Консултанти в Бургас съветват туроператори как скоростно да получат безвъзмездно финансиране
Пандемията от ковид-19 срина един от най-бързо развиващите се сектори в света на бизнеса – туризма. Регистрираните загуби са огромни и „притискат в ъгъла“ туроператорите, работещи с локалния и международен пазар. За да помогне на компаниите да се справят с кризата, Министерството на туризма въведе редица мерки за подпомагане.
На 1 февруари Министерство на туризма обяви Схема за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездни средства на лица, извършващи туроператорска и туристическа агентска дейност, за компенсиране на загуби в резултат на епидемичния взрив от COVID-19“. Мярката представлява държавна помощ под формата на преки безвъзмездни средства.
Помощта трябва да се използва приоритетно за възстановяване на суми на пътници, чиито пакети са анулирани поради COVID-19.
Безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по схемата, може да бъде в максимален размер на 4 % от оборота на туроператорите и/или туристическите агенти без ДДС през 2019 г., оповестен в годишния финансовия отчет съгласно Закона за счетоводството,но не повече от 1 564 664,00 лв. (800 000 евро).
Консултантската фирма на Красимира Ятакчиева вече подготвя документи, свързани с мярката. Тя и експертният й екип извършват консултантска дейност от 1999 г., и притежават богат опит по предоставяне на консултантски услуги по разработване и окомлектоване на проектни и стратегии в страната и чужбина; финансови и икономически анализи; предоставяне на конкретна обработена информация; идентифициране и дефиниране на възможности за кандидатстване по национални и външни програми; партниране; консултации по цялостен проектен цикъл, управление на одобрени проекти, в т.ч. мониторинг, контрол и одит, съдействие при избора на партньори от България и други страни и подизпълнители.
„Консултирали сме за кандидатстване по Европейски програми общини и НПО в Турция, Гърция, Украйна, Сърбия и Македония /меки и инвестиционни мерки/, сега виждаме възможност да помогнем и на туристическия бранш с адекватна и навременна подготовка на документите им. Непрекъснато възникват нови възможности за получаване на финансова помощ за бизнеса и наш приоритет е да информираме партньорите си за тях. Много често самите компании научават твърде късно за възможностите, които им се предоставят и изпускат срокове“, заявява експертът с над 20-годишен опит.
За повече информация можете да е свържете с консултантите на тел.: 0887446454 и на имейл:char.burgas@abv.bg
“Важно е да сте експедитивни и информирани, защото с оглед своевременното изплащане на помощта за приоритетно компенсиране на разходи, произтичащи от отказали се от ваучери клиенти, както и за покриване на извършените през периода разходи за основната дейност, се препоръчва заявленията да бъдат подавани в рамките на 14 дни от датата на отваряне на процедурата – 8 февруари 2021 г.“, съветва консултантът.