Димитър Николов: Няма да вдигаме данъците, ще пестим средства със съкращения в администрацията
Бургас няма да променя местните данъци и такси през 2021 година, съобщи кметът Димитър Николов при представянето на макрорамката за новата година. Николов презентира Бюджет 2021 чрез Zoom, а срещата приключи току-що. (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)
"2020 година нанесе тежки последствия върху икономиката и живота на хората. Новата ситуация изискваше от нас адаптация и различни решения. При изготвянето на новия бюджет потвърдихме приоритетите си - здравеопазване, социална взаимопомощ, образование, създаване на условия за привличане на инвестиции и осигуряване на трудова заетост. Даваме си сметка, че 2021 ще бъде трудна, ще е време за възстановяване. Година, в която грандиозното трябва да отстъпи на най-необходимото, на свиване на разходите. Заради това и бюджетът е консервативен, реалистичен и балансиран. Основната му цел е да гарантира здравеопазването, социалните услуги, образованието, поддържането на базисната инфраструктура и инвестициите в индустриалните терени", каза кметът Димитър Николов.
Градоначалникът подчерта, че финансовата рамка осигурява стабилността на общината и е с осигурен резерв, който да бъде използван при евентуален бъдещ пик на пандемията. За да няма вдигане на данъци е предвидена и сериозна административна реформа. Приходите в бюджета за миналата година са били с 8 млн.лева по-малко, а през тази няма никаква сигурност, че кризата няма да продължи.
"В тази ситуация има два подхода. По-лесният - да се увеличат приходите чрез вдигане размера на местните данъци и такси, а по-трудният – максимално свиване на разходите за дейности и събития, както и сериозна административна реформа чрез намаляване на щата и издръжката на общинска администрация. Бюджет 2021 стъпва на втория подход. За разлика от други общини, които компенсират намалените приходи с увеличаване на местните данъци и такси, Община Бургас ще ги запази на същите нива. Въпреки че размерът на данъка върху недвижими имоти не е променян от 2016 г., а от 2009 г. не е повишавана таксата за битови отпадъци за физически лица. Заставайки зад това решение, предприемаме значителни реформи в общинска администрация с цел освобождаване на средства за подпомагане и гарантиране на важните сфери- здравеопазване, социални дейности, образование и инфраструктура", подчерта кметът.
С 10 % ще бъде намалена числеността на администрацията, ще се преструктуриран общински предпирятия чрез сливания, а общото намаляне на числеността на персонала ще е със 140 щатни бройки.
Той разочарова не само мен, но и много хора които преди го подкрепяха.
А какво правим със задълженията от минали години към фирмите по договори за поддръжка и текущ ремонт ?