Обходите на Бургас и Поморие може системно да се наводняват – държавата търси решение
Покрай новоизградения обход на Поморие и бъдещия обход на Бургас държавата констатира, изглежда, неочакван проблем с отводняването. Това стана ясно на парламентарния контрол днес.
Въпрос към министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова зададе бургаският депутат от „БСП за България“ Николай Тишев. Той приложи и снимки, чиито образи оприличи иронично на каналите на Венеция.
Тишев обясни, че получил множество сигнали от жители на община Поморие за компрометиране на новоизградения обходен път и за липсата на съответна отводнителна инфраструктура.
„В приложените към въпроса ми снимки ясно се вижда, че новоизградените подлези за преминаването на селскостопанска техника и животни са наводнени (вече 10 дни) и съответно не могат да бъдат използвани“, пише във въпроса на депутата, зададен на 20 януари.
Той попита как е допуснат в експлоатация обектът в това състояние и ще бъде ли изискано от изпълнителя възстановяване на щетите.
Петя Аврамова отговори, че има подписан констативен акт 15 на 15 декември 2020 г. Движението било пуснато с проект за временна организация и безопасност, съгласуван с „Пътна полиция“ към МВР-Бургас при максимална скорост 70 км/ч.
Към днешна дата обектът няма разрешение за ползване с акт 16.
„В резултат на обилните дъждове на територията на община Поморие, област Бургас, през първото и второто десетдневие на януари 2021 г. се получи, както и Вие подчертахте, завиряване в най-ниските теренни части и зони около новоизградения обход на град Поморие“, заяви още министърката.
Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) предприела своевременни действия по изпомпване на водата, но такава и след това продължила да се събира. За това спомагало и отвеждането на вода от прилежащите терени.
„На 25 януари 2021 г. бе направена и инспекция на обекта с представители на Агенцията, изпълнителите и строителния надзор. Комисията констатира следното: невъзможност за преминаване на моторни превозни средства през част от напречните съоръжения, селскостопански подлези и водостоци поради запълването им с вода и наноси от земни маси вследствие на обилните дъждове. При част от съоръженията се наблюдават свличания на земни маси от скатовете на околния изкоп при подходите и компрометирани части от елементите на пътния профил. Комисията е констатирала, че възникналите проблеми и компрометирани елементи от пътния профил са вследствие на голямото количество дъжд за кратък период от време. Това не е обвързано с изпълнението на строително-монтажните работи, с оглед на което няма основания АПИ да налага санкции на изпълнителя. Строителят ще предприеме действия за възстановяване на засегнатите елементи на пътния профил, спазвайки технологията на изпълнение на строително-монтажните работи, след достигане на оптимално водно съдържание на пътния насип и при подходящи метеорологични условия, за собствена сметка“, добави Петя Аврамова.
Николай Тишев остана недоволен, че санкции за изпълнителя не са предвидени.
„Видимо от констатациите е, че имаме некачествено строителство, тъй като дори след изпомпването на водата продължава да се събира вода в тези ниски части. Когато се изгражда такава инфраструктура все пак трябва да се предвиди, че в България понякога падат и обилни валежи и това би трябвало да е заложено в проекта“, каза в репликата си депутатът.
Подобренията от изпълнителя не са санкция, обясни Тишев. Идеята на санкцията била при следващи изпълнения да не се допуска подобно некачествено строителство.
„Очаквах все пак някакво наказание. То е видимо, че тези части на пътя не могат да се използват. И ако имаме още един силен дъжд... отново ще ги затваряме, ще ги изпомпваме, но все пак сме 21-и век“, добави депутатът.
В дупликата си Петя Аврамова обяви: „По повод отводняването на цялото пътно съоръжение търсим трайно решение. Преди няколко дни при мен беше направена една голяма среща с представители на Община Поморие, с кмета на Община Поморие, с представители на Община Бургас. Във времето назад, когато са връщани земеделските земи, никъде не са отбелязвани като тежест отводнителните канали, които са изключително важни за тези територии, както в Бургаска, така и там, където ние сме построили това пътно съоръжение – обхода на град Поморие. Това, около което се обединихме на тази среща, е да търсим трайно, дългосрочно решение за отводняване на големи площи, включително и земеделски земи, и тук не става въпрос за отводняване само на пътното съоръжение и на водните количества, които са върху пътното платно. Тук става въпрос за отводняване на големи терени, което изисква друго решение, изисква трайно решение и проектиране и изграждане на отводнителна система, която трайно да разреши въпроса. Защото отводняването на земеделските земи ще продължи да стои като въпрос, както при обхода на Поморие, така и при обхода на Бургас, чието изграждане стартираме. Така че търсим решение – съвместно, и ще го реализираме не само за самите пътни съоръжения, но за отводняване и на околните терени.“
Тримата глупаци, ряпа да ядат! :))))
Преди да започне да се копае не се ли правят някакви проучвания, замервания и т.н.? Или както на площад Кирил и Методий, копаем за подземен паркинг и църквата тръгва на една страна както кулата в Пиза?
В градовете вода няма, но пък иначе тече отвсякъде
Абе що стана с метрото? Има ли риба?