Масово в Европа: 30 км/ч с кола в града
Новата 2021-а година донесе промяна в правилата за движение в Брюксел. От 1 януари колите почти навсякъде в белгийската столица трябва да спазват ограничение на скоростта от 30 километра в час.
Градските власти казват, че единната мярка във всички 19 района на Брюксел ще помогне за намаляване на произшествията и повишаване на пътната безопасност.
Само няколко основни пътни артерии ще бъдат освободени от ограничението.
Повечето жители на града смятат, че е по-добре автомобилите да се движат по-бавно, особено за безопасността на децата, съобщава "Евронюз".
"Това ще има ефект не само чрез намаляване на броя на произшествията - ние не сме имали сериозни произшествия тук от две години - но вече има и няколко тихи квартала", разказва Сесил Йодон, кмет на района Шаебек в града, която е въвела ограничението още пред 2018 г.
Полицейските проверки са влезли в сила в 19-те общини на града и предстои да бъдат поставени десетки нови камери.
Повечето нарушители ще получат глоба, но на тези, които многократно нарушават правилата, могат да им бъдат конфискувани автомобилите.
Париж възнамерява да разшири границите на ограничението от 30 км/ч, за да обхване целия град през 2021 г., и започна обществена дискусия по въпроса. В продължение на няколко години Париж има ограничения от 30 км/ч в някои зони, но сега това ще бъде стандартната скорост навсякъде с изключение на околовръстния път и пешеходните зони. През последните години Гренобъл, Лил и Нант са предприели подобни мерки, съобщиха от Европейския съвет за безопасност на транспорта.
В съседна Испания правителството заяви, че предприема следващите стъпки към законова промяна, която може да доведе до намаляване на скоростта на градските пътища до 30 км/ч или по-ниска в цялата страна от тази година. В Холандия също продължават дискусии за намаляване на ограниченията за градска скорост.
Град Билбао обяви, че ще бъде първият град с над 300 000 жители, който ще има ограничение от 30 км/ч в целия град до края на 2020 г. Почти 90% от улиците на града вече имаха такова ограничение, като разрешената скорост по останалите улици бе 50 км/ч.
Във всички случаи градските власти посочват множество ползи от промяната, включително повишена безопасност, намалено замърсяване и създаването на градски центрове, които са "по-приятелски настроени" към велосипедистите и пешеходците.
По еди знак пред всяко кръгово да бяха сложили, та поне да намалеят съсътезателите, които влизат и карат на две колела !
Така рязко намалява пропускателната възможност на кръговото, защото докато състезателя го виждаш от другата страна на колелото и току цъфнал пред теб, ако искаш да влезеш...
Вземете пример от кръговото на Триумфалната арка в Париж...Ограничението е 30 км/ч, колите пъплят из него, но НЕ СПИРАТ и се движат непрекъснато!В кръговото има 6 ленти за движение , ако един джигит се появи със 60-70 км/ч и ще подпре цялото кръстовище ! Там номерата не минават!
Само у Бегето Ганьо се прави на ,,велик,, и я кара през просото...едно към .......гьотере...