румъния
Ако автомобил загуби управление е сто пъти по-добре да излети в полето, а не мантинелата да го върне обратно в мелето на пътя !
З чий чеп се слагат мантинели, като встрани на пътя е равно, чисто, няма дървета и няма пропасти ?
За тези пари щяха да направяъ две велоалеи !
Редовно пътувам по тази 10 км отсечка, за която става дума!В най-хубавото време , през пролетта или лятото виждам един , най-много двама велосипедисти по участъка ! Направата на алея едва ли ще ги увеличи, но това си е мое мнение!
Ние не сме Малайзия или Холандия !
Но при толкова много излишно потрошени пари, защо да не се направи и една велоялея за тези 10 км.Колко ще струва , най-много 50-60 милиона по ценоразписа на гербостроителите!?
1.Адски гадно е да се търкалят гуми когато покрай теб минават коли с висока скорост. Шум и дишаш им отровите.
2. Адски скучно и монотонно е. Къде е забавлението, адреналина, удоволствиетода да се върти по неравни отдалечени,незнайни пътеки и селски пътища.. За тренировка и бързина обаче велоалеята ще е от полза
Ганьо обаче няма да слезе от 20 годишния барутник, защото акъла му е колкото на една амеба
Във всяка нормална държава придвижването с велосипед е безопасно и удобно.
От Поморие до Сарафово са едни 2-3 км , да се направи една малка алея , но кой да се сети?
- не плащат за паркинг.
- не плащат за гориво.
- не попадат в задръстване.
- не замърсяват околната среда.
- приемат колоезденето за дневна тренировка.
- поддържане на общо добро здраве и т.н.
Това е страхотна идея за Вело алея до кв.Ветрен. Всеки бургазлия ще може да отиде до там с колелото, а може би и да си поставя спортни цели. Все по-голяма популярност набира Триатлона в България.
Не бъдете тесногръди и се замислете за спорта и за здравето си!
Подобен, но още по-тежък участък е детелината за М.Рудник, когато някой от Славейков или Изгрев се опита да отиде до М.Рудник по велоалеята. Там се кръстиш и не вярваш дали ще оцелееш