Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

НФСБ сочи магистрала „Черно море“ като приоритетен проект за идните 4 години

"Това е може би първото правителство от доста време, което предприема реални стъпки за реализирането на автомагистрала Черно море", каза депутатът Митев в репликата си към Аврамова
Ключови думи: Христиан Митев, НФСБ, Георги Александров, парламент, депутати, Петя Аврамова, МРРБ, АМ Черно море

Бургаският депутат от „Обединени патриоти“ Христиан Митев – представител на партия НФСБ, изрази удовлетворение от развитието на ситуацията с бъдещата автомагистрала „Черно море“. Това стана по време на петъчния парламентарен контрол.

Митев и съратникът му от Варна Георги Александров зададоха въпрос към регионалния министър Петя Аврамова. Те попитаха на какъв етап са дейностите по планиране и изграждане на АМ „Черно море“ на територията на Варненска и Бургаска области.

Аврамова припомни, че строителството на магистралата е започнало през 70-те години на миналия век, но са изградени само 8 км.

„В периода 2001 – 2013 г. неколкократно са възлагани предпроектни проучвания, с които да бъдат разработени варианти за проектно трасе на АМ „Черно море“. Възложено е изготвянето на Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на инвестиционното предложение, изготвяне анализ разходи - ползи, направено е и предпроектно проучване за обход на град Варна. Въпреки посочените разработки финален вариант за автомагистрално трасе, свързващ АМ „Хемус“ и АМ „Тракия“, включително решение по ОВОС, към момента няма. Отчитайки значението на обекта, през изминалата 2020 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ предприе действия за изработване на разширен идеен проект с извършване на пълни геоложки проучвания и подробен устройствен план, парцеларен план на АМ „Черно море“. На 26 октомври 2020 г. след проведена процедура по ЗОП бе сключен договор с изпълнител за изпълнение на горните дейности. Стойността на договора е 9,516 млн. лв. с ДДС“, заяви регионалната министърка.

Проучванията между 2001 и 2013 г. давали добра база.

АМ „Черно море“ няма да минава през населените места и курортните комплекси, посочи Петя Аврамова. По цялата черноморска ивица щяло да има съответни пътни връзки.

„Срокът за изпълнение на проектно-проучвателните работи е 365 календарни дни, който включва само времето за проектиране, без съпътстващите процедури. И е разделен на три проектни етапа. Първият от тях е 190 календарни дни, вторият – 130, и третият е до окончателното завършване – 45 календарни дни, като към момента се разработва първи междинен етап“, добави Петя Аврамова.

След изработване на доклади по ОВОС и постановяване от компетентния орган на окончателно решение по тях щял да бъде изработен и пълен проект по одобрения вариант. Въз основа на изготвения разширен идеен проект, щяла да бъде обявена и процедура за възлагане на строителство на АМ „Черно море“.

В репликата си Христиан Митев благодари за отговора.

„В интерес на истината, това е може би първото правителство от доста време, което предприема реални стъпки за реализирането на автомагистрала „Черно море“. Вие правилно посочихте в отговора, че от 2001 до 2013 г. са правени такива опити, но за първи път започват реални стъпки за, първо, проектиране, и след това, разбира се, впоследствие и изграждане на тази автомагистрала. Да, тя ще завърши не само автомагистралния пръстен на страната, но е от изключително важно значение както за икономиката (само за това, че ще свърже пристанище „Бургас“ с пристанище „Варна“ и ще интензифицира транспортния трафик между двата големи областни центъра, съответно, при северното и южното Черноморие), но и също така ще подпомогне особено развитието на туризма и в североизточната, и в югоизточната част на страната. Затова ние адмирираме тези усилия...“, каза Митев.

Те се надявали развитието да е „в максимално кратки срокове“.

Бургаският депутат изрази удовлетворение, че „има ясен план кога точно ще бъде завършен идейният проект“.

„И това, че сте го разделили на три фази, е добре, т.е. вече имаме ясни времеви рамки за приключване на идейното проучване за проектирането. Разбира се, след това предстои още много работа, свързана и с оценка там, където трябва да бъдат и отчуждавани имоти. Но смятам пък, че в това отношение това Народно събрание направи доста, за да бъдат облекчени в максимална степен процедурите по отчуждаване, така че автомагистралата да стане факт. И се надявам, без значение след изборите на 4 април кой ще управлява, това да остане приоритетен стратегически проект. Той е важен не само за Черноморието, не само за Бургас и за Варна, а за цялата страна“, добави Христиан Митев.

Отвъд едногодишния план за изработването на разширения идеен проект други времеви параметри не бяха посочени.

 

13
Коментара по темата
13.
възмутен гражданин
30.01.2021 17:17:01
Гласувах за тях последният път, повече няма да допусна тази грешка! Пък и те са вече Герб, а не НФСБ
12.
Гьоков
30.01.2021 09:40:34
А дали,ама надали???
11.
Хахах
30.01.2021 02:20:07
Хахах
10.
Дернев
29.01.2021 23:30:19
#9
Кинти има и е имало винаги. Но БГ апетита спира всичко. Двете придтанища можеше да са врче сеързани, но концесионера на бургаското щеше да бъде някоя японска фирма. И сега евростедства могат да се намерят, но няма национслна и още по-важно , държавна политика. Има само лични онтереси.
9.
Истината
29.01.2021 20:49:07
Лъжат! Няма кинти за АМ "Черно Море".
8.
Цъ цъ цъ
29.01.2021 20:44:34
Че какво общо ще има НФСБ през следващите четири години с политиката в БГ . Мечтатели
7.
razbivacha na tesni gazove
29.01.2021 20:44:11
Тоя Христиан колко го биехме в училище, още тогава си беше бавниразвиващ се! Сега гледам не се е променил много, пък и попадна на точното място за такива като него- НФСБ!
6.
Сдружение ''Паспорти и Огради '
29.01.2021 20:25:14
НАЙ-МНОГО се лъже преди избори
5.
Дернев
29.01.2021 20:19:58
По-важно е пристанищата да са свързани с ЖП магистрали. Затова трябва първо Карнобат-Синдел да се дублира линията да се отвори пътя на товарите първо. А и паралелно може да се прави и пътнста магистрала, която е най-добре да мине пак там между Карнобат и Шумен. Така целият товарен поток ще върви далече от морскитеградове и курорти и да искат мостове за езерото.
4.
Тольо
29.01.2021 20:18:40
Идва лапаницата
3.
Българин
29.01.2021 20:16:35
Най-много се обещава преди избори
2.
Жечо плондера
29.01.2021 20:08:16
На Дяков чалмата , феса рязан миризлив кога ще му сложат гривните за компютърни престъпления, смотаняка, цървул смотан, ебан гъз!
1.
НФСБ
29.01.2021 20:08:00
Е единствената партия, мислеща за България.
  Добави Коментар
Теле вкара бургазлия в болница Мъжът е с фрактура на таза Жилищните кредити у нас растат с 26,5% до 24,1 млрд. лева За последните 12 месеца сумата по отпуснатите заеми за жилище от търговските банки на българския пазар нараства с малко над 5 млрд. лева.
Изригна заради Димо Алексиев Нежна подкрепа за водещия на Игрите Свалих близо 10 кг за две седмици с елда диета Диетата с елда е одобрена от повечето диетолози, тъй като не само ви позволява да отслабнете бързо
Извратеняк онанира пред училище, пълно с деца 4 яйца, чаша грис и малко орехи и буквално се връщаш в детството Сладкиш Ореховка се топи в устата
България e 37 години без победа над Ирландия Последният двубой между България и Ирландия се игра преди четири години Радва се на голяма любов Михаела Филева е в много романтична връзка
Секретен документ разкрива планът на Путин за прекратяване на войната в Украйна Кремъл предлага Украйна да бъде разделена на три части, като целият изток на страната и Крим остават за Русия Малкият креслив орел царува в Сакар планина Горски експерти и орнитолози са оптимисти за бъдещето на защитения вид
Тръмп ще уволни 15 000 трансджендъри от US-армията Новоизбраният президент може да издаде указа още на първия си работен ден Зонта клуб Бургас с куп инициативи днес 25-ти ноември е Международният ден за елиминиране на насилието срещу жените